• hemlis
    Äldre 7 Nov 21:14
    33746 visningar
    81 svar
    81
    33746

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 7

    Hej!

    Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

    Jag startade tråden för ca 16 mån sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

    Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås

  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 7
  • hemlis
    Äldre 7 Nov 21:17
    #1

    Hoppas alla ni alla hittar hit

  • Äldre 7 Nov 21:40
    #2

    Favoritar

    Jag har det ganska lugnt nu har mer xtra-slag vid förkylning o mens samt sömnbrist. Annars är det ganska ok


    Har en skruv lös
  • LillaP­inglan
    Äldre 8 Nov 20:26
    #3

    Nu har jag oxå hittat hit!

    Extra slagen har vart lugna senaste dagarna, dock mycket oro o hjärtklappningar i stället..hoppas att jag får beskedet från mitt 48 timmars dygnsEKG jag gjorde för ca 2 veckor sen.Ska nog ringa på måndag o kolla, för de verkar ju inte ha direkt brottom med att höra av sig!

  • Cccccc­c
    Äldre 9 Nov 01:28
    #4

    Ja ha då va de dax igen för hjärtklappning de är därför jag skriver så här dax, ingen rolig start på den nya tråden, men hoppas de slutar snart!!!!!! Har ju festat lite, ja lite, men ändå så kommer hjärtruset....jag kännde de värmde obehagligt i kroppen sen så ökade pulsen den låg på ca 110/min..
    Tog en halv seloken som jag blivit tillsagd av läkaren och sitter och tar de lugnt framför datorn.
    Har minskat i puls till ca 100 nu!
    Om de inte slutar eller hur länge kan ett hjärtrus hålla på utan att de behöver vara farligt, har inte tänkt på de faktiskt???

    Min mamma får oxå hjärtklappning och de håller på ibland en natt säger hon, men hon tar ingen medicin..

    Jag får ju dessa besvär efter alkohol och då e de rätt vanligt att få hjärtrusning???

    Vill sova nu ska försöka...Sov sött kramar

  • LillaP­inglan
    Äldre 9 Nov 09:55
    #5

    Cccccc: hjärtklappningar i sig är inte farligt så, en puls på ca 110 är bara jobbigt men inte dödligt, såvidare man inte har en annan hjärtsjukdom som kan påverka! Vet inte hur länge det kan hålla på utan att vara skadligt, men jag vet iaf att jag kan gå en halv - en hel dag med alldeles för hög puls ...(till o från, med korta vilopauser då) Det är as jobbigt när man har det, orkar ju ingenting! Jag håller snart på att bli galen.
    Hoppas att det gick över inatt för dig! kram

  • Katten­Fräsmo­rr
    Äldre 9 Nov 12:06
    #6
    Ccccccc - Ingen tröst kanske, men sist jag drack alkohol hade jag förhöjd puls (mellan 90-140) och extraslag konstant i tre veckor. Vet iofs inte om jag hade det när jag sov men jag vaknade med det ialla fall. Fast jag överlevde ju och alla läkare jag träffade sa också att det var helt ofarligt. Men det är ju jävligt obehagligt och det sänker en totalt! Hoppas verkligen att du mår bättre idag!

    Min lösning är att jag aldrig mer kommer dricka mer än ett par glas vin vid samma tillfälle. Vill aldrig uppleva detta igen. Fick öka Metoprololen till 100mg för att få det hela att upphöra, nu räcker det att jag tar 75mg/dag.
  • Cccccc­c
    Äldre 9 Nov 18:37
    #7
    LillaPinglan skrev 2008-11-09 09:55:56 följande:
    Cccccc: hjärtklappningar i sig är inte farligt så, en puls på ca 110 är bara jobbigt men inte dödligt, såvidare man inte har en annan hjärtsjukdom som kan påverka! Vet inte hur länge det kan hålla på utan att vara skadligt, men jag vet iaf att jag kan gå en halv - en hel dag med alldeles för hög puls ...(till o från, med korta vilopauser då) Det är as jobbigt när man har det, orkar ju ingenting! Jag håller snart på att bli galen.Hoppas att det gick över inatt för dig! kram
    [/citat]

