• norpnäsan

fosterrörelser - hur ofta?

Hej ni som precis har börjat känna fosterrörelser (fladder, puffar mm) Hur ofta känner ni dem? varje dag?

• Svar på tråden fosterrörelser - hur ofta?
  • MyFine

Det är lite olika, men nu sista dagarna (iförrgår o igår) tycker jag att det verkar ha varit ett väldans liv därinne.. :) Är i v 16 nu.

• jesslin

Hejsan!
    Inte helt varje dag, men någon gång har det kommit fler på raken. Kännt som flärpar och puffar i en dryg vecka nu. Blir någon då och då. Min knodo därinne har ganska mycket plats så det är väl därför. Är i v 17 ska jag tillägga.
    Se också denna länk... babyboom.nu/guider/GFAQ2/Trimester2.html

• mamy

hmm... är ganska säker på att jag har känt fosterrörelser i ett par veckor nu, fast jag har oerhört svårt att fatta och ta till mig att det verkligen är den lill* jag känner! I början kunde jag känna rörelser och sen ingenting på flera dagar, men nu har det varit lite oftare, nästan varje dag tror jag. (är i v.18)

• Tessan77

Konstigt nog så kände jag de första fosterrörelserna samma dag som vi varit på UL (efter att ha väntat och väntat...).
    Jag var då i början av v. 19. Är nu i v 20 och har fått påhälsning varje dag sedan den första "knuffen". Bebisen vaknar då jag kopplar av och jag upplever också att knuffarna känns allt tydligare...

Tessan

• Tisan

Jag befinner mig i v26 och har en fotbollsmatch i magen varje morgon och kväll. Det är kraftiga sparkar, nästan så man skulle kunna ta tag i den lilla foten. Det är hur mysigt som helst. På dagarna när jag springer omkring tror jag barnet sover, det är först när jag är still som den busar.

• Jossan

jag började känna sent i v 20+4 alt 21+4 (är inte hundra på bf)
    nu är jag i v 24+0 alt 25+0 och har kännt varje dag sen första knuffen förrutom 1 dag då jag inte kände alls däremot är det fortfarande bara små buffar inga riktiga sparkar men så verkar min bebis vara rätt lugn

kram J

• Saga09

Min är väldigt livlig tycker jag (vilket är oerhört kul!) Den senaste veckan har jag känt honom/henne flera ggr varje dag och ofta 4-5 buffar varje gång. Eftersom min man tror vi ska få en hockeyspelare/spelerska säger han att den tränar slagskott......

• maisan

Hej!
    Jag väntar och väntar...är i vecka 16 och har inte kännt något...får nog ha till tåls med detta*L*Min sambo har börjat fråga om jag inte kännt nåt.. men det kan han vara lugn för att han får direkt när jag känner*s*åhh vad jag längtar tills det börjar spritta därinne.Ha en fin dag allihopa.

Svar på tråden fosterrörelser - hur ofta?