Tuttie skrev 2008-10-08 21:55:23 följande:
*vinkar* för jag ser att du är online.Jag kan inte ens föreställa mig vad du har gått igenom. jag har förlorat min pappa och farmor men kan inte ens tänka hur det skulle vara att förlora min dotter. Dom ska ju alltid leva. Iaf längre än en själv.Beklagar också att ni inte fick någon dom idag. Men på tisdag hoppas vi att dom låser in den där människan på en väldigt lång tid.Sen undrar jag lite hur du känner ang att den förundersökning som läkte ut på nätet. Vad tycker du om att folk har sett bilderna från erat hemm och bilderna på dina barn? Jag har själv inte sett bilderna men kan förstå folks nyfikenhet, inte för att vara elaka utan för att man följt ditt mål och allt som hänt. Jag har svårt att tänka mig hur det såg ut i din hall tex. Tror du bara folk tittade på den för att vara elaka eller för att flk verklien vill förstå vad som faktiskt har hänt. Det är ju en helt sjuk grej. Men jag förstår verkligen att ni har tagit illa upp för detta. Iom att det är så privat.Sen tycker jag det låter som en kanon idé med lapptäckena. Så klockrent.Tycker du verkar vara en otroligkvinna. Kan man nominera nån till åretskvinna, ska jag nominera dej. Du är varje kvinnas stora förebild. Hoppas verkligen ni kan finna frid att gå vidare och må riktigt bra. Kram från lilla mig.
ÅÅÅÅ, vad åtroligt fint av dig att se mig som "årets kvinna" jag blir alldeles vart i hjärtat. Jag hoppas jag hjälpt NÅGON där ute på något sätt. Jag hoppas också att jag inte rör upp några känslor genom att vara så öppen med detta. Det hjälper mig något enormt att hantera det såhär.
Ja, förundersökningen, det e helt otroligt att rättsystemet tillåter det. Personummer, telefonnummer, adresser och andra personliga uppgifter finns ute på nätet om i princip alla som vart med i utredningen. Jag tror att människor som setat och tittat på bilderna och läst allt har gjort det för att de vart nyfikna, de vill försöka förstå och skaffa sig en uppfattning om villka vi var. Jag tror inte att de har vart ute efter att såra. Jag hoppas inte det iaf.
Vi är ju en helt vanlig familj, visserligen en familj som gått igenom en skillsmässa, men det e ganska vanligt i sverige numera. Jag tror det är bra att se, att vi var helt vanliga människor, som inte har några hemligheter bakom ryggen.
Att folk har sett hur vi hadde det hemma hos oss gör mig inte så mycket. Men att bilderna på barnen finns med, till allmän beskådning. Det känns hemskt. Och att människor gör så hemska saker med dessa. Det skär ända in i hjärtat. Barnen måste få chans att föra sin talan, även fast de inte finns i livet och även fast de bara var barn. Därför anmälde jag det.