Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

mammas skatt skrev 2008-10-08 20:51:27 följande:
    Kanske en okänslig fråga, men det är ju så olika hur folk bearbetar saker och ting. Du skriver att ni haft sakerna i ett magazin, kommer ni göra er av med huset, eller kommer ni bo kvar? Hoppas du inte tar illa vid dig!!!Du är enorm!!Stor kram!
    Vi hyrde huset, så vi sa upp kontraktet ganska omgående. Vi kände att vi inte ville tillbaka.
    Jag har vart in i huset, precis efter att polisen släppt avspärrningarna, jag ville se, alla spår var kvar, allt såg ut som det gjorde den kvällen min sambo kom hem och hittade oss. Jag behövde se för att förstå honom bättre och även för att ta tjuren i hornen och övervinna mina rädslorna och mina frågor om vad som igentligen hänt. Jag har ju mina klara minnen. Men dom rör ju bara mig. Inte barnen. Jag ville se, det var hemskt... otroliga spår, men jag behövde veta. Annars hadde jag alltid ställt mig de frågorna. Vi kommer inte flytta tillbaka, utan bor numera i en egen lgh.
    Du får gärna fråga, jag tar inte illa upp.
  • emmy840508
    Lotten84 skrev 2008-10-08 21:11:32 följande:
    Hej Emma! Otroligt vad fina minnessidor du har åt barnen! Får jag fråga om du har mycket ont ännu efter skadorna du fick? Kramar!
    Det ondaste är ju den psykiska skadan, men det vet jag att ni förstår.
    Jag har en grav hörselnedsättning, och synfel. Men de gör inte ont. Det e bara väldigt påfrestande. Jag har nog inga fysiska smärtor kvar. Men fysiska men finns ju många.
    Det e en bagatell igetligen, men jag tycker det e jättejobbigt att vara korthårig, jag har alltid haft långt hår. Men... jag e glad att jag levet... jag e glad att jag kom tillbaka...
  • emmy840508
    faster skrev 2008-10-08 21:16:25 följande:
    Har nu varit inne o läst på minnessidorna du är enorm va fint du gjort åt dem!!Du skriver att ni får nu 8v utan nåt speciellt o göra..varför just 8v?Kan ni inte resa bort ett tag lr det kanske ej går?Naturligtsvis behöver du ej svara om du ej vill!!Ps...fattar ej att en så liten go tjej kan förstå att välling är mitt godis..sååå underbart!Det visar ju oxå vilken fin mamma du är!

8 veckor skriver jag för att det e en gissning till hurt lång tid det kommer ta tills hovrätten drar igång.Vi har funderat på att res bort ett tag. Skulle vi verkligen behöva, ta det lungt o bara vara vi två.

Ja Saga var klok för sin ålder. Jag inbillar mig att hon nog forstod varför: För att hennes mage skulle må bra.

• emmy840508

ååå, tack för alla era råd om vad jag ska göra med kläder o leksaker, jag ska upptadera er om vad jag gör med alla saker.
    Tack också för eran hjälp att få tiden att gå :) lapptäcke ska jag göra. det har jag redan bestämt mig för. Men fick många bra tipps här som jag ska ta fast på.
    OP tack för komentaren om att jag passade i kort hår. Det vämer.
    När jag låg på sjukhuset och inte sett mig i spegeln trodde jag att jag hadde håret kvar. Min familj fick förklara gång på gång att "nej håret har de rakat av" men jag ville inte gå med på det.

• emmy840508

Tack alla ni som skriver att mina barn var vackra, att det lyser om dom. Det värmer. o jag e så glad att folk ser dem som de var utan att ha träffat dom. då har jag gjort max och saga en tjänst, gjort så att de minns som de var.

Jag och min sambo håller på med en hemsida till barnen, jag länkar till den när den blir färdig. Ingen av oss är jätteduktiga, men vi slår våra hjärnor ihop. Det kommer nog någonting iaf.

• emmy840508
    linda492 skrev 2008-10-08 21:40:12 följande:
    Tänker på dig och dina barn dagligen... Det är så ofattbart det som drabbat er. Har själv 2 barn på 4år och 2år!En liten fråga, (du behöver absolut inte svara om du inte vill) har du och barnens pappa kontakt nu efteråt? Kram
    Hejsan!

Tack för att du finns med här i tråden.

Jo, barnens pappa och jag har kontakt, han har också sambo och bor i motala, men han har sin familj och vänner här, så vi pratar och träffas ibland. Ibland går vi till kyrkogården tillsammans.
    Vi kommer alltid ha barnen gemensamt, fast de inte finns i livet längre.
  • emmy840508
    mammas skatt skrev 2008-10-08 21:41:01 följande:
    Förstår att den åsynen etsar sig fast på hornhinnan för alltid. Är inne på denna sidan varje dag och tårarna rinner varje gång jag är inne och läser. Jag häpnas VARJE GÅNG av din enorma styrka... Det kunde inte bli annat än fantastiska barn med en så makalös mamma!!! Jag beundrar dig verkligen.. JAg brukar beskrivas som en stark person, men jag hade nog aldrig klarat att vara så storsint som du är efter att ha råkat ut för ditt trauma...MÅste även tillägga att det var väldigt fint skrivet på bloggen på dina barns minnessida...

