• Sunshi­ne69
    Äldre 28 Oct 16:07
    100439 visningar
    42 svar
    42
    100439

    Hur många katrinplommon måste man äta...

    ... För att kunna gå på toaletten som en normal människa??? Tre, fyra, en påse, tre kilo? Blir förvånad att inte hitta fler trådar om graviditetsförstoppning...

  • Svar på tråden Hur många katrinplommon måste man äta...
  • Äldre 29 Oct 20:38
    #31

    Även färska blåbär är stoppande!

  • Gummib­ollen
    Äldre 29 Oct 23:38
    #32

    När jag var gravid sist för ett par år sedan så kollade jag upp linfrö och då var rekommendationen max 2 msk per dag (för alla, inte bara gravida). Jag tyckte det var konstigt att det inte stod i rekommendationerna för gravida också, men fick till svar av Livsmedelsverket att det gjorde det, under rubriken hälsokost. För mig är det ett livsmedel och inte hälsokost? Jag har alltid linfrö i min morgongröt, gillar konsistensen bättre då. Jag har inte kollat de nu gällande rekommendationerna, men jag har fortsatt ha linfrö i gröten den här graviditeten.

  • Kristi­nL
    Äldre 30 Oct 00:22
    #33

    Linfröolja! En matsked om dagen.. eller en tsk kanske det var. Fråga dem på hälsokost..

  • Sunshi­ne69
    Äldre 30 Oct 09:43
    #34

    Innan graviditeten ja... da var det ju bara att ta en cigarett till kaffet pa morgonen... men som sagt det är ju skönt att vi är fler... Spenat och haricots verts tipsades jag om pa apoteket i morse...

  • Nature child
    Äldre 30 Oct 14:12
    #35
    olandstoken skrev 2008-10-29 18:10:42 följande:
    Nature child skrev 2008-10-29 16:21:13 följande:
    räcker det med att dricka linfrö vattnet? det skulle underlätta väldigt mycket eftersom att jag håller på att kräkas när de slämmiga fröna ska ner :-P
    Tyvärr är vattnet också slemmigt och inte så gott..
  • Spegel­landet
    Äldre 30 Oct 15:10
    #36
    Sunshine69 skrev 2008-10-30 09:43:19 följande:
    Innan graviditeten ja... da var det ju bara att ta en cigarett till kaffet pa morgonen... men som sagt det är ju skönt att vi är fler... Spenat och haricots verts tipsades jag om pa apoteket i morse...
    Kaffe, cigaretter och alkohol är laxerande. Det är kanske därför vissa blir så smala som singlar? De raggar på krogen och bajsar

    Kaffe kan man iaf fortfarande dricka lite som gravid
  • Helnea
    Äldre 30 Oct 15:24
    #37

    Å, vad jag blev sugen på katrinplommon nu! Tycker det är himla gott.

  • Sunshi­ne69
    Äldre 30 Oct 15:33
    #38

    Kaffe cigarretter och alkohol... Arrghhh sa gott... Fast man behöver inte vara singel for att bli smal pa det... Det gick sa bra för mig - att springa efter sitt liv med heltidsarbete, bygga hus och ta hand om en tva-ars pojke är mkt mkt mer smalgörande än att ränna pa krogen!!!!

  • olands­token
    Äldre 30 Oct 16:59
    #39

    tror att det står på linfrö burken att man inte bör äta mer än 2 msk/dag (orkar inte gå och titta )

  • Äldre 1 Nov 21:18
    #40

    För mig har det alltid (gravid eller ej) räckt med att blanda en dl fil med 2 msk linfrö och lika mycket solrosfrön. Utan solrosfröna blir det absolut inte samma effekt.

  • babyas­sistan­s
    Äldre 2 Nov 12:48
    #41

    sockerfritt godis, läkerol salmiak och frukt o fiber tabletter från hälsokosten är guld värda!! Alla finns i min BB väska!!

  • Äldre 27 Jul 02:17
    #42
    +1

    Hej ni! Enligt min gamla mor så har jag haft historiens trögaste mage. Alltid! Gallsten, som opererades när jag var bara 18 år - hittade 2 gallblåsor fulla med stenar - Gallsten hör på något vis ihop med magen. Nu, när jag blivit gammal har jag äntligen insett (det tar tid för somliga att förstå) att min eländiga mage fungerar om jag dricker före varje måltid, tar 2 katrinplommon till frukost, 1 plommon vid fikadags 14.00 och 1 ibland 2 plommon till sänggåendet. Men viktigt att dricka. Det är toppen!      

Svar på tråden Hur många katrinplommon måste man äta...