Inlägg från: SandraS |Visa alla inlägg
  • SandraS

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-11-05 20:56:47 följande:
    Det e inte jobbigt. Utan en fin påminnelse om att det e DERAS låt. Jag gav låten till dom. Fast den inte e min. Men det e mina ord, om de tomma rummen, det tomma hjärtat utan dom och mina ord när ja säger att jag måste gå vidare. jag går vidare för deras skull....
    Okej, vad skönt att du känner så!

Hur var Mamma Mia och Grease?!?! Jag skulle gärna åka till London och kolla på dom!
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-05 21:15:55 följande:
    ååå, Musikalerna var helt underbara.Det e defenetivit värt pengarna att åka ända till London för att se dom. När vi kom ut från mamma mia sa vi "inget kan slå detta" det var en otroligt fin historia. De var otroligt duktiga att sjunga dansa spela teater ALLT! Föreställningen slutade med att publiken stod upp o jublade och dansade med till musiken.Dirty dancin var också en otrolig upplevelse! Jag har ju sett den ca 30 ggr på video. Så det var en otrolig upplevelse att se den "live". Det var samma söta historia som utspelar sig i filmen och slutet ska vi inte prata om! Det var så man fick rysningar när han lyfter upp henne i slutet. Så nej inget kunnde slå mamma mia historien och inget kan slå Dirty Dancing just för att det är Dirty Dancing.
    Jag rekomenderar starkt att har man tid och råd så ska man åka dit. Man ångrar inte upplevelsen en sekund.
    Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att komma iväg och se dom! Vad handlar Mamma Mia om, är det typ samma som filmen?

Dirty Dancing är juh en riktig kultfilm, jag älskar den!
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-05 21:41:24 följande:
    Sitting here alone with my memories Staring at a picture of you and me They say I look fine but if walls could talk They?d tell you all about how much I break apart I think we were right but we did it wrong Every since you left me I just can?t go on No I can?t even read the news today ?Cause everything reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty room I never realised it could make me cry To hear the children laugh and play outside A walk in the park shouldn?t be that bad But everything without you seems to make me sad I thought we were good we were meant to be The way it turned out is still a mystery No I can?t even read the news today Reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon And to sail across the sky alone Forever trying to find its home I can?t believe I have to say I don?t know where you are today Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon Empty room Empty room
    Den är jättefin! Förstår att ni valde den.
  • SandraS

Hej Emma!
    Nu var det nån dag sen jag var inne och läste här, så nu har jag läst ikapp dina inlägg.
    Jag tror också att det är bra att du tillåter dig själv att må dåligt, att du inte stänger in alla "negativa" känslor. Man måste få bearbeta ALLA känslor.

Vad skönt att det inte ska tas om i tingsrätten, hoppas att det inte tas upp i hovrätten heller, men chansen för det kanske inte är så stor?

Det låter som att du har haft en bra dag i dag!

Kram Sandra

• SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-13 21:00:57 följande:
    Som de sagt tidigare, så har teknikerna hittat blodspår i hallen efter Max. I HELA hallen och inne i vardagsrummet (som ligger angänsande till hallen). Därför kan vi vara säkra på att han rört sig efter iaf första slaget. Jäms med mig tydligen....Det gör så ont så ont.... han måste vart så rädd min hjälte...
    Stackars liten, det är helt otänkbart att någon kan göra så mot ett barn! Gråter
  • SandraS

Emma, jag läste vad din mamma skrivit till Saga på hennes minnessida, jag är säker på att Saga ger mormor många pussar och kramar när hon sover!

• SandraS
    Apoptygma skrev 2008-11-15 01:38:55 följande:
    "Bedasplace" dina ord o meningar värmer att läsa..det är skönt att se vad folk skriver även på Emmas tråd här. O jag kan bara säga tack till dig...o tack till alla andras varma o stärkande ord.Nicklas Jangestig
    Nicklas: Jag beklagar det hemska som har drabbat dig. Dina barn var så otroligt söta och vad jag förstått genom Emmas berättelser så hade de underbara personligheter!
    Jag hoppas att du finner styrka att gå vidare! Att mista sina barn måste vara det värsta som kan drabba en människa och dessutom på det hemska sätt som ni förlorade era! Gråter

