• joan80

30års fest!!!

Min sambo fyller 30 nu i maj å vi tänkte ha en liten fest då men va ska vi hitta på???Nån som har nå förslag på nån kulig lek eller tävling????Tack på förhand.

• Svar på tråden 30års fest!!!
  • joan80

hm inga som har nå bra tips?????

• lalala

När jag fyllde 30 hade min kompisar gjort en tipsrunda om mig i lägenheten, ett bra sätt att få alla som inte känner varandra att samlas.

Jag fick en prinsesskrona på huvudet och kände mig speciell och lycklig hela kvällen.

Hoppade och dansade i min egen soffa framåt småtimmarna utan att tappa balansen... tänk vad man kan när man är 30!!

• solen

Musik tävling: Man delar in gästerna i två lag. Har ett musikband med musik och ett par hörlurar in kopplade så att dom andra inte hör musiken.Sedan ska en i laget gå fram och ta på hörlurarna och nynna låten dom hör,inte sjunga!och ens eget lag ska gissa vilken låt det är!
    Sedan skiftar man tills na laget vunnit. Vi hade även att det laget som gissade fel var tvugna att dricka en drink som värdparet delade ut innan tävlingen. Det var skit kul och inte alls lätt som man kan tro!

• Önskan

Maskerad!!! Temaparty!
    Cowboys och indianer, BBQ mat, tävling om bästa kostymen, prickskytte, pilbågsskjutning, en tipi med välkomstdrinken i (kaktusbål).
    Kul och barnsligt!

• dexterswife

Maskerad är ju skitkul! Märkligt hur annorlunda/uppsluppna folk blir när de kan låtsas vara någon annan!

• Juno

Sätt upp ett stort papper på väggen. Det kan vara ca 3x1 meter och sätt upp på längden. En bit pappersduk eller tapet passar bra. Sen delar du in pappret i tre fyra teman tex Barnet Nisse, Festprissen Nisse, Sportfånen Nisse. Intill lägger du post-it-lappar och pennor. Gästerna får sedan skriva kommentarer och anekdoter på lapparna och placera dem under lämplig rubrik. Under kvällens gång läser du upp vissa av lapparna. Börja redan vid middagen så det blir några lappar.

I mitt fall fick jag jätteroliga och gulliga lappar som jag har kvar ännu

• joan80

tack för svaren.....det blir nog en tips å en musik tävling, fast Juno´s förslag var himla skoj oxå....

• Sofie75

En liten oskyldig "snusk" lek som är rätt kul i rätt sällskap.
    Obs inget för pryda människor..
    Det är en liten "tipspromenad" eller frågelek eller hur man nu vill göra.
    Men man ställer ett antal frågor om personerna på festen som lyder såhär.

1,Vem rullar bäst?
    Skriv sen 3 tjejnamn av dom på festen.

2,Vem skjuter bäst?
    3 killnamn

3,Vem slickar bäst?
    3 killnamn

4,Vem suger bäst?
    3 tjejnamn

5,Vem har bäst hålvana?
    3 killnamn

Nr 1. Låt dom tre tjejerna som var nämda sitta på varsina stolar brevid varandra framför alla andra.
    Sen får dom en gurka och en kondom.
    Klara färdiga gå! Rulla på.......

Nr 2, Sätt någon lätt leksaksgubbe på ett bord, räcke eller dyligt och ta en vattenpistol och skjut på den tills den ramlar. Ta tid på detta.
    (testa gubben och pistolen innan så det fungerar)

Nr 3, Sätt dom tre killarna på stolarna och ge en varsin flat tallrik med filmjölk. Klara färdiga gå. Slicka på...

Nr 4, Gör en grogg med sugrör i. Klara färdiga gå. Slurp!

Nr 5, Gör den traditionella pennan i flaskan.
    Sätt en penna i ett snöre, och knyt snöret runt midjan med pennan bak. Stå och försök få pennan ner i hålet på flaskan så fort som möjligt. Ta tid.

Rätt rolig stämningshöjare och förskräckta miner innan man fattar vad den "oskyldiga" leken går ut på.

Ha det så roligt!

• Fluffi

Musiktävling brukar vi köra. En får vara sk diskjockey (väl förberedd). Dela upp alla i små lag (beror lite på hur många ni blir) En fråga om låten/artisten etc ställs och så får man höra några sekunder av låten. Det kan ju bli frågor som tex "Vilken reklam finns den här låten med i?" eller "Vem är med i bakgrunden i videon till denna låt?" Gäller ju att vara lite påläst kanske, men det brukar vara uppskattat och väldigt högljutt.

• Tant Green

Om det är många gäster som inte känner varandra är det ju kul att sätta ihop dem i mindre grupper och ge dem någon uppgift att lösa tillsammans, så att de blir "tvungna" att prata med några okända. De kan t.ex. få i uppdrag att skriva en sångtext (till valfri melodi) där vissa bestämda ord (som du bestämmer) måste ingå. Sen får förstås alla sjunga sina sånger senare under kvällen. Med prisutdelning till de som du tycker är bäst

Svar på tråden 30års fest!!!