Kranial Synostos #4
Jag sa också till dem: Om man tänker realistiskt finns det en mycket stor risk att min son även får ett extremt stort underbett då han också har läpp-, käk- och gomspalt. Anser ni det solidariskt att som tonåring låta honom ha både ett extremt stort underbett, nasalt tal samt en markant ås i pannan och därtill en trekantig panna? Det svarade de inte på. De tyckte fortfarande att han inte behövde operation för metopica då han är ett gränsfall och kanske tillhör de 90 procent som, enligt dem, inte utvecklar en grövre form av metopica. Hur ska man se ut för att de ska anse operation nödvändigt? Varför anser PT att han vill operera min son (för min sons skull, som han sa). Eller är det PT som är alltför operationsintresserad? Som min väninna sa, "kirurger vill alltid skära". Jag vet varken ut eller in längre. Förväntar mig inte att få några svar från er. Behövde bara få skriva av mig. Min mamma vill fortfarande inte att jag låter min son opereras, ännu mindre efter förra veckans besök hos läkarna. Men jag har bestämt mig. Behöver bara titta på min son så vet jag svaret. Vill inte låta honom lida för sådan som går att åtgärda.