Vad skönt med ett så bra svar. Dom & vi är på din sida helt. Du gör rätt att utföra op.!
Ja, hur förbereda en 3 åring? Jag vet verkligen inte. Kanske dumt att gå in på detaljerna, säg bara att han skall opereras på huvudet & att han eventuellt inte kommer att kunna se något & nämna att han eventuellt kan lite ont ett par dagar efter. Mer info behöver man nog inte ge.
Ja undrar vad de rekommenderar angående hemresan? Han kanske får stanna ngn ag extra så att han inte har alls ont mer eller så.
Kram
MymlanMy skrev 2008-11-25 17:07:05 följande:
Shanti1981 skrev 2008-11-25 16:43:05 följande:
Ja, tydligare kan det väl inte bli. Det känns bra på så vis att det inte är jag som forcerar fram en operation utan att PT och CL faktiskt också anser detsamma. Jag är tacksam att de vågar säga vad de tycker är bäst och att deras beslut är baserat på deras yrkeskunnande och erfarenhet. Eftersom klåparna på "vårt" sjukhus redan uppfört sig illa vid flera tillfällen har jag mist förtroendet för dem och försöker nu att lita på PT och CL. Det känns mindre bra med tanke på vad som väntar oss. Hur förbereder jag en treåring för en sådan operation? Eftersom han är försenad i talet pga lkg vet jag heller inte hur mycket han förstår av det jag berättar. Han har begränsat ordförråd och jag har svårt att tyda det han säger. Vi fick kallelsen idag. Inskrivning den 25 januari på kvällen. Datortomografi den 26 januari på morgonen och operation den 27 januari. Sedan vistelse på avdelning mellan 5 och 10 dagar. Det blir många dagar i Göteborg, antar jag. Sedan undrar jag också om jag får lov att åka tåg med honom? Jag har ingen bil och ingen som kan köra mig. Jag hade tänkt att ta tåget dit men hur sjutton kommer jag hem igen? Får jag lov att åka tåg med honom? Skulle inte tro det. Får ringa och förhöra mig imorgon om hur vi ska göra.Men trots allt känns det som om det är bättre med denna kallelse än att bara gå och vänta och se vad som händer i framtiden.