• gravid85

    Hur mycket betalar ni för blöjor varje månad?

    Som rubriken: hur mycket betalar ni för blöjor varje månad? Hur mycket kostar ett paket och hur många gör ni av med? Svårt att få en uppfattning om hur många blöjor barnet använder per dag (förstår att det är olika men ungefär)

    Jag erkänner; har noll koll, men frågar man inte får man inte veta :)

  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för blöjor varje månad?
  • Mårran74

    Ett tips: Om ni använder Libero, gå med i deras klubb, samla deras märken och få tillbaka lite rabatter och andra kuponger(brukade/brukar få 50 kronors rabatter osv)! Vet inte om Pampers har något likande, men jag har fått en hel del kuponger från dem också..?

  • mona83

    Köper sammanlagt 3 paket i månaden, har 2 blöjbarn.
    Köper lidl blöjorna för det mesta, kostar ca 70 kr för 50 st. Euroshopper köper jag oxå ibland ca 60 kr för 50 st.

    Tobias 2.5 år använder ca 4 blöjor om dygnet. pottränade i sommras och en bit i på hösten, men har gjort ett uppehåll för det funkade inte alls.
    Leah 1 år använder oxå runt 4a dygnet, hon kissar väldigt lite just nu.
    Ibland kan det så klart gå åt mera blöjor.
    Förbrukar 1 1/2 paket hemma och lika mkt hemma hos mormor.

  • saris 83

    Köper Huggies för 85:- paketet och det går typ 2 pkt i månaden. Men ibland när vi får rabattkuponeger från Pampes eller Libero så köper vi de istället


    Godingen Lucas 080424
  • BinniBoo

    Nu börjar jag tro att jag byter blöjor för ofta! Herregud vad lite blöjor ni använder! Här går det åt ungefär 1 paket libero/vecka! Alltså ungefär 4 i månaden! = ca 400kr. Hur klarar ni er på så lite???

  • Jeanette1986

    min plutt är ett år och här går det oxå åt ett paket libero i veckan, fast han bajsar ganska mycket..ett paket kostar 125kr(billigaste stället) så det blir runt 500kr i månaden.

  • Dancia

    I början gick det åt ca 10 blöjor om dygnet. Nu går det åt ca 5 blöjor (byter inte på natten då han sover).

    I början fungerade Huggies jättebra, men sen han blev 5 månader började de läcka, och jag är inte alls nöjd med några andra billiga blöjor. Använder bara Libero nu och han är 6 månader.

    Jag gör av med ca 2½ paket per månad och då blir det alltså 250 kr. Får dock rabatter lite då och då eftersom jag är med i liberoklubben.

  • Ezder

    Vi har tygblöjor, köper rispapper (inlägg för att underlätta bajsbyten) för ca 30-40 kr per månad. Blöjbyxorna kommer väl att kosta totalt ca 15-1800 under blöjperioden, mindre om jag får tag på dem begagnade och inte ett öre till kommande barn. Vikblöjorna fick vi begagnade, men de skulle nog ha kostat totalt ca 500:- annars.

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för blöjor varje månad?