Husqvarna Viking SLE 6570
Hej, du kanske redan har fått den hjälp du behöver. Men om du inte har det så kan jag ju dra hur det fungerar på min. På listen uppe med blider på atta sömmar har du ju olika färger och så en bokstav under, om du vill ha en sommen med ex. grön bakgrund vid bokstaven D så sätter du i stygnpluggen som är märkt med D sen sätter du att vred på den gröna markeringen. När jag syr raksöm så har jag ingen stygnplugg i alls, sätter bara det övre vänstra vredet på knapphåls-symbolen och det övre högra vredet ( stygnlängd) brukar jag ha på 3 ungifär. Det undre vredet reglerar stygnbredden. Knappen på det övre högra vredet är backen och knappen under det understa vredet är till matningen (trycker man in den matas inte tyget framåt, om man tex. ska sy i en knapp)
övertrådspänningen sitter uppe i vänstra hötnet och undertrådspänningen ändrar man med en liten skruv på spolkapseln som man läggen i under tråden i.
Bra att vet är också att när man byter stygnplugg ska man sätta det övre vänstra vredet på den vita pricken och de andra två vreden ska stå på 0
hoppas att jag var till nån hjälp och att det gick att förstå nåt av det jag skrev 
Lycka till!!