• Äldre 26 Oct 20:27
    8181 visningar
    15 svar
    15
    8181

    Var hittar man en mysig barnfåtölj?

    När jag var barn så hade jag en fåtölj i beige teddytyg. Denna fåtölj tyckte jag så mycket om och den hängde med i många herrans år :)
    Nu har vi en liten tjej på närmare två år och jag är så sugen på att skaffa henne en liten barnfåtölj att sitta på
    Jag har försökt leta på nätet, men har inte hittat några bra exempel på barnmöbler av mjuk sort, det ska alltså inte vara någon pall eller dylikt, utan en mjuk fåtölj eller liknande.
    Ni som vet var jag kan tänkas finna denna typ av barnmöbler, tipsa mig om butikerna/internetsidorna så blir jag jätteglad!


    ~Vår fina tjej - Miriam 061213~
  • Svar på tråden Var hittar man en mysig barnfåtölj?
  • Äldre 26 Oct 20:29
    #1

    jysk eller kalikå
    www.kalika.se/

  • Min familj
    Äldre 26 Oct 20:30
    #2

    Den på jysk köpte vi. En fåtölj i skumgummi.


    Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • Petris o Limpan
    Äldre 26 Oct 21:19
    #3

    Vi har en liten soffa i skummgummi från Toys r us. Den går att vika ut så det blir som en bäddsoffa. Sonen sitter jämt i den. Lätt att hålla ren och tar inte så mkt plats.

  • Äldre 26 Oct 22:11
    #4

    Jysk har en skitful men perfekt i storlek för 1-2-åringar.
    Man kan sy ett nytt överdrag i mjukt fint tyg!

  • Äldre 26 Oct 22:15
    #5

    Vi köpte den från kalikå. Både snygg och används flitigt av vår ettåring

  • Äldre 26 Oct 22:19
    #6

    Den här har Jysk haft har jag sett men den häör kommer från Ikea.

    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10147068

    Tycker jag ser hel mysig ut

  • Elle87
    Äldre 26 Oct 22:25
    #7

    Ikea har många fina barn fåtöljer, är inte säkert att alla finns på hemsidan dock.

    Lycka till i letandet :)

  • Äldre 27 Oct 20:07
    #8

    Jag såg att Lidl hade denna vecka en barnfotölj av mjuka skumgummibitar som även kunde bli en madrass.

    Se www.lidl.se, under veckans erbjudanden.

  • Ilene
    Äldre 27 Oct 20:22
    #9

    Ikeas fåtölj är jättefin men dock väldigt hög för ett litet barn att ta sig i och ur...skulle rekommendera den från 3-4 år och uppåt egentligen...
    Vi fick en sådan av svärmor förra julen till sonen, då var han 7 månader!!!!
    Den står fortfarande i källaren och har nu funderat på att köpa en från jysk i typ skumgummi istället....

  • Äldre 27 Oct 20:26
    #10
    Ilene skrev 2008-10-27 20:22:11 följande:
    Ikeas fåtölj är jättefin men dock väldigt hög för ett litet barn att ta sig i och ur...skulle rekommendera den från 3-4 år och uppåt egentligen...Vi fick en sådan av svärmor förra julen till sonen, då var han 7 månader!!!!Den står fortfarande i källaren och har nu funderat på att köpa en från jysk i typ skumgummi istället....
    Min lilla skrutta som är 82 cm lång har inga problem att ta sig i och ur den från IKEA. Så jag håller inte riktigt med om att den skulle vara från 3-4 år.
  • Äldre 27 Oct 20:27
    #11
    http://www.pinkpirate.se/index.php?cPath=21_32

    underbara fåtöljer till barn. sonen har en, och han har älskat den från första provsittningen.
    tyvärr är dom ganska dyra, men jag hade tur och fick köpa en för halva priset.
    ~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Äldre 27 Oct 20:52
    #12

    asj: vet inte om jag tittade dåligt, men jag hittade ingen fåtölj? Såg du den på Lidl´s hemsida eller i en Lidl-butik?

    Tack för alla svar och tips :)
    Jag var idag till Toys r us och där hade de kampanj på en fåtölj helt i skumgummi och i rosa tyg med askungenmönster. Helt okej utseende och kostade bara 149:- så det blev den fåtöljen. Dottern är jättenöjd och satt halva kvällen i sin nya fåtölj och mysteKyss


    ~Vår fina tjej - Miriam 061213~
  • Ilene
    Äldre 28 Oct 18:25
    #13
    Kina79 skrev 2008-10-27 20:26:30 följande:
    Min lilla skrutta som är 82 cm lång har inga problem att ta sig i och ur den från IKEA. Så jag håller inte riktigt med om att den skulle vara från 3-4 år.
    Vi försökte ha sånna på en småbarnsavdelning men fick tyvärr lämna över dem till den andra avdelningen med större barn då vi hade väldigt många av våra barn som trillade och slog sig från dessa fåtöljer...
    Det beror nog lite på hur och när man har lärt sig klättra i och ur, när man lärt sig gå, hur det är med balansen etc...
    Har själv en son som gärna vill "backa till" och sätta sig ner, så därför väntar jag med att ta upp vår för att va på den säkra sidan...
  • Äldre 28 Oct 21:19
    #14
    Mamma och Mor skrev 2008-10-27 20:52:10 följande:
    asj: vet inte om jag tittade dåligt, men jag hittade ingen fåtölj? Såg du den på Lidl´s hemsida eller i en Lidl-butik?Tack för alla svar och tips :)Jag var idag till Toys r us och där hade de kampanj på en fåtölj helt i skumgummi och i rosa tyg med askungenmönster. Helt okej utseende och kostade bara 149:- så det blev den fåtöljen. Dottern är jättenöjd och satt halva kvällen i sin nya fåtölj och myste
    Den finns på bild på första sidan under rubriken veckans erbjudanden...
  • Äldre 28 Oct 21:39
    #15
    annasj69 skrev 2008-10-28 21:19:21 följande:
    Den finns på bild på första sidan under rubriken veckans erbjudanden...
    Kollade nog lite slarvigt sist, för nu hittade den utan problem
    ~Vår fina tjej - Miriam 061213~
Svar på tråden Var hittar man en mysig barnfåtölj?