• Sweety

Bra läppsyl för läpparna?

Hösten har kommit, och mina läppar har blivit jätte torra. Brukar ofta ha torra läppar, men nu är dem extrema.
    Använder både vanligt läppsyl och vacelin för läpparna, men inget hjälper.
    Ibland är dem bara torra, men ibland kan dem spricka med, och då svider det som bara den.

Någon som har tips för torra läppar eller något bra preparat?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Bra läppsyl för läpparna?
  • Pernilla75

Aloe Lips från Forever Living Products.

• Småtokig

Försvarets hudsalva är det som fungerar bäst tycker jag.

♥Albin 20070116 ♥
  • Janina

Förutom vaselin så andvänder jag Försvarets hudsalva från apoteket . Jag tycker den är jättebra :)

• Caranlachiel

Hittade nyligen ett bra cerat för läpparna på Kicks. Det är av märket Lypsyl, har en ljusgul förpackning med grön kork. Innehåller svenskt bivax och det är väldigt mjukgörande! Dessutom innehåller det nåt annat ämne (mint eller eukalyptus kan tänkas) som stimulerar blodflödet i läpparna - något som säkert också kan vara bra om man lider av torra läppar.

Vecka 17 - and counting!
  • bebis08

Forever Living's Aloe Lips!!!!
    foreverliving.se/sv/vara-produkter/hudvard/kroppsvard/aloe-lips

Det finns inget bättre.
    Jag själv missbrukade olika lypsyl förr och var ALLTID torr om och även runt läpparna.
    Hade lixom en "röd extramun", inte så snyggt...
    Funkar även bra på torra/trasiga nagelband, småsår osv.

Måste dock köpas gnm åf. Kostar 40:- och räcker länge
    foreverliving.se/sv/hem

♥ Triss i tjejer -93, -96, -00 & Pyret i magen BF 29/9-08 ♥ ---> www.elmida.se
  • bebis08
    Pernilla75 skrev 2008-10-06 14:30:41 följande:
    Aloe Lips från Forever Living Products.
    Exakt
    ♥ Triss i tjejer -93, -96, -00 & Pyret i magen BF 29/9-08 ♥ ---> www.elmida.se
  • pumpkinhead

jag har alltid använt något förr torra läppar. förra året använde ja tom bepanten. en fet hudsalva för blöjeksem mm. iår däremot gav ja mig fan på att inte bli beroende av nåt sånt igen så ja gjorde som min svåger. stod ut i två tre dagar med att se ut som en fnasig idiot och nu när de lagt sig och man vant sig så har ja lika mjuka läppar som vanligt. och ingen panik när ja glömt salvan hemma!

• Senap

Alla produkter med mineraloljor (som vaselin, glycerin mm) torkar ut läpparna. Det känns bra för stunden men de täpper igen porerna och gör att man snabbt blir beroende av produkterna då läpparna förlorar sin egen återfuktningsförmåga.

Pröva en produkt med naturliga oljor. Särskilt om du har känsliga läppar.

En relativt billig är Bodyshops Cocoa Butter lip care stick.

My sugar is raw
  • Dimitra

Lypsyl parfymfri är den som fungerar allra bäst för mig.

The Dimitra universe.
  • Spegellandet

Nueva. Inte kladdigt som försvarets hudsalva, eller vaselin och hjälper jättebra

Svar på tråden Bra läppsyl för läpparna?