Inlägg från: Nettis1975 |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad skall man INTE äta när man har gallbesvär/misstänker gallbesvär?!!

    Mycket som är grönt, som t.ex gurka, grön paprika, stekt mat, fet mat, ägg.

    Sedan får man prova sig fram. Vissa saker funkar, andra inte.

    Jag har tagit bort min gallblåsa men jag kan fortfarande inte äta gurka och lök-

  • Anonym (Kaffedraken)
    Teskedsmamman skrev 2008-10-26 18:37:38 följande:
    När jag hade gallsten var det skitsamma vad jag åt, jag fick problem ändå...Jag fick diklofenak i stolpiller mot mina problem...
    Ja, då är det inte kul. Ett tag kunde jag inte ens dricka vatten.
  • Anonym (Kaffedraken)
    dallas skrev 2008-10-26 18:53:31 följande:
    Hmmm, får oxå ont när jag dricker vatten...Det är nästan precis som om jag har jordens ondaste magsjuka (fast inget spy eller diarré) Har dock mått illa, fast tror det är när jag tagit Gaviscon- det är inte gott precisJag skall t läkaren på fredag, vill att dom kollar upp detta nu, pallar inga mera smärt attacker, det gör galet ont...Har bara fått till mig att det ev kan vara gallan, men troligast magkatarr-så nu skall jag äta magsårs medicin i 2 veckor (men har testat mig för magsårs bakterien- har inga sådana)
    Jag var ett antal vändor till akuten och blev hemskickad med diagnosen magkatarr, innan de slutligen tog blodprov och som visade att jag nästan slagit rekord i förhöjt levervärde. Blev då inlagd direkt.
Svar på tråden Vad skall man INTE äta när man har gallbesvär/misstänker gallbesvär?!!