• Anonym

Om någon hamnar i fyllecellen? (Snabbt svar tack!)

Pratade med min sambo förrut och han var bra full! (De har haft svensexa för honom idag och började därför dricka redan klockan 12.)
    När jag pratade med honom sist hörde jag knappt vad han sa, men plötsligt hör jag en man, som jag antar var en polis som säger "Du får följa med här, du är alldeles för berusad". När jag kommer hem är han inte här, så jag antar att han sitter i fyllecellen.
    Ingen svarar i mobilen.
    Men vart kan jag ringa för att fråga om han är där? Får de överhuvud taget berätta det?

• Svar på tråden Om någon hamnar i fyllecellen? (Snabbt svar tack!)
  • wilda67

Ja, men vad bra! Nu kan du ju vara lugn, bättre han ligger där & sover ruset av sig, än är på stan, man vet ju aldrig vad som kan hända!
    Bra att dom ringde iallafall!
    Fattar att du är arg, men svensexa, så har dom säkert hällt i honom en hel del & du vet ju hur killar är?! & imorgon när han får vingla hem, har han säkert ångest, är garanterat jätte orolig över att du är arg & kommer nog hem med svansen mellan benen!

Nu kan du iallafall sova lungt, även om du är lite arg..
    Kram till dig iallafall!

• felicia6

Ah.. Jag förstår dig till fullo ts.
    Läste den andra tråden förut idag, o svarade ju oxå..
    Många gör ju så att om dom är arga då dom börjar dricka, så blir det lätt lite mer än dom tänkt sig..
    Han dränkte nog lite sin ilska där oxå, men hans kompisar har garanterat hällt i han en del oxå..
    I morron kommer han nog, som wilda säger, ha lite ångest för var han spenderade natten..

• Anonym

Han får inte ens stanna till imorgon! Eller jo, imorgon är det ju, men vig 3.30 trodde hon att han skulle få lämna. Kul att han kommer hem då mitt i natten! Lillan är bara 3 månader och behöver sova! Hade vart bättre om han fått stanna hela natten och komma på förmiddagen!

• wilda67

Ja, då förstår jag jag att du är arg! Tycker verkligen att du skall berätta, du har ju inget att dölja! Berätta att han ringt, vad han sa & vad du sa till honom..

Hmm, nåt sånt hade gjort mig rasande, inte lätt att säga för mig kanske, men strunta i det, tror han så så är det upp till den gubben, ni älskar varann, kommer att gifta er & han behöver ju inte komma..Eller så säger du åt honom att han kan göra det för han sons skull, & om han då gör det skall han knippa käften!
    Det löser sig nog! Jag skall hålla massor av tummar av att bröllopet blir precis som du drömt om!
    Kramiz!

• felicia6

Ts.
    Jag tror att dom gör så, just för att dom ska få "straffas" lite av sin fylla..
    För det där hände en kompis kompis som jag vägrade skjutsa hem för han kräktes ner sigsjälv... så polisen tog honom... O tydligen hade han supit bort sina nycklar, och så hade han snällt fått vänta till min kompis, som oxå va granne med han, kom hem morgonen efter.. För han sov hos mig.. så han fick sitta i trappuppgången några timmar...
    Jag tycker det är helt rätt åt han

Men jag kan samtidigt förstå dig med erat lilla barn..

• Venus

Oj, blir han släppt så tidigt... Det har jag aldrig hört talas om... Här brukar de få stanna kvar på "hotellet" till 6 dagen efter...
    Min dotters pappa var stammis Var alltid lika kul, han brukade supa bort mobil, nycklar, klocka, jacka, ja typ allt han hade med sig ut Tur att vi inte bodde ihop...

• wilda67

Du kunde ju fråga om han inte kunde få stanna lite längre på "Hotell Gripen"
    Men när han väl kommer, skäll inte på han så mycket då, lätt att säga, jag vet..Men bättre att natta han i soffan, för då slipper du fylle lukten..& berätta imorgon! kan ju bli lite dumt, om du är arg, så kommer allt upp om samtalet med hans pappa...
    Då inser han nog en av tusen anledningar till varför han älskar dig!

• 3barnsmor35

Skönt att han är i säkert förvar iallafall, sånt där får jag ont i magen av, vad som helst kan ju hända.

Skickar kramar

//Mama Bean

• wilda67

Hur länge man stannar beror ju på när han kom in, det finns ju den där lagen om omhändertagande, som bara låter polisen hålla en i ett visst antal timmar, sen måste dom släppas!

• Venus

De brukar ju gilla att släppa ut dem på "obekväma tider"...

• wilda67

hmm, i vissa fall tycker man nästan att det vore bättre att dom får sova ruset av sig helt & hållet..
    Men det är ju lördag, & det är väl vid den tiden annars det börjar att bli ont av plats..jag vet ju när jag fick ringa & kolla om sambons killkompis, då tyckte dom i början att dom hade annat att göra än att kolla om han var där, för då var det över 20 stycken som nannade cell & då bor jag inte i en stor stad direkt..

• Anonym

Jag är inte den som skäller. Däremot så blir jag tyst och vet jag att han tycker är värre...
    Nä, ska unna mig själv att se en film och äta godis nu. Bara för att det är så synd om mig

Tack för alla svar!

• EverSoNice

TS - skönt att du fick veta vad som hänt och hoppas du slipper få hem honom mitt i natten. Antar att du inte kommer att få så mycket sömn i alla fall

Lycka till med bröllopet och försök att inte låta din blivande svärfars idioti förstöra för er. Man kan inte älska eller ens tycka om alla som man är eller blir släkt med.

Lite OT, apropå wilda67:s inlägg - undrar om det någonsin är kvinns som nannar cell? (om det inte rör sig om kvinnliga alkoholister/uteliggare) -- verkar bara bli karlar som blir så där dyngraka, eller har jag fel??

• Venus
    Anonym Ja gör så...
    Wilda Ja, jag vet en kille som fick "sova" ruset av sig De släppte inte ut honom förräns efter 13 dagen efter Men det berodde nog mest på att han satt i 5 olika förhör under natten/morgonen oxå Så så mycket sovande fick han inte *haha*
  • wilda67

TS: det gör du helt rätt i!

& jag är helt övertygad om att det inte är många flickor som nannar cell, jag jobbar ju på krogen annars, så jag vet ju att tjejer inte är mer skötsamma vad gäller alkohol, men kanske polisen kör hem dom oftare än en berusad karl, eller så har dom vänner med sig som tar hand om dom, en full kille klarar sig väl oftare själv..

• Venus

Fulla killar har väl oftast lättare för att "komma bort" från sina polare oxå???
    Jag vet många killar som dumpar sina kompisar på busshållplatser osv, men jag har aldrig hört om tjejer som gjort något sådant... De finns säkert, men jag tror att de är lätträknade...

Svar på tråden Om någon hamnar i fyllecellen? (Snabbt svar tack!)