Inlägg från: Analoga |Visa alla inlägg
  • Analoga

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-12-06 12:24:44 följande:
    Förresten, något konstigt hände i torsdags, första rättegångsdagen. Pärlplattan som jag har som en symbol från er här på familjliv kom på onsdag eftermiddagen med posten. Jag satte ett snöre i den och hängde den runt spindelmannens hals. Jag lade spindelmannen på bordet och lät den ligga där till morgonen därpå innan vi skulle åka. Vi var lite sena med tanke på snöovädret som kom under natten, så vi skyndade oss allt vi kunde. Jag klädde på mig ytterkläderna och tog spindelmannen i handen och gick ut genom dörren. Jag tittade snabbt ner och såg att pärlplattan var borta!!!! Jag fick panik, jag ville ju så gäran ha med den! Jag letade, jag lyfta på mattor, jag lyste med ficklampa under soffan, jag gjorde ALLT! men jag hittade den inte. Min sambo sa att vi var tvugna att åka om vi skulle hinna. Jag gav motvilligt upp och vi fick gå utan den. Morgonen därpå (läs fredag) stod jag på toa när min sambo kom till mig med något bakom ryggen "vill du ha ett hjärta av mig" frågade han leede. Jag hoppade upp o ner och han berättade att han hittat det i köket!!!! Jag hadde inte vart i köket!!!! Men den hängde runt spindelmannens hals igår och kommer fortsätta göra det. Det var nog Max o Saga som busde :0)
    Men det var ju jättekonstigt! Hur gick det till?? Ja, det var kanske Max o Saga som ville visa att de var med dig

Säger som många andra här; klart vi står bakom dig. Bra att du känner allas vårt stöd. Du behöver så mycket stöd som du bara kan få. Hoppas du kan samla krafter nu i helgen, inför nästa vecka....

Många kramar
  • Analoga

Har sett på kommande att Kalla Fakta på söndag ska handla om en granskning av julmaten *förvånad*  ???

• Analoga
    Pricken1979 skrev 2008-12-06 18:21:56 följande:
    Ville bara skriva att jag tänker på er och följer tråden som vanligt.En liten tanke som slagit mig, svara bara om det känns ok. Vi kan ju läsa i tidningarna att hon kollat upp er, på bloggar, nätet, adresser osv. Har hon tillgång till internet och sånt nu också när hon sitter i fängelse? Blir du inte rädd att hon fortsätter kolla upp er? ( Vill inte trampa någon på tårna, bara en liten undran)
    Självklart har hon inte tillgång till internet. Det har inga interner.
  • Analoga
    Pricken1979 skrev 2008-12-06 18:41:17 följande:
    Analoga- tack då vet jag, jag har ingen egen erfarenhet av vad internet får eller inte får. Den där Ulf olsson el vad han heter, bloggade ju där ett tag. MEn det är väl olika från fall till fall.
    Nej, jag har verkligen ingen erfarenhet av interner heller *skratt* (lät kanske så) - men jag vet att de inte har tillgång till internet. Då skulle de ju kunna hålla okontrollerad kontakt med omvärlden, kanske planera en fritagning eller så.....Däremot tidningar och TV får de se.
  • Analoga
    lyckligmamma skrev 2008-12-06 19:18:17 följande:
    lyckligmamma skrev 2008-12-06 19:17:31 följande: då tror jag inte hon har tillgång till telefon internet eller tidning, för jag tror att hon sitter i skyddshäkte?o hon får väl bara besök av sin advokat???????
    Stämmer bra, förutom att hon har tillgång till tv och tidning - men dock ej internet.
  • Analoga
    Memme81 skrev 2008-12-07 18:02:20 följande:
    Kalla Fakta heter programmet, kl 19.20 på TV4.
    Men handlar det verkligen om Emma ikväll då? Har sett flera "kommande-trailers" och enligt den så ska det handla om julmaten och dess innehåll!

Någon som vet vad som gäller??
  • Analoga
    caliju skrev 2008-12-07 15:10:42 följande:
    lillamuan skrev 2008-12-07 13:01:02 följande: Nu gör jag något som egentligen strider mot vad jag tycker är rätt att göra.. gå in i Emmas tråd och föra diskution om vad som är rätt och fel, typ pajkastning.. Men jag trodde det här var en tråd där alla fritt kunde öppna sina tankar och sinnen för att ventilera denna mardröm som inträffat. Vad som är rätt och fel kanske man inte behöver diskutera, och vem vet egentligen VAD som är rätt och fel? VEM vet..?! Ingen!!Och sen angående om man kan känna en person genom chatt eller dyl.. varför inte? Jag tror att man många gånger kan komma närmare någon genom att chatta, skriva eller vad som helst. Man behöver väl inte fysiskt umgås för att lära känna någon..? Ja, ja.. nog om detta.. Förlåt Emma och alla andra om jag körde över trådens syfte, men kan vi inte vara riktiga medmänniskor och låta tankar sväva fritt här, utan att behöva känna oro för att bli kritiserade för våra ord och känslor?
    Vill också passa på att inflika en sak som jag tänkt länge på; men känner att man vill vara försiktig med vad man skriver i denna tråd av hänsyn till Emma...

Det jag reflekterat över är att det är så många som tagit till sig detta så oerhört nära! Ska förklara vad jag menar....

Det som hänt är djupt tragiskt, och om jag talar för mig själv så känner jag ett oerhört stort medlidande/ledsnad när jag läser om detta eller ser på TV. De gånger jag sett Emma berätta om det hemska i TV så rinner tårarna...kan verkligen (om än inte fullt ut, det kan ingen som inte varit med om det) känna med henne och hennes familj eftersom jag själv har en dotter i samma ålder, sånär som på några veckor, som hennes son, men i övrigt är det inget jag går och grubblar på. Jo, då och då tänker jag på det, kommer som en tanke då och då men det är inget jag går djupare in i.

