• PurePink

    Hur många jag än provar,så blir jag vit i ansiktet av foundation!

    Tro mig,jag har provat MÅNGA foundations och nästintill alla gör att jag blir antingen görblek eller rosa i ansiktet! Jag vill ha en med gul underton och inte rosa...men det blir fasiken inte bra vilken jag än tar!

    Nån som vet någon bra?!

    Är lite inne på Mac´s studio fix,har haft den förut och den är ok.

  • Svar på tråden Hur många jag än provar,så blir jag vit i ansiktet av foundation!
  • LAV0LINA

    Där jag bor?
    Kicks, Åhlens, Parelle (vet int eom det är nått lokalt bara, mycket parfym), HM, Cubus, Lindex och sånt.. vanliga butikskedjor mest...


    Tyshaa skrev 2008-11-05 22:45:30 följande:
    vad finns dar for affarer da?
  • Tyshaa

    parelle har val dyrare smink, men i affarerna ber du om en provburk pa olika foundations sa tar du hem o provar o gar ut i dagsljus!

  • Tyshaa

    Make up stores studiofoundation tillsammans med en foundationpensel e super sa satsa pa den om du har vagarna forbi dar det finns MUS affar manga bra farger finns den i ocksa!

  • Charlita

    Jag är halvfilippin så jag är liksom lite gul i hyn. Blir ofta orange aktig av foundations jobbigt! så jag förstår dig. svårt det dära med att hitta rätt nyans som passar bra...

  • paola

    pga att jag solar så e jag med rätt brun året runt o har gul hy..enligt dem i butikerna,så jag har samma problem som du o har provat..inte allt.men det mesta..o igår så köpte jag loreals true match...en lite mörkare variant..o den blev näst intill perfekt....

  • Charlita

    paola jag testade också true match men minreal foundationen o den e den bästa jag testat.
    Ni vet den som är med en borde och i puderform.

  • paola

    men använder du endast pudret då?
    känns som det inte blir jämnt när jag använder puder...

    det var ju ett par år sen nu...men ändå

  • emmokka

    Köp id`s mineral foundation, gå till nån som säljer märket Id och be att de provar ut på dig!! Du kommer inte ångra dig;)

  • greeneyes

    Rekommenerar också everyday minerals. Det finns bla en nyans som heter Buttered Tan, som är till för lite lätt gula i hyn. Neutralast är nog Medium Beige Neutral.

  • reserverad

    Finns det mineralpuder i fast form? Jag tycker inte om lost puder. Vilket marke?

  • reserverad

    Finns det mineralpuder i fast form? Jag tycker inte om lost puder. Vilket marke?

  • LAV0LINA

    Man kan lätt blanda ut det i tex en ansiktskräm och få den flytande


    reserverad skrev 2008-11-06 15:19:32 följande:
    Finns det mineralpuder i fast form? Jag tycker inte om lost puder. Vilket marke?
  • reserverad

    Aha! Men blir det inte olika farg varje dag pa ansiktet da?

    Och vilken blandar jag latt? Vad heter tillverkaren till ID? Ar Everyday minerals samma sak, samma marke?

  • turpis

    Everday minerals är samma sak, fast billigare och med många fler olika färger. Sen kan man bara köpa det via nätet, medan du kan köpa ID i en del av affärer och framför allt på skönhetssalonger i Sverige. Slår återigen ett slag för Everyd.m:s prova-på-kit.

    Man ska inte förväxla mineralfoundation med att använda bara ett vanligt puder -mineralfoundation smälter på något sätt ihop med huden medan puder ju känns mer -ja, pudrigt helt enkelt.

    ID:s fulla namn är ID Bare Escentuals (i USA, där märket är stort, säger man bara Bare escentuals). Det är också namnet på tillverkaren.

Svar på tråden Hur många jag än provar,så blir jag vit i ansiktet av foundation!