• Nova76

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

loveliva skrev 2008-10-31 21:22:10 följande:
    ohhhh myyy !!!  Då blir INTE Hilda många centimeterar över havet
    hihi Jag har alltid velat vara kort! Har alltid känt mig så himla lång med mina 174,5 cm.
  • Nova76
    Tjollabolla skrev 2008-10-31 21:24:22 följande:
    Jag kollade på dom innan, tyckte dom var superfina!!
    Jag borde egentligen inte men jag gillar verkligen deras set. Har precis sålt ett brunt i frotté på T och känner att jag nog borde ha ett nytt... kanske!
  • Nova76
    Tjollabolla skrev 2008-10-31 21:30:54 följande:
    Åh... Fick mail från funky nu att mina varor inte alls hade blivit beställda. Vad skumt. Betalningen är ju gjord och pengarna dragna! Men nu beställde jag dom igen och det verkade som det fanns kvar...
    Vad skönt att det verkade finnas kvar i alla fall!!

Jag tycker det är så himla kul att Funkybaby ska ta in Molo från våren, ska bli så kul att klämma och känna lite mer live istället för bara på nätet!
  • Nova76
    Helle skrev 2008-10-31 21:30:48 följande:
    God kväll!Ser att det diskuteras längd ovan. Då blir mina killar 192,5 cm långa Både mamman och pappan och långa. Visst har man då och då önskat att man vore minst 10 cm kortare.Inget shoppat ikväll. Har försökt återskapa en photoshop-fil som jag raderade igår ... eller ja, mannen har försökt. Ibland ska man inte göra viktiga saker och läsa på FL samtidigt
    Oj, det var långt! Men det är ju tjusigt med långa killar så det passar ju bra
  • Nova76
    Jen80 skrev 2008-10-31 21:38:08 följande:
    Jag tycker mest om byxorna... Men ja, de är fina bägge två. Underbar färg!
    De slank ner nu, kunde inte hålla mig...! Åh, vad det ska bli kul att få det paketet på måndag eller tisdag
    lillronya skrev 2008-10-31 21:39:03 följande:
    Det där var ju lite kul!Ja, långa lär ju inte mina ungar bli. Hoppas att korta MIchaela har gett några centimeter till Emilio då. Så han blir lite längre än 171,5. JAg har hört att man ska dubbla barnens vid 2 års ålder för att få den vuxna längden, ungefär.
    Ja, det har jag nog med hört... Då stämmer nog uträkningen ganska bra på Hannes tror jag
    Tjollabolla skrev 2008-10-31 21:40:07 följande:
    Hur är dom i storlek då?
    Lite små. Jag tog stl 80 till J som har 74 annars.
  • Nova76
    Helle skrev 2008-10-31 21:46:04 följande:
    Hur stor var din kille idag på BVC-besöket?
    15,2 kg och 96 lång. De sa att han var en väldigt mogen 2½ åring ~stolt mamma~
    Hur stor är Philip? Han har kanske inte varit på 2½ års än förresten, nu kom jag inte ihåg när han var född, var det maj?
  • Nova76
    Helle skrev 2008-10-31 21:50:30 följande:
    Juni är han född så han har inte varit än. Men vi har mätt honom hemma till 97 och vikt 15,5 kg ca, så då är de ganska lika Bra för storleksletning
    Ja, det kan ju inte bli bättre! Hur stor är lillkillen? J vägde 7,3 kg och var 66 lång tror jag det var för ett par veckor sen. Vägde honom hemma idag och fick det till 7,8. Så en liten plutt.
  • Nova76
    Helle skrev 2008-10-31 21:54:14 följande:
    agster: vilken storlek har Hannes på den nya Katvigen? och Jonathan på Nanooun? Och hur stor är han? (blev det rätt med namnen?)
    Hannes har både 98 och 104. 98:an är ganska så perfekt men den börjar bli liiiiite kort i armarna tycker jag. 104:an är liiiite stor. En 98/104 hade varit perfekt
    På Nanooun har Jonathan 80 och den är perfekt i kroppen och armarna och bara lite lång i benen. Rekommenderar den verkligen, så himla fin, mjuk och go. Verkligen favoriten för tillfället!!
  • Nova76
    lillronya skrev 2008-10-31 21:56:40 följande:
    JA det är märkligt sånt där som man inte kan styra över. Det är lika märkligt som att jag med knallbruna ögon har fått fyra tjejer med ljusblå ögon....
    Ja, det är lustigt det här med ögonfärg. Jag har blåmelerade, sambon har ljust ljust grön/bruna. H har riktigt mörkt bruna och J har riktigt ljusblå! Trodde aldrig att jag skulle få ett barn med mörkt bruna ögon. De säger väl att brunt är dominant tror jag så att du fått 4 med ljusblå är ju ännu lustigare!
  • Nova76
    Helle skrev 2008-10-31 21:59:14 följande:
    Hihi, där är det allt lite skillnad. Min lillkille är stor. Skulle tro att han är 73 cm och 9,5 kg, men vi ska till BVC på onsdag så då vet jag bättre. Finns Katvig heldräkter i 104, det har jag aldrig sett... måste spana.
    menade du heldräkt??? Jag menade tröjor!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11