• Svar på tråden Barn i April 2007? Nr 7
  • Snakeheart

    Hej!! Ledsen att jag inte varit online på så sjukt länge, men vissa saker inträffade som jag mådde väldigt dåligt av ett tag o som faktiskt inkluderade vissa folk här på fl (inte många, men iaf).. Sen så har inte internet fungerat alls hos oss där vi bott i ett år nu innan, så därför har inte fl varit det första ställe jag sprungit in på när jag väl lånat en dator hemma hos någon .. Men jag har saknat Er så här!!

    Nu, när vi flyttat igen.. hem till älsklingen o blivit sambo.. osv.. så kan jag med lätthet komma online emellanåt igen..

    Vad händer med Era små (större) barn & i Era liv numera??

    Kramar!

  • pyretina

    Ja de har varit väldans tomt ändå utan denna tråd... *s*

    Å har helt klart saknat alla bilder som du brukar lägga ut..

    Här händer de inte speciellt mycket. Trollungen är på dagis, jag har börjat jobba. Så man försöker väl få in en bättre rutin på veckorna..

  • Snakeheart

    Heheh!! Kanske, kanske inte.. Jag har inte hittat några av de gamla trådarnas uppföljare ännu, så då fixade jag en på min iaf.. Heheh!! Svårt det här med uppehåll

    Ah.. ja, bilderna ja.. Men de kommer ju på bdb nu iaf.. o så..

    Ah, ja vi jobbar också mycket med nygamla rutiner här då flytten precis är överstökad.. Ska fixa ett nytt rum till mina småttisar, som just nu sover i sin nya bonussysters rum.. Deras leksaker, sängar o flera kläder mm finns än så länge paketerade i vårt garage.. Så här är fullt upp. Mirielle står i kö till dagis, men jag har tänkt börja jobba så fort hon kunnat inskolas.. Hur går det för Din "trollunge" på sitt dagis, då?? Spännande! Kram

  • pyretina

    Ja de börjar gå bättre och bättre... Han gråter till vid lämning (men de går snabbt över).. Han var sjuk en del i början så de är först nu dom senaste 2-3 veckorna som han varit där heltid...
    Men visst, ibland hade det varit skönt att få vara hemma igen med honom... *s*

  • Snakeheart
    pyretina skrev 2008-10-02 17:24:26 följande:
    Ja de börjar gå bättre och bättre... Han gråter till vid lämning (men de går snabbt över).. Han var sjuk en del i början så de är först nu dom senaste 2-3 veckorna som han varit där heltid... Men visst, ibland hade det varit skönt att få vara hemma igen med honom... *s*
    Aah... jo... känns både bra o inte bra att behöva lämna bägge mina se'n.. menmen.. Det finns ju alltid två sidor av ett mynt. Ska bli lite skönt att börja jobba igen också.. återse arbetskamrater, sysslor mm..
  • pyretina
    Svar på #5
    Ja de är något jag har saknat - att få arbeta/träffa folk m.m. Så den biten uppskattar jag oerhört mycket.
    När har du tänkt börja jobba igen? Alltså, du har inte fått något datum när hon börjar förskola?
  • Snakeheart
    pyretina skrev 2008-10-02 19:45:31 följande:
    Svar på #5Ja de är något jag har saknat - att få arbeta/träffa folk m.m. Så den biten uppskattar jag oerhört mycket. När har du tänkt börja jobba igen? Alltså, du har inte fått något datum när hon börjar förskola?
    Jag ansökte från 1/10 (fast visste jag inte skulle få då).. så hoppades få så snart som möjligt efter det iaf... Nu bara väntar jag på att det ska komma någon ledig plats åt Lillan.. Så, nej.. Inget datum ännu, men fick bekräftelse på att hon står i kön iaf..

    Sen så... Jaa.. inte träffat jobbkompisarna på väääldigt länge nu.. Tog semester/havandeskapspenning o sen föräldrarledighet.. Tror jag jobbade i januari 2007 senast eller så.. Huvaligen, vad tiden flyger
  • Snakeheart

    Lever Ni?? Alltså.. jag har saknat Er o fl MYCKET!! Finns fler av apriltrådarna kvar eller var huserar Ni numera??

  • pyretina
    Svar på #7
    Aaa, men hoppas ni får svar snart.. Har du många olika platser som alternativ eller?

    Ja jag har varit arbetslös i 5 år - först nu som jag har massa saker igång. Jobb och praktikplats på samma gång. Så jag varvar där emellan. Riktigt härligt att vara i farten igen .
Svar på tråden Barn i April 2007? Nr 7