• Gummsan

    Dantes eller Dandys syndrom?

    Tror att syndromen hette något i den stilen. Vet att det är ett kromosomfel. Någon mer som vet något om denna syndrom? Min brorsdotter dog 11 dagar gamal av denna... Hon va så vacker. Är så längesen nu men kan ändå inte fatta det. Dom tog ett fostervattens prov, men de visa inget fel.... Har inte vart på hennes grav på många år, fixar det inte... Men jag är ju hennes faster... Tog hårt åt mig detta, när jag födde min första dotter och dom sa att jag fått en tjej så hade jag skrikit rätt ut att hon är död eller hur!!.. Men det var hon inte. Andra gången gick lättare då jag kollat könsul först och var förberedd på att de va en tjej till. Men ångesten var där till och från....


    ♥Alicia 040513♥Elin 080711♥Vill ha en 3a♥
  • Svar på tråden Dantes eller Dandys syndrom?
  • Powerpuffen

    Det är inte Downs syndrom du menar? Det är ett kromosomfel där man har en kromosom för mycket. Tex kromosom 21. Trisomi 21 kallas den varianten. Min ängladotter hade trisomi 21 men hon dog två dagar innan bf. Det syntes inte mycket på henne, läkarna var osäkra på om hon ens hade ds. Men blodprov på livmodern visade att hon hade det.
    Det finns en del info att hitta om Downs på nätet men inte alltför mycket.

    Kram


    Mor till två prinsessor, en på jorden och en i himmlen.
  • Gummsan
    Svar på #3
    Powerpuffen skrev 2008-10-07 13:29:05 följande:
    Det är inte Downs syndrom du menar? Det är ett kromosomfel där man har en kromosom för mycket. Tex kromosom 21. Trisomi 21 kallas den varianten. Min ängladotter hade trisomi 21 men hon dog två dagar innan bf. Det syntes inte mycket på henne, läkarna var osäkra på om hon ens hade ds. Men blodprov på livmodern visade att hon hade det.Det finns en del info att hitta om Downs på nätet men inte alltför mycket.Kram
    Hej, ne de va ej ds utan de va nog dandy walkers syndrom dom skrev här uppe... Men tack så mycket för att du svarade.. Och beklagar sorgen verkligen. Kram.
Svar på tråden Dantes eller Dandys syndrom?