• mih

Kranial Synostos #4

Marie 1978

Läste din berättelse, kände igen mig ganska mycket. Elvira skulle inte heller ligga ner, vi satt med henne i knät hela tiden. Hon ryckte inte ur några nålar men var förbannad på att dom var där och skrek hela tiden. Personalen ville utesluta att hon hade ont så dom gav henne xtra morfin. Då blev det för mycket så det påverka andningen och syresättningen istället.

Vad menade du med panna?

SOFIA
    Har ni hört något om er anmälan?

JESSICKA
    Välkomen till tråden
    Gjorde Rasmus fjäder op?
    Sa dom varför dom frågade om graviditeten och förlossning, va det i forksningssyfte?

• mih

Ja nu förstår jag vad du menar. Så gjorde dom med Elvira också. Trodde dom gjorde så på alla som gör den stora op.

• mih

Dagen innan op berättade Peter i stora drag hur op ska gå till, och på utskrivningsamtalet visade han operationsberättelsen och berättade mer i detalj vad han gjort.

• mih

Elvira vägde 3405 och va 48 cm. Föddes 1 dag före bf. vaginalt.

• mih

MimmiNina

Välkommen till vår lilla tråd.

Instämmer med Sofia om okunskapen på bvc. Vi träffade som tur va en ny läkare på 6 månaderskontrollen som visste vad synostos va.

Vilken läkare träffade ni i gbg?

Vi va på första besöket 22 december och fick operation 6 mars.

Kram Lina

• mih

Väkommen till tråden Angelika!!
     Vår histora e också ganska lik er, Känns tragiskt nog som att det är mer regel än undantag att barna ska hinna bli 6 månader innan någon mer än föräldrarna reagerar.
    Såg att du kom från Lysekil, själv kommer jag från Uddevalla.

Kram Lina

• mih

Sofia
    Läste precis om er på texttv. Ytterligare uppmärksamhet om detta, jättebra!!
    GRATTIS

• mih

Välkommen Nikas

Det finns väldigt bra information om kraniosynostos i länken till sahlgrenska i TS. /Lina

Svar på tråden Kranial Synostos #4