• Toviz

    Hur vet man om man har en demon på sig?

    Jag skulle väldigt gärna veta hur om man är besatt av en demon eller något liknande poltergist fenomen? Jag får otroliga aggressionsutbrott och better mig helt kontsigt men efter en stund så är jag som vanligt igen, men under dne perioden så kan jag inte tänka klart. Någon präst här eller någon annan kristen som kan svara? Behöver verkligen hjälp me detta, är alltid arg.

  • Svar på tråden Hur vet man om man har en demon på sig?
  • Dorian Ertymexx

    Free Spirit skrev 2008-11-05 19:24:23 följande:


    Er inte det meget krenkende å si til en person som dette at en sukker pille hjelper eg å bli frisk når en er så alvorlig frisk at legen mest gir en opp?www.mjl.no/art.php?i=451
    Det vore enklare att svara om jag förstod vad du skrev... :/
  • Herman Hedning

    Free Spirit skrev 2008-11-05 19:24:23 följande:


    Er inte det meget krenkende å si til en person som dette at en sukker pille hjelper eg å bli frisk når en er så alvorlig frisk at legen mest gir en opp?www.mjl.no/art.php?i=451
    Varför skulle det vara kränkande? Som vanligt i frågor som dessa undrar vi alla, finns det oberoende och vetenskapliga undersökningar,utredningar,avhandlingar eller dyligt som bekräftar att det är gud eller någon annan andlig kraft som skulle gjort detta?
    Som vanligt är svaret nej...vi kommer alltid till denna punkt så fort någon av er försöker bevisa att gud helar,som vi alla vet finns det noll,nada,niente,keine,none bevis för att det skulle vara så...bara tro och okunskap ligger till grund för det som ni vill göra till fakta, obestridlig verklighet och sanning.
    Om jag har fel överbevisa mig gärna med en sådan handling som vi alla har efterfrågat under en väldigt lång tid och i otaliga samtal som det du startar nu...IGEN.
    Pressenterar du det så behöver vi inte diskutera fler frågor om gud och hans icke varande...då böjer jag mig för fakta.
  • Free Spirit
    Herman Hedning skrev 2008-11-05 21:13:02 följande:
    Free Spirit skrev 2008-11-05 19:24:23 följande:Varför skulle det vara kränkande? Som vanligt i frågor som dessa undrar vi alla, finns det oberoende och vetenskapliga undersökningar,utredningar,avhandlingar eller dyligt som bekräftar att det är gud eller någon annan andlig kraft som skulle gjort detta?Som vanligt är svaret nej...vi kommer alltid till denna punkt så fort någon av er försöker bevisa att gud helar,som vi alla vet finns det noll,nada,niente,keine,none bevis för att det skulle vara så...bara tro och okunskap ligger till grund för det som ni vill göra till fakta, obestridlig verklighet och sanning.Om jag har fel överbevisa mig gärna med en sådan handling som vi alla har efterfrågat under en väldigt lång tid och i otaliga samtal som det du startar nu...IGEN.Pressenterar du det så behöver vi inte diskutera fler frågor om gud och hans icke varande...då böjer jag mig för fakta.
    Vet du...jeg er inget interessert å diskutere med en som er så nedlantende i sine diskusjoner som du er ..så:

    INGEN KOMENTARER!!!
  • Herman Hedning

    Som vanligt då ...ingen konkret fakta att komma med...nä då går det ju bra att skylla på tonen och låta bli att svara,men faktum kvarstår dock hur lite du än vill svara...sorry du kommer inte undan det.

  • KristenTjej84

    Herman Hedning..som vanligt kommer du med dina alltid lika charmiga förolämpningar.
    Du borde fråga frågan du ställde mig till dig själv!
    du verkar ju också vara troende till alla möjliga gudar.. tror du inte psykvården även skulle klassa dig som knäpp om du gick till dom och berättade om vad du tror på?

  • Dorian Ertymexx
    KristenTjej84 skrev 2008-11-06 00:10:57 följande:
    Herman Hedning..som vanligt kommer du med dina alltid lika charmiga förolämpningar.Du borde fråga frågan du ställde mig till dig själv!du verkar ju också vara troende till alla möjliga gudar.. tror du inte psykvården även skulle klassa dig som knäpp om du gick till dom och berättade om vad du tror på?
    Man får tro på vad man vill, så länge det inte inverkar på ens egen eller andras hälsa. Man får tro på demoner bäst man vill, så länge man inte undlåter att ge en person korrekt medicinsk hjälp till förmån för kvacksalveri.

    Som sagt: Böner, salvor, magi och häxeri har haft tusentals år på sig att visa hur effektivt och bra det är. Märkligt nog lyckades det inte alls göra någon skillnad för demografin. Läkarvetenskapen å andra sidan har utrotat flera sjukdomar, förlängt våra liv och kan råda bot på mycket som för bara hundra år sedan var dödligt. Men om du hellre ger dina barn kristaller eller heligt vatten än TBC-vaccin så är det förstås upp till dig.
  • minje

    Att se "svart" och inte kunna kontrollera sin ilska kan handla om många saker. När jag gör psykologiska utredningar tittar jag bland annat på individens känsloreglering. I de gängse formulären finns frågor som handlar om att man "man blir så arg att man inte vet vad man gör" eller att "ilskan känns i hela kroppen och är omöjlig att kontrollera". Jag har all respekt för dig TS, jag säger INTE att du lider av ngn psykisk ohälsa, men min varma rekommendation är att du i första hand ringer till din husläkarmottagning för en konsultation innan du undersöker huruvida du är besatt av en demon.

    Lycka till!

  • Marlean

    Kanske har borderline? ADHD? Tourettes? Depression? Allt det tycker jag verkar mer troligt än en demon i ditt fall ts.

  • Free Spirit
    Herman Hedning skrev 2008-11-05 23:26:58 följande:
    Som vanligt då ...ingen konkret fakta att komma med...nä då går det ju bra att skylla på tonen och låta bli att svara,men faktum kvarstår dock hur lite du än vill svara...sorry du kommer inte undan det.
    Var ikke så mye dette innlegget diit over jeg tenkte på..men det forandrer inget.

    Ingen komentarer.
  • zebran i Stilla havet
    Marlean skrev 2008-11-06 01:06:15 följande:
    Kanske har borderline? ADHD? Tourettes? Depression? Allt det tycker jag verkar mer troligt än en demon i ditt fall ts.
    Eller sa ar ilskan helt enkelt en naturlig ventil for en stressig situation. Det behover ju inte alltid rora sig om en allvarlig sjukdom.
    Lycka till i vilket fall, TS.
Svar på tråden Hur vet man om man har en demon på sig?