Många här inne verkar ha "gått lite för långt", nästan på ett fanatiskt sätt. ni lever er in som att ni känner henne på riktigt. Ni vet själva vad jag menar. Det jag ville säga är bara att ni måste försöka hålla lite distans till det hela. Skriva i denna tråden och ge Emma ert stöd - javisst - men låta det påverka ert privatliv så till den grad att ni knappt kan jobba - det är att gå för långt. För ert eget bästa.
  • Analoga
    Fru Brastad skrev 2008-12-07 18:53:29 följande:
    Jag tror att Emma inte tycker detta är för mycket,då hade hon nog sagt det! Däremot har hon sagt gång på gång att hon tycker det är skönt med vårat stöd.Jag för min egen del hade blivit jätteglad om så många kände med mig om något sådant hade hänt mig.Jag ställer mig upp och bugar för ALLA fantastiska människor här som har hjärtan av guld.
    Det är bra att vi ger vårt stöd självklart - men som MissWhiskey skrev :"när man skriver att man sitter och gråter på jobbet så kollegorna tittar på en då har det gått för långt. Man kan "sörja" och ge sitt stöd utan att det tar över ens liv när man ej står nära.
  • Analoga
    JohannaMatt skrev 2008-12-08 11:19:14 följande:
    Skönt att du inte tar illa upp, det blev lite konstig stämning här inne igår som du kanske märkte...vet inte riktigt varför men vi som varit med länge är ju vana vid att kunna skriva precis ALLT också utan att det egentligen blir ifrågasatt. Skönt att höra det från dig. Fin du var på TV igår! Skönt att ni trivs i er lägenhet och jätteskönt att höra att barnen "hittat dit" (busandet med pärlplattan). Men visst, de är ju säkert med dig hela tiden. När de inte är hos Ida o Christer o busar...Eller hos sin pappa. Fortsätter det imorgon, då? Hoppas ni laddar upp riktigt ordentligt nu, och all min styrka till er under morgondagen( och alla dar). Tänker på er o era änglar!//Johanna
    Jag var en av dem som skrev.

Jag menade aldrig att jag trodde Emma skulle ta illa upp, eller att jag tyckte ni inte fick skriva vad ni ville - jag bara ifrågasatte om det var sunt (för ert eget bästa) att reagera så starkt att det påverkar ert privatliv. Det är ju lite skillnad mot att ge sitt stöd till någon och självklart tycker jag man ska göra det.

Men nog om detta nu - til syvende og sist gör ni ju som ni vill
  • Analoga
    Baba Screetch skrev 2008-12-12 17:03:50 följande:
    Va skönt o höra att ni alla orkar vara där inne i rummet!En liten fundering jag haft är:OM Emmas sambo skulle strunta i o sitta där inne, och istället sitta iett annat rum, undrar om den där "dåren" till tyska skulle ge upp då, om det nu är han hon vill se, o se han o hans Emam lida...Tänk om hon skulle få ett psykbryt om han vägrade vara där...Jag förstår givetvis att han vill vara där o stötta sin Emma, men tanken har slagit mig ett par ggr vad som skulle hända med monstret om hon tillslut inte fick se HAN!Skickar massa styrkekramar till er alla!!!Och hoppas det där monstret ska trassla in sig i sina löjliga lögner och tillslut...Man kan inte ljuga hur länge osm helst
    Tror du verkligen att hon är ute efter att se honom? Det måste väl bara göra ont för henne att se en kärlek hon inte kan få? Jag skulle då tycka att det vore tortyr att behöva sitta och se en olycklig kärlek med en annan, men hon kanske inte tänker som oss andra?
  • Analoga
    emmy840508 skrev 2008-12-13 21:16:20 följande:
    hmmm, jag vet inte om det finns ambulansjournaler. Det var en riktigt bra fråga, det ska jag kolla upp. Men jag har fått prata med ambulanspersonalen som hade hand om barnen. Så, jag har fått svar på lite ang det.
    Jo ambulansen för journal. Jag vet - för jag jobbar inom vården
  • Analoga
    JohannaMatt skrev 2008-12-15 17:40:53 följande:
    Ja, Emma. Såg dig o Roland på webb tv. Va långt ditt hår blivit! Det är så skönt att se er o den värme ni utstrålar.Du är så fin.  Kan tänka mig att det är väldigt tufft för er. Nervöst i all anspänning  att försöka förmedla allt man vet och allt man vet att man vet, om du förstår mig. Många kramar o tankar till dig.
    Har du någon länk?
  • Analoga
    faster skrev 2008-12-15 23:04:06 följande:
    Hej EmmaKommer kanske med en dum fråga....men har de kollat upp fotot från spegeln i hallen?tänk OM det kunde finnas minsta lilla DNA där??naturligtvis borde de ha kollat det men ville bara nämna det om utifall att de missat det..bättre kolla 2ggr än ingen..Stor Varm KRAM
    Vilket foto?
  • Analoga
    faster skrev 2008-12-21 15:54:25 följande:
    Hej igen EmmaSåg nyss att det ska komma en dokumentär ikväll på tv4+...Vet ej om du tittar in här något innan men undrar i så fall om det är någon ny eller om det är något som går i repris..Kram
    Var har du sett det? Har tittat i tv4+ tablån men ingen dokumentär där ikväll??
  • Analoga
    faster skrev 2008-12-21 17:42:59 följande:
    förlåt skrev fel det är på tv4 fakta.
    Å, vad synd. Tror ej jag har den kanalen....
  • Analoga
    ......det är möjligt att det är en repris, för jag tycker jag känner igen själva handlingen och titeln....
Svar på tråden Mina två änglar