Inlägg från: Emma w S |Visa alla inlägg
  • Emma w S

Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!

Vårt sovrum är 3,60 x 3,45.
    Vi har endast ikeas malm-möbler här. En garderob, två byråer och en säng med två bord till.
    Allt är i björk och vi har en fondvägg som är ljusblå.
    Där är så opersonligt och omysigt. Det blir rörigt och det är inte kul att städa därinne
    Trivs inte helt enkelt, och det gör inte min man heller.
    Vill helst byta ut allt där inne och måla fondväggen i nån mustigare ton.
    Men det blir så dyyyrt.
    Vi ska renovera badrum och köksluckor ska målas. Sovrummet är inte prio ett men jag kan inte ha det så här!

Ser gärna hur era sovrum ser ut

• Svar på tråden Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!
  • Emma w S

Allt är i björk. det känns ganska kallt med de möblerna, dels i det träslaget och dels p.g.a de kantiga formerna.

Nej, färgen är det billiga så det är inga problem

• Emma w S

Jag skulle kunna börja med att måla väggen. Vad tror du om nån vinröd färg? Då kanske det blir lite varmare.

• Emma w S

Vi hade brunt i vår förra lägenhet i sovrummet. Det kändes sådär, men det var nog en konstig brun färg vi valde...

• Emma w S
    Carr0n skrev 2008-10-08 20:35:26 följande:
    Vi har vita väggar och en vinröd. Våra sängmöbler är vita, de står emot den röda väggen. Sedan har jag rosa/vit/beige/vinröd-randiga gardiner.Har vita tavlor med barnens fötter i gips, sedan en stor svart/guldspegel på väggen
    Det låter fint.
    Jag är lite inne på den vinröda färgen och sätta in gardiner i samma färg.
  • Emma w S

Grejen är den att vår garderob som har skjutdörrar har ena halvan av spegelglas. Kanske därför det inte känns trevligt därinne?
    Dörren är 1x2 m
    Vi funderar på att byta ut skjutdörrarna mot nåt annat i ikeas pax-system. de borde passa alla modellerna

• Emma w S
    Carr0n skrev 2008-10-09 17:41:34 följande:
    Nä.. det gör det inte! Det ser inte lika litet ut, som det gör med alla väggar målade i en sån mörk färg.Jag kan maila dig TS om du vill se hur det ser ut hos oss??

maila gärna!
    [email protected]

två väggar låter intressant, mitt emot. då blir det vid huvudändan och den vägg mittemot där ingången till sovrummet är. Annars ska man kanske ha två bredvid varann... hmm

• Emma w S

Butterscotch

Tack för det tipset om fönsterväggen!
    och ett vitt överkast kan bli snyggt när man ska vara lite mer inne och ha två mörka väggar istäälet

• Emma w S
    Lady Dahmer skrev 2008-10-09 20:35:11 följande:
    a och o i ett sovrum är snygga sängkläder! Samt snygg bäddning. Titta i inredningsmagasin, hotel, inredningsaffärer hur de bäddar. Mjuk mysig belysning gär mycket samt gardiner. Låt det kosta lite extra. vi har valt lite mörkare färger för myseffekt.
    Det ser riktigt inbjudande ut.
    Bäddar ni varje dag? Den disciplinen skulle jag vilja ha. Men det kanske man får när man trivs i sitt sovrum
Svar på tråden Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!