• Svar på tråden Kan man bli hög av passiv haschrökning?
  • Bullfan
    Svar på #15
    Du blir hög av hasch och -påtänd- av amfetamin...
  • Anonym

    hehe nej, men min hund sover gott efter min joint jag rökte precis

  • hippiegirl

    risken/chansen är inte så stor nej. Om du inte sitter i ett 5 kvm stort rum, utan ventilation och fem personer som blossat och blossar i flera fera timmar och du suttit brbevid hela tiden. Då KANSKE det kan ge ett litet litet utslag på något test. Men det ska mycket till.


    *Love is my religion*
  • yousef

    Man brukar tillämpa ett gränsvärde som är till för att inte ge positiva utslag på passiv rökning. Det ska nog till rejäl passiv rökning i gaskammare eller en massa otur för att komma upp i det. Omvänt kan man gå testa negativt efter något riktigt bloss - om man har tur. Det är lite individuellt eller möjligen slumpartat hur pass nära testerna överensstämmer med verkligheten.


    Talk2tree skrev 2008-10-07 12:45:31 följande:
    hm.. vet ej, tror ej det. Alltså.. Folk som gått o lämnat urinprov pga hashrökande o suttit med folk som rökt i ett litet rum dagligen fick inga utslag på värdena i kroppen iallafall.. Det säger väl något?
  • Läs noga

    I Sverige kommer aldrig finnas riktig hasch pga det går inte att odlar, df folk säljer den äcklig hasch som är blandas med massa skit! Och folk är så dum som röker på....  df många mår dålig av det till och med spy!
    Tänk innan du köper och  bli "HÖG" 

  • frappa
    Läs noga skrev 2013-12-19 15:52:07 följande:
    I Sverige kommer aldrig finnas riktig hasch pga det går inte att odlar, df folk säljer den äcklig hasch som är blandas med massa skit! Och folk är så dum som röker på....  df många mår dålig av det till och med spy!
    Tänk innan du köper och  bli "HÖG" 

    Fin bump på en 5 år gammal tråd, och lyckades skriva så man knappt förstår vad du skriver.
    Ytterligare en som tror man blandar i massa skit i haschet.


    Sen är jag lite fundersam på att det inte går att odla, menar du att haschkakor inte växer på träd? :o

  • Anonym (puf puf and away)
    Läs noga skrev 2013-12-19 15:52:07 följande:
    I Sverige kommer aldrig finnas riktig hasch pga det går inte att odlar, df folk säljer den äcklig hasch som är blandas med massa skit! Och folk är så dum som röker på....  df många mår dålig av det till och med spy!
    Tänk innan du köper och  bli "HÖG" 

    Försök aldrig att trolla efter en joppe, det slutar alltid illa.


     

  • EnLitenSvamp
    Läs noga skrev 2013-12-19 15:52:07 följande:
    I Sverige kommer aldrig finnas riktig hasch pga det går inte att odlar, df folk säljer den äcklig hasch som är blandas med massa skit! Och folk är så dum som röker på....  df många mår dålig av det till och med spy!
    Tänk innan du köper och  bli "HÖG" 
    Ha ha!! Komiskt inlägg, noll koll och skriver som en kratta.
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • Anonym (Sanningen)

    Såhär ligger det till, nu skall jag vara glasklar.

    Ser att kunskapsnivån på detta forum ang. cannabis är allt annat än bra, därför skriver jag lite hjälpande inlägg som är till för den oinsatte.

    För att bli påverkad av passiv rökning krävs:

    1: Ett litet rum utan bra ventilation.
    2: Någon eller några som röker på rejält. 
    3: I princip rök i hela rummet.
    4: Under lång tid.

    Så de som suttit med ett sällskap i en husvagn och känt sig höga, har förmodligen blivit lite höga.

    Ett cannabisrus lugnar ned dig. Du mår bra och blir oftast glad. Du kommer inte se massa rosa katter och hundar, utan har rätt bra koll på omgivningen. Du blir väldigt klarsynt (hr lätt för att notera rörelser mm). En redig fylla är VÄRRE än att röka cannabis (kontrollmässigt).

    Sedan beror detta naturligtvis på om man röker enorma mängder eller ej (vid enorma mängder somnar du oftast).

  • Sipz

    Ja, det kan man. Men det krävs en jävla massa rök för det. Samt att röken måste vara instängd i stället där den som röker befinner sig.

  • Anonym (nopps)
    Sipz skrev 2015-08-27 16:18:15 följande:

    Ja, det kan man. Men det krävs en jävla massa rök för det. Samt att röken måste vara instängd i stället där den som röker befinner sig.


    Så det korrekta svaret på det är nej, det kan man inte för ingen sitter i en liten stängd garderob med fyra pers som röker en varsin.


    Och varför bumpar du en två års gammal tråd? 


     

  • klyban
    Anonym (nopps) skrev 2015-08-27 16:44:49 följande:

    Så det korrekta svaret på det är nej, det kan man inte för ingen sitter i en liten stängd garderob med fyra pers som röker en varsin.


    Och varför bumpar du en två års gammal tråd? 


     


    För mig att när Filip och fredrik var på cannabismässa.
    Så blåste deltagarna i mässan rök på kameramannen, och tydligen hade han blivit rätt påverkad.


    Jag skulle påstå svaret är ett tydligt JA, och att det är möjligt.
    Dock krävs det en hel del, för det ska vara möjligt.

  • Anonym (nopps)
    klyban skrev 2015-08-27 17:20:10 följande:

    För mig att när Filip och fredrik var på cannabismässa.
    Så blåste deltagarna i mässan rök på kameramannen, och tydligen hade han blivit rätt påverkad.


    Jag skulle påstå svaret är ett tydligt JA, och att det är möjligt.
    Dock krävs det en hel del, för det ska vara möjligt.


    Klart man blir rökt om man tar en shotgun (nån blåser rök rakt i munnen på dig eller nått annat lika direkt) men att bara vistas i en normal lokal där nån röker en liten nej, under normala omständigheter så fungerar det inte.


     

  • klyban
    Anonym (nopps) skrev 2015-08-27 18:07:33 följande:

    Klart man blir rökt om man tar en shotgun (nån blåser rök rakt i munnen på dig eller nått annat lika direkt) men att bara vistas i en normal lokal där nån röker en liten nej, under normala omständigheter så fungerar det inte.


     


    Håller med dig.


    Sen körde de inte shotgun på kameramannen, utan bara blåste han i ansiktet.
    Tydligen gjorde massor av folk så, på den mässan.
    Det jag säger att det är möjligt, men krävs en del.
    Därför sa jag att det går, men la till att det krävs en del.

    Finns friande domar för konsumtion, där en man satt i en bil.
    Där de tre andra rökte på rätt bra under en lite längre resa.

Svar på tråden Kan man bli hög av passiv haschrökning?