• milluz85

Inbyggd digitalbox i tv

Hej!

Har köpt en ny tv som har en inbyggd digitalbox. Nu när jag sökte efter kanaler så hittade den alla som fanns typ, men alla är kodade även 1,2 och 4. Jag bor i lägenhet så jag kan ju kolla på tv via antenn, men undrar hur man kan göra för att kunna kolla via den inbyggda? Det är en samsung a557.

• Svar på tråden Inbyggd digitalbox i tv
  • cruZZe

Ja du behöver ett programkort från valfri leverantör.

• Anghammarad

Man behöver inget programkort för att se fria kanaler över marknätet. Om du däremot har ComHem eller någon av satellitleverantörerna så behöver du det.

• cruZZe

Från en recension av TV´n från en annan köpare.

En utmärkt TV, som tyvärr har problem med programvara och support.

När jag först skaffade TVn hade den ett problem som gjorde att jag med ojämna mellanrum fick kortare perioder med "kodad signal" när jag tittade på digitalkanaler (via CA-modul från ComHem).

Efter efterforskningar på nätet misstänkte jag mjukvaruproblem, men Samsung gjorde allt för att skjuta bort ansvaret (Nä det där är definitivt inte mjukvaran och om vi kommer ut och det visar sig att det är inte är fel på TVn debiterar vi dig. Prova en annan CA-modul). När jag väl fick dom att skicka servicefirman så konstaterade dom direkt att dt var ett mycket vanligt mjukvayproblem på Samsung och efter 10 minuter var problemet fixat. Enligt reparatören är den framförallt Samsung och Panasonic som behöver support för tillfället.

När problemen väl blivit fixade så är TVn utmärkt. Bra bild och bra menyer (kör ljud via stereon), men mjukvarukvalitet och Samsungs support drar ner betyget.

• cruZZe

Kan kanske vara samma problem för dig TS?

Svar på tråden Inbyggd digitalbox i tv