• Anonym (dreamer)

Drömde om min första kärlek.....

Och nu kan jag inte sluta tänka på honom. Vi hade ett kort förhållande när jag var väldigt ung, men hade han inte gjort slut hade det garanterat fortfarande varit vi. Jag sörje honom över ett år. Jag var så vansinnigt förälskad i denna kille.

Nu har jag hittat honom på facebook och vi har flera genmensamma vänner där, men jag vågar inte lägga till honom på min vänlista... Det var ju 15 år sedan vi ens pratade med varandra.

Hela dagen har jag varit i en annan värld. Jag han tänkt på honom, drömt om hur mitt liv kunnat vara. Jag vet ju inte alls hur han är nu för tiden, men har han kvar ett uns av den personlighet han hade så är han helt underbar.

Jaja, nu sitter jag här....30+, 2 barn. mammaledig. Sladderbröst och sladdermage och är glad att jag har min sambo, för ingen annan skulle vilja ha mig.

Skriver detta inlägg bara för att ventilera mig. Känner mig lite ledsen, tråkig och gammal.

• Svar på tråden Drömde om min första kärlek.....
  • Anonym (dreamer)

Någon mer som känner sig lite som mig? Skulle vara skönt att snacka med någon nu.

• Anonym (dreamer)

Nähä, det var synd. Jag känner mig ensam på något vis. Undrar hur mitt liv kunde ha sett ut om jag valt andra vägar. Träffat någon annan. Bott någon annan stans. Vågat mer.....

• Anonym

Jag hade en bästa killkompis som jag var förälskad i kanske 5 år men vi vart aladrig tillsammans. Vi höll på på fyllan tills han vart tillsammas med sin tjej.. När hon va bortrest så flörtade han med mig hela tiden. Tillslut va han otrogen med mig sen dess har jag försökt varit äcklad av honom. Men ibland kommer han upp å speciellt när jag vart gravid drömde jag om honom ofta å funderade på hur de skulle ha varit om vi hade blivit tillsammans när vi va unga.. Nu va det ett tag sen jag tänkte på honom tyvärr så dyker han upp i mitt huvud ibland.
    Så du e defenetivt inte ensam...

• Anonym (dreamer)

Hihi, skönt att fler drömmer sig bort ibalnd. Jag önskar att jag vrit lite mer erfaren när vi var tillsammans så vi hade haft sex. Nu är jag avis på alla han haft sex med, fast jag inte ens vet vilka det är, elller om han äe "bra."

• Anonym

Ok riktigt så mkt har jag kankse inte tänkt.. Visst självklart har jag tänkt på hur det skulle ha varit att ha sex med honom nu men vet inte om jag skulle klara av det.
    Just nu när jag sitter å skriver känns det som jag gått vidare, men kommer säkert hända att jag drömer nånting å så blir ja´g som en annan värld..Förut när jag drömde om honom ofta kändes de flera gånger som jag var otrogen.. Att det var förbjudet att tänka på honom när jag hade karl och vi väntade barn osv.

• Anonym

Kan berätta en sak om mig själv, jag träffade min första kärlek när jag var 16-17, var tillsammans 2 år. Älskade honom över allt annat och han krossade mitt hjärta totalt, mådde skit och kom inte upp ur sängen på ja vet inte hur länge..lyssnade på ljudbok efter ljudbok, klarade inte av att kolla på tv för så fort de kom reklam satt ja där och zappade för att ja inte skulle behöva tänka. Åka buss var det inte på tal om, mådde SÅ dåligt och ville verkligen inte tänka. Sova gick inte heller hur jag än försökte, fick vara vaken i två dygn för att sedan däcka. Fick ataraz utskriver och fick då entligen sova!

Kom aldrig över honom inte ens när ja träffade min sambo. MEN vi gjorde slut förra året i några månader och under den tiden så träffade jag "min stora kärlek", mitt ex och det var inte alls vad jag hade tänkt mig, trodde i början att de var så rätt men började känna om honom på nytt. Han hade inte förändras alls utan var fortfarande i de där "supastadiumet" och beteede sig som en snorunge.

Jag blev tillsammans med min sambo igen och de dära känslorna ja hade haft tidigare var som bortblåsta, mådde inte dåligt längre! Trodde förr att de var den första stora kärleken som skulle hålla och mådde dåligt då mina drömmar sprack. Men så är det inte, det är min sambo som är min stora kärlek och som har gett mig världens underbaraste unge.

Blev lite långt, men det jag ville få fram är att det inte alltid är vad man tror..själv kan jag nu inte fatta att jag mådde dåligt över honom i över 2 år.

Glöm honom och gå vidare, han förtjänar inte dig.

• Anonym (dreamer)

Jag brukar inte vara såhär och tänka såhär... Är bara fundersam idag. Hoppas att jag inte är såhär i morgon.

• Anonym (WHAT!!!)

fint att du har bra minnen av killen, ME jag skulle tycka det kändes fel o sitta o drömma om nå´n annan när man som du sitter med 2  barn...

Killen din då???

Är inte han mannen i ditt liv?
    Varför skaffade du isåfall barn med honom?
    Hur skulle du känna dig om HAN satt o drömde om nå´t gammalt ex?

Nä, ryck upp dig o inse att du borde vara glad att du har hängbröst o sladdermage, för utan det hade du ju inte haft dina barn eller hur!

Gräset är inte alltid grönare!

Nu blir jag säkert kallad moraltant o må så vara då jag iallafall INTE skulle skaffa barn med en kille som inte är MI DRÖM-MAN!!!

• Anonym (dreamer)

Men det är klart att han skulle bli ledsen om han visste att jag fantiserade om andra...men säg den som inte drömmer sig bort ibland. Han är mannen i mitt liv och jag älskar honom.
    Som sagt, jag bara var lite deppig och drömmande igår. Det kan man väl få vara utan att världen rasar samman?

• Anonym (WHAT!!!)

SJÄLVKLART!!!

Jag bara tänkte så du inte drömmer dig bort för mycket

• Anonym (dreamer)

Nä nä, det ska jag inte.

• Anonym (same same)

Jag har också känt som du ts...funderat på vad som kunde ha hänt...Vad tycker egentligen gamla ex eller halvex om att man försöker kontakta dem när det gått flera år. Jag skulle egentligen bara vilja höra hur läget är...det finns ett par som jag tror att jag skulle ha ett bra vänskapligt utbyte med nuför tiden...

• Anonym (dreamer)

Ja, suck......på bilden på facebook är han så stilig.....
    Vet inte vad jag skulle tycka om något urgammalt ex som jag nästan glömt la till mig på face. Jag skulle nog undra varför han gjorde det. Bli lite misstänksam.

• Anonym (same same)

Tyvärr är det nog så att man skulle bli lite misstänksam...men egentligen...Mina gamla x och jag skiljdes som vänner och vi hade ju mer gemensamt än bara det rent sexuella...så kanske är det inte så konstigt om man egentligen skulle kunna vara goda vänner...

• Mephala the ranger

Du tror inte det handlar om drömmen i sig? Vissa drömmar är starkare än andra och kan sitta i ett par dagar vilket brukar resultera i fantasier av olika slag. Oftast brukar det ge med sig efter ett par nätter, om man inte har oturen att drömma en liknande dröm igen....:)

Svar på tråden Drömde om min första kärlek.....