• maica75

Hur klär man en sparkdräkt på bebis?

Ska man ha en body under? Det verkar vara så krångligt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 23:10
    Jag menar sparkdräkt utan armar för då blir det kallt för bebisen. Men en tröja över, blir det lite för mycket för sparkdräkten i sån velous material är ganska tjock.

• Svar på tråden Hur klär man en sparkdräkt på bebis?
  • Nyfiken gul

bara sparkdräkt! om den är hel så att säga...

ingen body under... verkar bebis frysa tar man på en kofta ÖVER...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anna i Hult

Ingen body under, då blir det ju jättejobbigt att byta blöja! Tröja över om det behövs.

• La Lola

Om man ska ha body (eller tröja)  under eller ej beror ju om det är en sparkdräkt med ärmar eller ej?

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Nyfiken gul

en body under blir ju jättevarmt - tänk på att det blir typ som att ha dubbla sparkdräkter på sig.

en tunn kofta över räcker utmärkt och blir det för varmt tar man bara av tröjan.

tänk på att blöjan värmer otroligt mycket också.

• Nyfiken gul

om du menar sparkdräkt i form av hängselbyxa så kan jag nog tänka mig en body under. eller allra helst bara en tröja under.

• La Lola

Men om det är en sparkdräkt utan armar så sätter man väl inte en tröja utanpå?
    Skulle iaf aldrig jag göra......den skulle jag ta under.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • cloudberry79

Har du någon bild på den? Är det typ en sån här:

Villervalla 1

eller en sån här:

Meandishopping 1

eller är det typ snickarbyxor?

I vilket fall har jag body under, självklart.

Skillz that Killz 10k+
  • Nyfiken gul
    La Lola skrev 2008-10-07 23:16:09 följande:
    Men om det är en sparkdräkt utan armar så sätter man väl inte en tröja utanpå? Skulle iaf aldrig jag göra......den skulle jag ta under.
    jag tänker mig kortärmad.. såna sparkdräkter har jag.... precis som kortärmade bodys.. då har jag tröja över.

en sparkdräkt utan ärm kallar jag mer för typ snickarbyxa om man knäpper "remmar" över axlarna...  och då har jag nog kläder under..
  • Nyfiken gul

det här är snickarbyxa  för mig.... o då har man tröja/body under...
  • Julmust

jag brukar ibland kalla det sparkbyxa. Antar alltså att det är sådan med hel kropp, men helt utan armar. Som en klassisk ärmlös barnklänning. Jag har body eller tröja under. Vi hade några rätt tunna långärmade bodys och de var bra. Blir ju lite jobbigt med blöjbytena, men ett mysigt plagg tycker jag.

Svar på tråden Hur klär man en sparkdräkt på bebis?