Inlägg från: SandraS |Visa alla inlägg
  • SandraS
    Saandraa skrev 2008-09-29 21:07:43 följande:
    Joo, måste vara så! kanske funkar snart igen!
    Funkade inte för mig heller, men när jag togg www framför så gick det. www.tillminneav.se
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-09-30 17:57:32 följande:
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.
    Vet du, jag är inte heller troende, jag tror inte på Gud. Men ändå så tror jag att det händer nåot efter döden, jag vet inte riktigt vad, men jag tror att de som dött kan se och känna av dom de lämnat efter sig!
    Jag tror absolut att Max och Saga finns hos dig, att de känner den starka kärlek som du har till dom!
    Dom vet att deras mamma alltid kommer att älska och sakna dom!
    Tror att dom ibland kramar dig, fast du inte känner det. Kanske smeker de din kind när du sover.
  • SandraS

Ungefär så här tänker jag mig att det är:

Brevet från himlen till min älskade mamma

Nu är jag här i himlen och tittar ner på dig,
    jag vet och jag känner, hur du saknar mig.
    Jag känner av din stora smärta,
    som du för alltid har i ditt hjärta.

Jag kom ner till jorden ett litet tag,
    detta var en skriven lag.
    Min tid på jorden blev inte lång,
    jag skulle tillbaka till himlen, nästan på en gång.

Ett lån till dig jag bara var,
    och jag kunde inte så länge stanna kvar.
    För jag var en gammal själ,
    och detta kände du mamma, så väl.

Älskade mamma när du känner en kärleksfull vind,
    är det jag som smeker din tårfyllda kind.
    När du känner saknad och sorg i ditt bröst,
    är det jag som finns bredvid dig, och ger dig tröst.

När jag står vid din sida ibland,
    känner jag vårt starka kärleksband.
    Då längtar jag också efter dig,
    precis så starkt som du längtar efter mig.

Men varje gång du stilla viskar mitt namn,
    känn hur jag kärleksfullt tar dig i min famn.
    Känn hur jag ger dig av all min styrka,
    och vet att du är den mamman jag alltid ska dyrka.

Älskade mamma, jag ber dig, lev ditt liv fullt ut,
    tills den dagen då ditt liv tar slut.
    För då min älskade mamma och vän,
    ska du och jag åter mötas igen.

Skriven av: Marie-anne Thörnström 2003

• SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-01 19:17:20 följande:
    åååå, så otroligt fint, jag ångrar inte en sekund att jag startade denna tråd. Får jag använda denna dikt på en av minnessidorna? Tack så mycket för att du skriver så fint.
    Det är inte jag som har skrivit dikten, men det tror jag säkert att du kan.
  • SandraS

Var lite osäker först om jag skulle lägga in dikten här, jag var lite rädd för att du skulle bli ledsen av den.

• SandraS

Åhh Emma, jag önskar att jag kunnde ge dig svaret på vad en mamma gör utan sina barn i närheten. Jag vet inte, jag kan inte änns tänka mig in i hur det är att förlora bägge sina barn.
    Jag önskar så att jag kunnde hjälpa dig på något sätt, jag skulle göra vad som helst.

Du har i alla fall hjälpt mig med en sak, när jag tappar tålamodet med barnen så brukar jag numera tänka, nää jag behöver inte bli arg, ta vara på alla stunder med barnen (då menar jag de gånger man blir arg lite för lätt bara för att man själv är trött eller på dåligt humör, självklart måste man bli arg ibland oxå).
    I går kväll så vaknade minstingen på 16 månader och ville bara komma upp, jag var trött och inte speciellt glad över att han vaknade (även om jag inte visade det för honom) men när jag kom in till honom så tänkte jag, detta är ett tillfälle att få kramas lite extra, jag tog upp honom och kramade honom hårt och länge, jag tänkte på den där extra kramen från dig och jag tänkte på dina barn!

• SandraS

Hej Emma!
    Vill bara skriva att jag fortsätter att följa tråden och tänker på dig!

*Kram*

Svar på tråden Mina två änglar