Tack... TACK för dina fina ord, de värmer.

Att vara stark betyder inte att man inte får gråta, bli arg, vara nere el känna sig uppgiven.

Att vara stark måste vara att ha en vilja att ta sig fram i livet. Att våga vara sig själv i alla lägen.

• emmy840508
    Tuttie skrev 2008-10-08 21:55:23 följande:
    *vinkar* för jag ser att du är online.Jag kan inte ens föreställa mig vad du har gått igenom. jag har förlorat min pappa och farmor men kan inte ens tänka hur det skulle vara att förlora min dotter. Dom ska ju alltid leva. Iaf längre än en själv.Beklagar också att ni inte fick någon dom idag. Men på tisdag hoppas vi att dom låser in den där människan på  en väldigt lång tid.Sen undrar jag lite hur du känner ang att den förundersökning som läkte ut på nätet. Vad tycker du om att folk har sett bilderna från erat hemm och bilderna på dina barn? Jag har själv inte sett bilderna men kan förstå folks nyfikenhet, inte för att vara elaka utan för att man följt ditt mål och allt som hänt. Jag har svårt att tänka mig hur det såg ut i din hall tex. Tror du bara folk tittade på den för att vara elaka eller för att flk verklien vill förstå vad som faktiskt har hänt. Det är ju en helt sjuk grej. Men jag förstår verkligen att ni har tagit illa upp för detta. Iom att det är så privat.Sen tycker jag det låter som en kanon idé med lapptäckena. Så klockrent.Tycker du verkar vara en otroligkvinna. Kan man nominera nån till åretskvinna, ska jag nominera dej. Du är varje kvinnas stora förebild. Hoppas verkligen ni kan finna frid att gå vidare och må riktigt bra. Kram från lilla mig.

ÅÅÅÅ, vad åtroligt fint av dig att se mig som "årets kvinna" jag blir alldeles vart i hjärtat. Jag hoppas jag hjälpt NÅGON där ute på något sätt. Jag hoppas också att jag inte rör upp några känslor genom att vara så öppen med detta. Det hjälper mig något enormt att hantera det såhär.

Ja, förundersökningen, det e helt otroligt att rättsystemet tillåter det. Personummer, telefonnummer, adresser och andra personliga uppgifter finns ute på nätet om i princip alla som vart med i utredningen. Jag tror att människor som setat och tittat på bilderna och läst allt har gjort det för att de vart nyfikna, de vill försöka förstå och skaffa sig en uppfattning om villka vi var. Jag tror inte att de har vart ute efter att såra. Jag hoppas inte det iaf.

Vi är ju en helt vanlig familj, visserligen en familj som gått igenom en skillsmässa, men det e ganska vanligt i sverige numera. Jag tror det är bra att se, att vi var helt vanliga människor, som inte har några hemligheter bakom ryggen.

Att folk har sett hur vi hadde det hemma hos oss gör mig inte så mycket. Men att bilderna på barnen finns med, till allmän beskådning. Det känns hemskt. Och att människor gör så hemska saker med dessa. Det skär ända in i hjärtat. Barnen måste få chans att föra sin talan, även fast de inte finns i livet och även fast de bara var barn. Därför anmälde jag det.

• emmy840508
    Anki 82 skrev 2008-10-08 21:58:13 följande:
    Du har ju ett perfekt ansikte för att ha kort hår! Jag har aldrig sett hur du såg ut innan så antog nästan att du hade kort hår då med för du passar verkligen i det.Jättefint skrivet till barnen i bloggarna! Har pratat om dig här hemma ikväll och maken sa att "Hon har rest sig från mer än vad en människa borde klara"Kram igen!

ÅÅå, tack, vad snällt att du tycker att jag passar i kort hår. Jag ska låta det växa ut, för jag trivs bäst i det. Jag ska sätta ut före och efterbilder på mig här på familjeliv så ni kan få se hur jag såg ut förut med.

Vad fint sagt av din man.... hälsa honom så gott från mig

• emmy840508
    Ancha skrev 2008-10-08 22:43:00 följande:
    Hej Emma! Har läst tråden och följt er sedan det hände.Många tårar har passerat mina kinder här hemma och ljusen har brunnit i mitt fönster.Minnes siderna är helt underbara.Drar upp en fråga men förstår om du inte vill/får svara på den.Hur är det med Max och Sagas pappa?Skickar dig och din sambo oändligt många kramar!
    Jag svarar gärna på din fråga.
    Jag kan inte tala för Nicklas, men jag kan berätta det lilla jag vet.
    Han hadde det hemskt i början, det tror jag vi alla förstår. Idag har han stöd av sin familj, sina vänner och framför allt sin sambo. Han har sitt eget sätt att hantera detta. Men vi pratar med jämna mellanrum och jag tror vi kommer fortsätta med det.
    Han har börjat jobba villket jag tycker är otroligt starkt. Men ibland blir det för mycket för honom också, så han får vara hemma.
    Jag har berättat för honom om denna tråd. Jag ska fråga honom nästa gång jag pratar med honom om han vill framföra något och om han tycker att min beskrivning gjorde honom rättvis.
Svar på tråden Mina två änglar