    Mår bättre idag och den gick ner med hjälp av selokenen...
    Sov hela natten sen har jag bara druckit lite kaffe för de är en bov!! Alkohol är skit på så vis om de har med att jag äter medicin eller att jag dricker "fel" alkohol?? Drack drinkar igår och två öl...
    Kanske bättre med vin? Men de har jag för mig oxå e kasst?? Suck, men tråkigt om man inte kan dricka lite utan de blir så!
    Jag har ingen hjärtsjukdom (bara) extraslag...
    KattenFräsmorr skrev 2008-11-09 12:06:31 följande:
    [citat]
    Ccccccc - Ingen tröst kanske, men sist jag drack alkohol hade jag förhöjd puls (mellan 90-140) och extraslag konstant i tre veckor. Vet iofs inte om jag hade det när jag sov men jag vaknade med det ialla fall. Fast jag överlevde ju och alla läkare jag träffade sa också att det var helt ofarligt. Men det är ju jävligt obehagligt och det sänker en totalt! Hoppas verkligen att du mår bättre idag!Min lösning är att jag aldrig mer kommer dricka mer än ett par glas vin vid samma tillfälle. Vill aldrig uppleva detta igen. Fick öka Metoprololen till 100mg för att få det hela att upphöra, nu räcker det att jag tar 75mg/dag.
    3 veckor med hjärtrusning fy katten ,de låter inte bra?? tog du medicin då? Hjälpte inget?
    Din medicin Metro...tar du en 75 mg om dagen? För x-slag eller? De är ett annat namn för seloken va? Jag äter bara låg dos seloken 25mg 2 gånger dagligen och vid behov som i natt när jag fick hjärtrusning!!

    Tack för att ni finns tillhand hoppas jag oxå kan hjälpa till...Kramizzzzzzz
  • Katten­Fräsmo­rr
    Äldre 10 Nov 12:55
    #8
    Ccccccc skrev 2008-11-09 18:37:15 följande:
    3 veckor med hjärtrusning fy katten ,de låter inte bra?? tog du medicin då? Hjälpte inget?Din medicin Metro...tar du en 75 mg om dagen? För x-slag eller? De är ett annat namn för seloken va? Jag äter bara låg dos seloken 25mg 2 gånger dagligen och vid behov som i natt när jag fick hjärtrusning!! Tack för att ni finns tillhand hoppas jag oxå kan hjälpa till...Kramizzzzzzz
    Åt just då Inderal vid behov, vilka jag tyckte förvärrade hjärtklappningen. Fick då prova seloken och sedan Metoprolol (25mg/dag). Fast det var inte förrän jag tog 100mg/dag och dessutom bytte Selokenet till Metoprolol som det hela upphörde. De är ju samma preparat men som jag nog sagt tidigare så var det inte första ggn som hjärtmottagningen upplevde att extraslag avtar då man växlar mellan samma preparat men olika tillverkare.

    Nu tar jag 75mg Metoprolol 1gång/dag mot både förhöjd puls samt extraslagen. Blir lite trött av den eftersom jag hade lågt blodtryck redan innan, men det är det värt för att slippa extraslagen.

    Visst är det pest att man inte ska kunna ta sig några glas vin/öl utan att det blir så här...
  • Cccccc­c
    Äldre 10 Nov 18:01
    #9
    KattenFräsmorr skrev 2008-11-10 12:55:08 följande:
    Åt just då Inderal vid behov, vilka jag tyckte förvärrade hjärtklappningen. Fick då prova seloken och sedan Metoprolol (25mg/dag). Fast det var inte förrän jag tog 100mg/dag och dessutom bytte Selokenet till Metoprolol som det hela upphörde. De är ju samma preparat men som jag nog sagt tidigare så var det inte första ggn som hjärtmottagningen upplevde att extraslag avtar då man växlar mellan samma preparat men olika tillverkare. Nu tar jag 75mg Metoprolol 1gång/dag mot både förhöjd puls samt extraslagen. Blir lite trött av den eftersom jag hade lågt blodtryck redan innan, men det är det värt för att slippa extraslagen. Visst är det pest att man inte ska kunna ta sig några glas vin/öl utan att det blir så här...
    E de precis samma innehåll som seloken? Så då kan jag be om de på apoteket nästa gång! Skönt att slippa x-salg, men hjärt rus e jbbigare eller rättare sagt läskigare!
  • Cccccc­c
    Äldre 10 Nov 18:17
    #10

    Blev ledsen i morse när jag ringde läkarcentralen och sökte min VC läkare Jan som har hjälpt mig enormt med medicin och förståelse ang hjärtat!
    Sköterskan berättade att han var sjuk och de visste inte om han dök upp i Januari annars skulle en vik gå in för honom...
    De kändes som om de var något allvarligt han drabbats av..verkligen tråkigt en sån toppen läkare och person.
    Jag kände hur klumpen i halsen växte och tänkte hur de skulle bli att starta om ännu en gång och berätta alla problem och frågor man har för en ny person
    Jag ville bara ringa och små kolla ang medicinen, men nu blev de besvärligt igen, suck!!! Jag vet att människor inte kan var i ens liv för alltid, men han har varit räddningen på mina problem och inte förran jag träffade honom så var de någon som förstod MIG!!!
    Ber till gud att han snart blir frisk!!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 7