• Pyssilullan

    Skicka blombud till en närstående som fått missfall, VAD skriva på kortet?

    En vän till mig berättade idag att hon fått missfall..
    Hon var så glad över sin graviditet och berättade för mig först av alla och har vänt sig till mig med frågor och ringt massor...Även om vi inte känner varandra så jättebra.

    Nu skickade hon ett sms och sa att hon fått missfall och att hon inte orkade prata..
    Jag tycker sååå synd om dem och tänkte skicka ett blombud.

    MEN vad skriver jag på kortet? har så svårt att formulera mig.

  • Svar på tråden Skicka blombud till en närstående som fått missfall, VAD skriva på kortet?
  • snapdragon

    kan ju bara tala för mig själv, men hade jag fått missfall hade ett blombud varit ungefär det sista jag velat ha.

  • Fjärilsmamma

    Ni är i mina tankar, något sådant passar nog.

  • meic
    snapdragon skrev 2008-10-30 21:28:03 följande:
    kan ju bara tala för mig själv, men hade jag fått missfall hade ett blombud varit ungefär det sista jag velat ha.
    jag håller absolut med... förstår att du menar helt 100%väl men jag hade nästan tyckt det var lite osmakligt. jag hade hellre bara fått ett sms med texten som de andra föreslagit "tänker på dig".
  • gambler07

    jag tycker din tanke är fin och det räcker med kort och gott jag tänker på er.
    det är omtanken som räknas inte hur man gör det.
    Jag skulle ha uppskattat det mycket.
    jag har erfarenhet av tre missfall och en förlorad son,ingen skickade blommor när jag fick missfall.

  • Pyssilullan
    meic skrev 2008-10-30 21:36:14 följande:
    jag håller absolut med... förstår att du menar helt 100%väl men jag hade nästan tyckt det var lite osmakligt. jag hade hellre bara fått ett sms med texten som de andra föreslagit "tänker på dig".
    Okej Ja jag menade bara att visa att jag bryr mig.. Men kanske är helt fel, jag vet ju inte eftersom jag inte varit i hennes situation. Kanske ska strunta i allt.. Men då känns det som att man inte visat ngn empati liskom!
  • meic
    Pyssilullan skrev 2008-10-30 21:46:37 följande:
    Okej Ja jag menade bara att visa att jag bryr mig.. Men kanske är helt fel, jag vet ju inte eftersom jag inte varit i hennes situation. Kanske ska strunta i allt.. Men då känns det som att man inte visat ngn empati liskom!
    Tycker inte du ska strunta i allt, det är ju din vän och du som känner henne. men jag hade personligen inte gillat blommorna, men absolut att du ska göra nånting, jag hade ju hellre då valt sms eller ett brev. Men som sagt du känner henne bäst själv, och jag tycker det är jättefint av dig att du vill visa att du finns här för henne, det visar verkligen att du är en god vän.
  • KarinB1

    Jag fick flera blombud när vi var tvugna att avbryta vår graviditet, tyckte att det var väldigt omtänksamt av de som skickade. När jag tittade på de vackra blommorna fick jag stöd i av att jag visste att det fanns många som tänkte på oss.

    Tycker inte att det spelar så stor roll vad det står på kortet, det viktigaste är att på något sätt höra av sig via tex. telefon, kicka ett kort eller blomsterbud. Precis i början efter att vi fått beskedet orkade jag inte prata med så många i telefon förutom de närmaste, då var det skönt att iställlet få ett värmande kort eller liknande.

    ... så kännde jag iallafall, men det är ju svårt att veta hur din vän känner!

  • enny signatur
    Pyssilullan skrev 2008-10-30 21:46:37 följande:
    Okej Ja jag menade bara att visa att jag bryr mig.. Men kanske är helt fel, jag vet ju inte eftersom jag inte varit i hennes situation. Kanske ska strunta i allt.. Men då känns det som att man inte visat ngn empati liskom!
    Jag vet inte om jag hade uppskattat blommor, kanske. Skulle föredragit ett sms som säger "Finns här alltid här, när och om du vill prata", men dock bara om du står för det iofs.
Svar på tråden Skicka blombud till en närstående som fått missfall, VAD skriva på kortet?