fosterrörelser - hur ofta?
Hej ni som precis har börjat känna fosterrörelser (fladder, puffar mm) Hur ofta känner ni dem? varje dag?
Hej ni som precis har börjat känna fosterrörelser (fladder, puffar mm) Hur ofta känner ni dem? varje dag?
Flyttar upp
Det är lite olika, men nu sista dagarna (iförrgår o igår) tycker jag att det verkar ha varit ett väldans liv därinne.. :) Är i v 16 nu.
Hejsan!
Inte helt varje dag, men någon gång har det kommit fler på raken. Kännt som flärpar och puffar i en dryg vecka nu. Blir någon då och då. Min knodo därinne har ganska mycket plats så det är väl därför. Är i v 17 ska jag tillägga.
Se också denna länk... babyboom.nu/guider/GFAQ2/Trimester2.html
hmm... är ganska säker på att jag har känt fosterrörelser i ett par veckor nu, fast jag har oerhört svårt att fatta och ta till mig att det verkligen är den lill* jag känner! I början kunde jag känna rörelser och sen ingenting på flera dagar, men nu har det varit lite oftare, nästan varje dag tror jag. (är i v.18)
Konstigt nog så kände jag de första fosterrörelserna samma dag som vi varit på UL (efter att ha väntat och väntat...).
Jag var då i början av v. 19. Är nu i v 20 och har fått påhälsning varje dag sedan den första "knuffen". Bebisen vaknar då jag kopplar av och jag upplever också att knuffarna känns allt tydligare...
Tessan
Jag befinner mig i v26 och har en fotbollsmatch i magen varje morgon och kväll. Det är kraftiga sparkar, nästan så man skulle kunna ta tag i den lilla foten. Det är hur mysigt som helst. På dagarna när jag springer omkring tror jag barnet sover, det är först när jag är still som den busar.
jag började känna sent i v 20+4 alt 21+4 (är inte hundra på bf)
nu är jag i v 24+0 alt 25+0 och har kännt varje dag sen första knuffen förrutom 1 dag då jag inte kände alls däremot är det fortfarande bara små buffar inga riktiga sparkar men så verkar min bebis vara rätt lugn
kram J
Min är väldigt livlig tycker jag (vilket är oerhört kul!) Den senaste veckan har jag känt honom/henne flera ggr varje dag och ofta 4-5 buffar varje gång. Eftersom min man tror vi ska få en hockeyspelare/spelerska säger han att den tränar slagskott......
Hej!
Jag väntar och väntar...är i vecka 16 och har inte kännt något...får nog ha till tåls med detta*L*Min sambo har börjat fråga om jag inte kännt nåt.. men det kan han vara lugn för att han får direkt när jag känner*s*åhh vad jag längtar tills det börjar spritta därinne.Ha en fin dag allihopa.