• campari

    Ännu en förlust

    Fick konstaterat idag att bebisens hjärta slutat slå i v.9. Nu sitter man här och är förtvivlad igen, frågorna är många. Hur länge ska man vänta innan man börjar blöda? Kommer man någonsin få ett friskt barn?

    Vår son dog i april i år då man i v 20 upptäckte acrani och jag fick föda fram honom. Vi som kämpa så för att få barn, snart i 2 år, och så blir det såhär. Hur mycket orkar man innan hjärtat slutar slå?

  • Svar på tråden Ännu en förlust
  • Licens To Kiss

    Nej men va faan!!! BEKLAGAR! Vet inte vad jag ska säga.

  • Mijjo

    jag förlorade en flicka förra året i v 34,det var hårt,3 månder efter fick vi missfall i v 8-9 och jag resonerade så att för mig kändes det bättre att det hände tidigt än att jag hade hunnit gå längre,det hade varit mkt värre,men såklart är det en förlust ändå.
    En liten tröst kan det kanske va att om allt bara slutar så är det nått fel på det lilla livet,det är ju inte ett färdigt barn i v 9 som tex i v 20..

  • humma

    Många kramar till er, vi har en dotter född -98, sedan hoppades vi på ett syskon och försökte under -00, tidigt -03 lyckas det men slutar i missfall i v 16, bara veckor före vårt bröllop...
    Blir åter gravid i slutet av -04 och förlorar sonen i v32....Gråter
    Nu fanns det inte mer och fler barn på världskartan, vi snuddade vid ämnet adoption men maken backade ut. Så blev jag gravid igen, bara ca åtta veckor efter vår förlust av sonen.
    Och nu är hon 2,5 år, vår godisbit!
    Åt inte preventivmedel under 6 år och blev gravid tre gånger och utfallet blev tillslut en bebis i famnen!
    Jag vet inte hur man orkar men jag vet att ibland händer det positiva saker och jag hoppas verkligen att det är er tur nu!

  • Kallestropp

    Hej! vet ni om att hjärtat har slagit förut? kanske en konstig fråga men jag ska förklara mig.
    När jag plusade jan-05 va de ca 5 mån efter ett utomk. Jag va liv rädd att de skulle va de den här gången oxå. Så vi var på ultraljud i v 6 men då såg dom ingen hjärtvärksammahet:( men vi bestämde att vi skulle komma 1v senare för en sista koll. En v senare hittade dom inget hjärta å de blev planerad abort ca 1 v senare. Va helt knäckt efter den v. När vi kom in till Dr å borjade prata om pillerna jag skulle ta så nämde jag att mådde så sjukt illa hela tiden.Dr drog öronen åt sig å sa -mår du illa? Han ville gör ett ultraljud på engång å de va nog tur för på den lilla tven fanns våran grynet med ett litet pickande hjärta. I dag är hon 3år å helt frisk.
    Nu känns de helt sjukt att man suttit med abortpiller i handen när de inte va något fel.
    De är därför jag undrade om ni varit på ultraljud innan.

  • campari

    Ja vi va på ett u-ljud i v 6+4 där de såg tickande hjärta och att allt va bra. sedan en vecka senare skulle jag bara få remiss till spec. mvc men det gjorde ett u.ljud när jag ändå va där och då slog inte hjärtat längre. Sen fick jag göra ett idag också där de inte kunnde se något. Frågade också hur länge jag ska må illa och känna mig gravid för det gör jag fortfarande. Läkare sa att det ska avta inom den närmaste veckan. Hoppades också på ett mirakel, att de hade sett fel men idag sa de att det va till 100 % dött.

  • Kallestropp
    Svar på #8
    Oki.Beklagar. Då har dom nog säkert rätt. Varma energi kramar
  • pigglet

    Beklagar att ni inte kunde behålla er son hos er, och att det inte gick den här gången heller :( Livet är tufft, var rädda om varandra. Kram!

Svar på tråden Ännu en förlust