• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Svar på #1768
    Tack för att du frågar! Roligt att du frågar också! För jag har funderat lite över det där. Jag har faktist inte haft några speciella intressen som tex sport, sy, teckna el liknande. Jag umgicks med mina vänner, det sociala har vart enormt viktigt för mig. Jag har läst mycket, älskar verkligehetsbaserade böcker. Innan jag själv fick barn så var jag mycket gärna barnvakt åt mina vänners barn el andra. Efter detta så har inte mina intressen ändrats. Jag är fortfarande social, jag läser en del, har mer tid nu när jag e sjukskriven och det får tankarna till något annat en stund. Livet har förtändrats massor. Men inte min personlighet, som även innebär intressen.
  • emmy840508
    Svar på #1769
    ååå, vad otroligt fint skrivet! Jag e så otroligt glad att jag får denna bekräftelse. Det ger mig glöden att fortsätta skriva och dela med mig o vara den Emma som jag vill vara. Kan jag, genom att vara den jag älskar att vara, hjälpa andra, så är jag så tacksam. Det fanns ingen mening med att Max o Saga skulle försvinna. Men att jag intte tog samma väg, om det kan ha en mening, så blir livet lite lättare att fortsätta. Max visade mig, genom att ge mig deras gemensamma styrka, att de klarar detta, Alldeles själva. Han kommer att ta hand om sin syster.och vill att jag ska fortsätta.... Låter som jag e troende. Men jag inbillar mig nog att det är på detta sätt. För det ger mig en puff på vägen i livet. DÄR hämtar jag min styrka.
  • SandraS

Ser att vi har väldigt lika intressen, jag älskar verklighetsbaserade böcker, men har tyvärr inte "lärt mig" att uppskatta andra sorters böcker utan köper bara verklighetsbaserade
    Jag kan i bland känna när jag får frågan vad jag har för intressena att jag inte har några "riktiga" intressen, känns nästan som att folk förväntar sig att man ska hålla på med någon sport eller vara med i någon förening, men då är jag inte ensam om att inte idrotta eller vara med i någon förening eller dylikt

Fast jag gillar juh att pyssla, göra halsband t ex är jättekul men det är allt för sällan som jag tar mig tid och sätter mig med det.

Oj, nu blev det visst en massa om mig...Sorry!

• emmy840508

På fredag åker jag o min sambo till London. Vi ska spendera några dagar där och se lite nytt. På onsdag kväll. Vid 22 tror jag kommer jag och min pappa vara med i ett debattprogram på tv4. Så tills dess kommer jag ha lite att göra. Jag tittar in här så ofta jag kan. När jag kommer hem igen kommer jag svara precsi som vanligt och gå igenom allt jag missat. men då vet ni vart jag håller hus. Tack alla ni för att ni finns här och för att ni stöttar. Jag ska beätta hur allt var på de kommande äventyren. många kramar till er alla

• emmy840508
    Svar på #1772
    Jag e glad att jag får höra saker om er med. Tack för att du ville berätta! Du har rätt, våra "intressen" ligger inte långt ifrån varandra.
  • Anki 82

Hej Emma!

Att vara troende behöver ju egentligen bara vara att tro på en högre makt, något större än sig själv och du verkar ha funnit den makten hos dina fina barn. Du har ju funnit en styrka nånstans att gå vidare och dela med dig och ge människor av din egen styrka! Har följt din tråd sen start nu men inte skrivit så många gånger och jag förundras fortfarande lika mycket över vilken fantastisk person du är! Det är så härligt att få ta del av dina minnen av barnen och av vem du är. Tänker varje dag på er och uppskattar allt i livet så mycket mer!
    Läste ditt brev till denna onda männsika också och det var otroligt bra skrivet! Kände igen sista delen från nåt inlägg här i tråden eller minns jag fel?
    Ska kika in lite på din blogg nu

Kram på dig!

• SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-27 23:39:32 följande:
    På fredag åker jag o min sambo till London. Vi ska spendera några dagar där och se lite nytt. På onsdag kväll. Vid 22 tror jag kommer jag och min pappa vara med i ett debattprogram på tv4. Så tills dess kommer jag ha lite att göra. Jag tittar in här så ofta jag kan. När jag kommer hem igen kommer jag svara precsi som vanligt och gå igenom allt jag missat. men då vet ni vart jag håller hus. Tack alla ni för att ni finns här och för att ni stöttar. Jag ska beätta hur allt var på de kommande äventyren. många kramar till er alla
    Vad skönt för er att komma i väg lite. Blir det Mamma Mia då?

Hmm, funderar, vad är det för program, direktsänt då?
  • coCKa

åååå,förlåt emma!! Vad illa det lät, jag håller absolut med dig!! Jag tycker absolut inte heller det finns någon som helst mening med Max och Sagas tragiska öde, hoppas inte du tog det så Jag menade inte så men det hoppas jag du förstår!? Förlåt.

kram

• SandraS

Nu sak jag gå och sova.

God Natt Emma och hoppas att du får sova gott i natt.

Och God Natt alla andra i tråden.

• Anki 82

Tack för att du delar med dig i bloggen Emma! Tårarna bara rinner nu igen, gud så orättvist det är! Varför dina fina små barn? Vilket helvete du gått igenom, helt otrolig styrka du har!
    Ska kika på dig på onsdag på 4an. Och hoppas ni får det jättebra i London!!

Svar på tråden Mina två änglar