• Annahp­o
    Äldre 4 Nov 23:51
    11153 visningar
    7 svar
    7
    11153

    Tappat känseln i låret...???

    Jag har gjort det sen i EM. fattar inte vad det är, men otäckt iallafall. Kändes först som om det rann vatten på utsidan låret, kallt vatten, men när jag kände efter på låret så märkte jag att det va inte vatten, det va att låret domnat och ingen känsel. har inte kommit tillbaka än. Isar liksom utmed benet.

    Vad kan detta vara??

  • Svar på tråden Tappat känseln i låret...???
  • Bailey­hailey
    Äldre 4 Nov 23:58
    #1

    du har säkert en nerv i kläm..ja har haft så några gånger jätte obehagligt!

  • Äldre 6 Nov 00:46
    #2

    Har precis samma sak på utsidan av höger lår. Haft i flera veckor nu. Har också känselbortfall på en bit av magen. Skumt, hoppas det är någon nerv och inget allvarligt.

  • salama­nca
    Äldre 6 Nov 01:03
    #3

    Har haft så då & då sedan v 17. Det berodde på något som min gravida hjärna inte kan komma ihåg nu ( är 38+5 nu så det är ett tag sedan ) Kommer ihåg att det inte var något farligt & något mycket vanligt.

  • salama­nca
    Äldre 6 Nov 01:05
    #4

    Tycker dock att du skall nämna det för bm! Alla graviditeter är olika.

  • lundsb­o
    Äldre 6 Nov 09:24
    #5

    Låter som Ischias, eller möjligen falsk ischias.
    Atttså nerv i kläm antingen i ryggen eller i musklerna i skinkan. Inte farligt men obehagligt.
    Sjukgymnast kan hjälpa till!

  • Äldre 6 Nov 09:31
    #6

    Jag har precis likadant o har haft det under hela graviditeten. var till en läkare som sa att det är en nerv i kläm i ljumsken kan man säga. Jag hade enorm värk ett tag oxå men det blev bättre om jag hade benet böjt, så att stå o gå var jobbigast. Har fått höra att det kommer nog gå över av sig själv.
    Men obehagligt är det trots att jag nu vant mig vid det!

  • Äldre 6 Nov 09:44
    #7

    hade precis så under min förra graviditet. på vänster lår. Det gick inte över förrän efter förlossningen. Det var en nerv som satt i kläm.


    Bättre bly än illa fäkta
Svar på tråden Tappat känseln i låret...???