Inlägg från: Butterscotch |Visa alla inlägg
  • Butterscotch

Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!

Jag tycker att du ska göra fler väggar vinröda (2-3 stycken), för att få en ordentlig myskänsla i rummet. Tycker i allmänhet att folk är lite fega med färger, kolla bara på inredningsprogrammen hur bra det oftast blir när de tar i lite grann.

En redig guldspegel hängandes ovanför sängen lät också fint!

• Butterscotch

Emma w S skrev 2008-10-09 19:16:26 följande:

maila gärna!emma_wihlborg@hotmail.com">emma_wihlborg@hotmail.com
    två väggar låter intressant, mitt emot. då blir det vid huvudändan och den vägg mittemot där ingången till sovrummet är. Annars ska man kanske ha två bredvid varann... hmm
    Man brukar säga att om man ska ha mörka väggar ska man se till att de väggarna får dagsljus från fönstret. Att ha t ex själva fönsterväggen som fondvägg brukar inte rekommenderas, eftersom det blir en för stor kontrast mellan det ljusa fönstret och den mörka väggen.

Jag tycker som sagt att du ska ha fler än en vägg i nån schysst färg, det är mycket coolare än att bara ha en (och oh så modernt att ha fler än bara en vägg som fondvägg ). Eller så kör du den vita väggen som traditionell fondvägg, och har tre väggar i den mörka färgen. Det kan kanske kräva vita möbler/överkast etc för att inte upplevas som alltför mörkt dock.
Svar på tråden Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!