Inlägg från: Klunsen111 |Visa alla inlägg
  • Klunsen111

Min bebis är likblek!!

Min lille gosse på sju veckor blir alldeles vit i hyn när han sover. Han ser ut att vara gjord i vax. Det ser så hemskt ut. Som om han var död. Jag vågar knappt skriva de orden. Blir orolig att det är något med cirkulationen för han hade ett blådljud som inte försvunnit när vi skulle hem från BB. Han är född en månad för tidigt och de sa att blåsljud var vanligt då. Är det något fel tror ni eller är jag larvig?? Någon som varit med om detta??

• Svar på tråden Min bebis är likblek!!
  • Klunsen111

Jag ska ringa bvc i morgon men jag har frågat innan och de sa att det inte var någon fara om han inte blev blå runt munnen. Hans läppar är inte röda utan svagt rosa. Han sover mycket men det gör ju så små.

• Klunsen111

Tack för svaren! Jag ska kolla upp det i morgon men det var ju nu jag blev så orolig! Varför blir man alltid det när det är för sent att ringa BVC??

• Klunsen111

Det är klart!! Tänkte inte på det!! Nu ska jag laga kvällsmat till de andra gossarna så inte de blir bleka av näringsbrist!!

• Klunsen111

Tack för alla svar! Ska ringa barnmottagningen idag på telefontid vid tio. Det är säkert bara jag som är nojig!

• Klunsen111

Nu har jag pratat med bvc som hänvisade till Barnmottagningen där vi varit för blåsljudet. Jag fick en telefontid och efter att sköterskan pratat med hjärtläkaren fick jag beskedet att det var helt normalt och berodde på dålig cirkulation. Det har många små barn speciellt om de är lite extra små. Harry väger tre kilo nu och är ju liten.

Skönt i alla fall att ha ringt så jag kan andas ut. Tänk om det hade vairt något fel och hänt något med gossen! Då hade jag aldrig förlåtit mig själv för jag inte ringde och kollade upp det!!

Svar på tråden Min bebis är likblek!!