• Anonym (??)

Dottern kom hem från dagis med bajs i rumpan...

Igår kom dottern (3 år) hem från dagis med BAJS kvar i rumpan. Och inte lite bajs heller.

Vet inte om dottern gått på toa själv, utan att säga till eller om dottern insisterat på att torka sig själv och dom låtit henne göra det. Känner att jag vill påpeka att vi ALLTID torkar henne efter att hon bajsat. Eller klarar era små av det själv? Sen är hon väldigt bongstyrig och jag är bomsäker på att tvätta händerna inte är att tänka på.

Nu tänker jag, jaha. Dottern får gå på toa hur hon vill, torka sig själv och ingen har koll på om hon ens tvättar händerna efteråt.

Hur hade ni tänkt? Hade ni nämt något?

• Svar på tråden Dottern kom hem från dagis med bajs i rumpan...
  • marjalena

Jag skulle ha berättat att rumpan var full med bajs när hon kom hem och be dem att ha lite extra koll på när hon går på toaletten. Man behöver ju bara ta upp diskussionen, inte klanka ner på fröknarna på något sätt

• Anonym (*)

Kan ju va så att hon varit på toa utan att säga ngt. I den åldern vill barn ju gärna klara ut saker själv. Tycker du ska nämna det på dagis så dom håller bättre uppsikt över hennes toa besök.

• bäbis

Kan du inte fråga henne själv och säga att men lilla gumman här var de massa bajs,-har du torkat själv osv.......

• Anonym (??)

bäbis De gjorde jag. Hon svarade ingenting så jag frågade om hon torkat själv. Ja det hade hon sa hon. Då vet jag ju inte om hon gjort det utan att fröknarna vetat om det.

• Cia o krabaten

Min tjej hade en period runt 3 (Nu 3,5) när hon gick på toa själv utan att säga till.
    Hon torkade nog bäst hon kunde, men blev jätteröd på snippan
    Så då sa jag så till personalen: "X har varit så röd på snippan på sistone, jag vet inte om hon smiter iväg på toa själv eller.."
    OCh mer hann jag inte innan de sa att de skulle ha mer uppsikt ett tag och inga sura miner alls.

• pheeeps

Ta upp det med personalen!!!!

• bäbis

Jaha okej

Prata med dom på dagis och fråga om dom kanske kan hålla ett "öga" på henne vid toa besök

• Anonym (??)

Ok, får påpeka det lite vid lämningen imorgon!

• Anonym

Hejsan!
    Tycker absolut att du ska ta de me personalen, man kan ju lägga fram de på ett bra sätt,
    jobbar på en förskola och där torkar vi barnen när dom bajsat, kommer till en fröken och säger till, (dom ropar när dom är klar)
    de är åldrarna 3-5

• Anonym

Hej! jag arbetar själv på dagis och kan säga att det är svårt ibland. Iden åldern börjar dom me de att dom ska gå på toaletten själv. Och många gånger säger dom inte ifrån. Men samtidigt kan man undra om personalen inte märker något med tanke på att dom kanske går konstigt, inte vill sitta vid de andra barnen, lr att det luktar. Jag hade frågat mittbarn vad som hänt ochnämnt det på förskolan så dom vet, kanske har lite extra koll när hon går på toaletten.

Svar på tråden Dottern kom hem från dagis med bajs i rumpan...