Passar även på att gratulera till ditt kommande barn, Max och Sagas lillasyster/lillebror! 
  • SandraS
    idaja skrev 2008-11-15 13:57:35 följande:
    Barnen betydde ALLT för mig! De var som mina egna eftersom Emma lät mig vara en så stor del i deras underbara familj! Max var min och Christers (min sambo) gudson. Vi blev så lyckliga den dagen Emma frågade oss om det "uppdraget". Max och Christer kunde leka i timmar när han hälsade på oss. De hörde ihop på något vis! Saga lilltösen fick ju jag äran att lära mig droppet på. Så hon och jag hade en ganska speciell kontakt känns det som. Oftast var det bara mamma som dög för lilla prinsessan, men jag hade nog en stor plats i hennes lilla hjärta också. Hoppas jag... Jag är inte hel utan de små barnen.... Det fattas något inom mig... Något stort! vet inte vad jag gör när jag skriver... skriver bara mina tankar och känslor. Kanske är fel forum att göra det i, för det är ju trots allt Emmas forum, men vet inte vart jag ska förmedla det annars. Jag har stort behov av att prata om mina känslor och tankar också, precis som Emma. Och att förmedla barnens minne!Tackar massor för dina fina ord. Jag har kanske lyckats förmedla det jag vill. Dock mycket sorg.. men det är det jag känner inom mig. Sitter ofta och tittar på kort på Max och Saga. Minns alla fina stunder vi haft tillsammans. Har skapat ett foto album med kort på dem där jag skrivit små kommentarer för att inte glömma den underbara men korta tid vi fick med dem. Har ett kort på mig, Max och Neo. Jag har båda två i knät. Tror det är på Max ettårsdag.
    Jag tror inte att Emma har något emot att du skriver här, och jag tror att hon komme att säga det själv när hon kommer in på den här tråden nästa gång.
    Jag önskar så att det fanns något man kunnde göra för att få det ogjort, mendet är juh tyvärr omöjligt!
    Tänker på er alla som stod barnen nära och hoppas att ni finner styrka att gå vidare och men ändå ha kvar alla fiina minnen.
    Sorgen kommer alltid att finnas där men jag tror att man lär sig att leva med den!
  • SandraS
    idaja skrev 2008-11-15 17:22:38 följande:
     Emma hälsar att hon har middag med några vänner ikväll, men kommer in här på familjeliv i morgon och läser :)
    Hoppas att det blir en trevlig kväll!
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-16 18:48:16 följande:
    Hej igen allihopa! det blev inte soffan hela dagen som jag trott. Sambon drog iväg mig på en konsert här i stadens medborgarhus. Det var ganska mysigt, men blandade känslor, jag har en riktigt dålig dag idag. Så det var lite jobbigt att träffa massa folk. Men mysigt att sitta och lyssna på musiken. Hela jag e nedstämmd idag, jag kan inte sätta fingret på vad det är. Men jag saknar mina barn så mycket... de fattas mig verkligen. Känslorna hittade fram på ett annat sätt idag än vad de gjort förut och det gör väldigt ont... 
    Jag förstår att saknaden måste vara så enorm. Önskar så att jag kunnde ta en del av din smärta!
    Om man bara kunnde få det hemska ogjort, men det är juh tyvärr omöjligt!!! Gråter
  • SandraS
    Svar på inlägg 2378:
    Hade det varit någon jag kände som hade gjort något sådant så skulle jag skämts för att jag någonsin varit vän med den "människan" Jag hade aldrig velat se henne igen!
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-16 19:55:36 följande:
    mmmm, du har rätt så har jag också tänkt.... Men tänk dig att dina bästa vän blir anklagad för att gjort något sådant... och att hon nekar....Hur hadde man kännt då som vän?Jag vet ju att hon gjort detta..... men, hennes vänner var ju inte där... När ska man sluta älska sin vän?
    Det har du juh rätt i, jag skulle juh aldrig kunna tänka mig att någon av mina vänner skulle mörda någon! Och det trodde kanske inte hennes vänner heller...får bara för mig att hon inte kan har varit normal innan heller, att det måste funnits varningsklockor...eller, jag vet inte, är juh otäckt att tänka att den man minst anar skulle kunna göra något sådant...
  • SandraS
    Tibertius skrev 2008-11-16 22:04:10 följande:
    Ja det måste helt enkelt ha funnits varningsklockor, annars blir man ju helt "mörkrädd" att det kan gå såna här galningar lösa..Man har ju aldrig hört talas om någon släkting till henne? Kanske de har sett varningsklockor?
    Ja, jag tror och hoppas att det har funnits det för annars är det skrämmande, men jag vet inte hur sådana "människor" fungerer
  • SandraS
    EMMA: Jag har inte varit inne på den här tråden på ett tag och nu har jag massor att läsa ikapp! Jag vill bara tala om att även om jag inte varit inne här så finns du ändå i mina tankar!
Svar på tråden Mina två änglar