Inlägg från: faster |Visa alla inlägg
  • faster

Mina två änglar

Tittar in idag oxå o skickar en liten hälsning till dej o de dina!!!
    Känner att ja vill se om du är här o höra hur det är...
    Kram

• faster

Läser i expressen om er o sååååååååå fin bild de hade på dej vid gravstenen!!
    du är ju jättesöt i kort hår .
    Kan ej hålla tårarna tillbaka.Är så glad att du finns här så man får "prata" med dej lite.Måste vara oerhört påfrestande o behöva se denna hemska människa som berövat det det bästa du hade i livet!
    Blir även glad då din syster varit här o skrivit till oss i tråden ni verkar ha så fin sammanhållning o det måste var ett stort plus nu.
    Dina barn utstrålar sådan harmoni o glädje så jag blir glad av o se dem o samtidigt rörd.Hand i hand o max som ger saga sin goa välling...
    önskar du vore här så ja fick ge dej en riktig kram men skickar på detta sätt en av all värme jag kan!!
    KRAM!!!!!..........

• faster

Får jag bara fråga hur Gud kan låta detta makabra hända 2st oskyldiga barn?
    Att hon som gjorde det ska straffas är naturligtsvis helt självklart MEN vad hade dessa 2 små söta goa barn gjort för att va med om detta??
    Jag har själv en liten tro o tror helt o fullt på ett liv efterdetta men ju mer hemskt som händer,o speciellt då med barn,så tappar jag mer o mer min tro på gud....tyvärr!!

yumaa skrev 2008-10-09 15:53:31 följande:
    Hej..Första gången jag ser denna tråd.. jag letade efter den då jag läste artikeln på Expressen.se Jag beklagar din sorg och hoppas du finner lite lugn trots att du varit med om det värsta..När jag läste om det som hänt för några månader sen så blev jag så arg riktigt arg.. hur kan en människa göra så mot små oskyldiga barn.. Och när jag ser hennes bild mår jag illa.. Hoppas hon får livstid.. det gör jag.. men trots om hon hängs inte för att det händer i detta land men trots sitt straff så kan det aldrig få tillbaka dem där små söta barnen..Jag läste ditt sista inlägg i TS . ang din tro ..eller att du inte tror,,, Jag är en troende människa.. o enligt min tro finns det så klart liv efter dödenEtt barn som berövats livet blir en ängel.. Ett barn som dött blir en ängel och kan vaka över dig..En själ slutar inte existera för att livet är slut.. Och jag vet att många undrar varför om man nu tror varför det finns orättvisa... Vi är människor .. vi har fått ett hjärta och en hjärna att tänka med.. vi har fått viljan att agera som vi vill... Livet är inte enkelt livet ska inte vara enkelt.. Det kommer prover och åter prover på ditt o andras tålamod.. prover på hur vi beter oss.. precis som i skolan där vi blir bedömda efter ett prov så är livet också ett prov och när livet är slut blir vi bedömda efter det... Dina barn råkade ut för en människas brist på empati... Hon tänkte enbart på sig själv och sårade så många för att få det hon ville.. är hon nöjd med sig själv nu då... (jag hatar att se hennes flin på bilderna .. ) Jag som troende vet att det är inte straffet på jorden som kommer plåga henne.. straffet kommer sen och då kommer hon verkligen plågas... för man får sitt omdöme då... hur man levde hur man behandlade andra och vad man kände i sitt hjärta.. Dina barn har det bra... och de väntar på dig.. men deras väntan kommer inte vara jobbig, de kommer inte känna av det .. De har det bra.. det är enbart din saknad som kommer vara jobbig.. När livet slutar på denna jord så kommer du få träffa dem igen... och inget ska få göra dem illa ... för sådant skit kommer inte existera.. jag hoppas du förstår mitt inlägg.. jag beklagar verkligen ditt tillstånd.. jag själv skulle inte kunnat hantera det.. men man måste väl stå ut för .. vill inte ens sätta mig in i din situation för det låter helt overkligt....
  • faster

Mkt mkt bra skrivit!!Håller med edj fullt ut!
    Hej EmmA!
    Hur är det idag?tror det var dina barn som var hos er o startade leksaken för er o ge er ett tydligt bevis för att de finns med er.
    Stor varm Kram marie

JohannaMatt skrev 2008-10-10 11:50:12 följande:
    Precis. Det hör verkligen inte hemma med sånt här. Ledsen om jag upprörde någon med mitt inlägg. Tyckte bara jag delgav min syn på saken, det var absolut inget påhopp, och jag har inte dömt ut någon, bara skrev vad som poppade upp i mitt huvud efter jag läst Emmas inlägg. Låt oss hålla en vänsklaplig ton här på sidan.
  • faster

Hoppas du o sambon fick en riktigt mysig fredagskväll igår det är ni väl värda!!
    Själv satt jag ensam då maken låg på sjukhus med sin yngste son,op bort blindtarmen,då kom min älskade dotter hem.Nu 20år men kärleken växer bara med åren.Så hon o jag satt o tittade på tv o åt lite räkor o så.JÄTTEMYSIGT!!
    Slutade med att hon sov över o det finns INGET som är så mysigt som o sitta o titta på henne då hon sover gott...
    Tänk att man kan känna så fortfarande fast hon nu e vuxen,har pojkvän sen 5år o bor tillsammmans med honom.
    En mammas kärlek går aldrig ur!!

• faster

Håller med dej!
    Kan vi göra något för dej EmmA??
    Tänker på dej även idag o skickar en liten hösthälsning.

JohannaMatt skrev 2008-10-10 11:11:50 följande:
    Jag personligen skulle inte vilja varken läsa eller titta på bilderna från förundersökningen, det är ingen text som är till för oinsatta, människor som laddar ner och tittar är inte utbildade för sånt här. Bättre tycker jag är att titta på bilderna på minnessidorna och minnas barnen som de var. Den händelse som beskrivs i FUP:en består av 10 minuter, jag koncentrarar mig hellre på de 4 år som Emma haft barn och hör henne hellre berätta om de lyckliga stunder de upplevt under dessa åren!Finns det nåt vi kan hjälpa dig med där, Emma? Protestlista? Massmaila?Hoppas ni alla har en fin dag. Tänker på er alla änglaföräldrar/anhöriga, Johanna
  • faster

hej Emma...
    vad skönt att detta nu äntlgien är klart...hoppas du känner att du fått nån liten rättvisa nu..
    Har tänkt på dej extra mycket idag.
    styrke KRAM

• faster

skickar en hälsning o hoppas du får en underbar liten semtripp det är du väl värd!!
    kramar i massor

• faster

Tänker på er o hoppas ni har en mysig liten tripp...
    Hoppas ni nu kan ta lite nya tag när det äntligen kommit ett beslut i detta....kram

Vet någon var man kan se intervjun med emma?

• faster

Emma!!
    Har nu hittat klippet o tittat o jisses sååååååå duktig o fin du är!!
    Så enormt stark!Mina tårar rinner ner för kinderna speciellt när jag ser glädjen i dina ögon då du berättar om Max o Saga.
    Beundrar dej verkligen!
    Stor varm Kram.

Svar på tråden Mina två änglar