• Cleo4

Syskonvagn???

Jag blir tokig! Det är absolut inte bråttom för vår del med en syskonvagn men jag har tittat runt lite för skojs skull och syskonvagnar verkar ju vara så klumpiga!! Det kommer att vara 1,9 år mellan mina barn om allt går vägen. Behöver man syskonvagn och i så fall har ni någon att rekommendera?

• Svar på tråden Syskonvagn???
  • Niccita

Vi har en Phil and Teds sport. Helt underbar vagn och den är inte minsta klumpig. Vi har 19 månader mellan ungarna.

• Cleo4

Men jag förstår inte en sak med den vagnen (har iofs inte varit o tittat på en i butik heller). Men folk säger ju att det är så viktigt att den nyfödda bebisen ska vara vänd mot en så att den ser mamma och pappa hela tiden. Och i den går väl inte det? Har aldrig kört en trehjuling utomhus, är det inte knöligt om man tex går i skogen el om det är isigt o snö? Använder du din syskonvagn ofta?

• Niccita

Bebisen ser dig, den är liksom öppen därbak (eller så sätter man för bakstycket som är genomskinligt) så den behöver bara titta upp så ser den dig. Jag kan fota min imorn med ungarna i så du får se

Jag har aldrig haft problem med att gå i terräng, man kan ju låsa framhjulet så slipper man ostadigheten så att säga.

Dottern är bara drygt 3 veckor så som syskonvagn har den inte hunnit användas så länge, men använde den som singelvagn innan dess. Den används inte varje dag men relativt ofta iaf

Tar mindre plats i bilen än en enkelvagn så det är superskönt när vi reser en del!

• Cleo4

Okej ja fota gärna så får jag se Var och tittade lite i butikerna idag, Babyland, babyproffsen o så...men dom hade inga visningsexemplar...Men dom här syskonvagnarna som barnen sitter på "bredden" i är alldeles för breda.

• Pollypåse

Babyproffsens syskonvagn där de sitter på bredden är max 80 cm bred och oootroligt smidig. Man kommer fram överallt fast man inte tror det - rekommenderar den varmt.

• Cleo4

Poööypåse: Heter den vagnen något spec?

• principisessan

Vi ska ha en Vibe, tänkte beställa den någon dag nu så den hinner komma i tid till nästa knodd. Dock så tycker jag att syskonsitsen är väldigt liten, det är ju inte speciellt länge mna kan använda sig av liggläget iallafall. Lite trist med så pass dyr vagn

• Cleo4

ja, när jag tycker phil & ted´s vagnar är knepiga....förmodligen är det den enda som kommer att fungera för oss..men jag gillar inte alls hur dom vagnarna fungerar.

• Scenic

Vi har babyproffsens dubbelvagn och är supernöjda. Våran lilla tjej är 8 månader nu och jag har liggdelen kvar till henne. Hon kan sitta upp i den och kan därmed ha ögonkontakt med mig. Har man en stor bebis så kan det vara lite trångt i liggdelen. Vi har 19 månader mellan barnen och jag hade inte klarat mig utan syskonvagn.

• Cleo4

Heter den modellen något spec? Eller är det bara babyproffsens dubbelvagn? Sitta upp i liggdelen...går själva liggdynan att vika upp så att säga eller "bullar du upp" lite bara?

• Pollypåse

Den heter väl Babytravel?

• Pollypåse

Liggdynan gick inte att fälla upp i min vagn från 05, men en soffkudde gick lika bra att puffa upp med.

• lillvilda

jag fick nyss hem vår syskonvagn. Vi velade länge om vi skulle ha syskonvagn pågrund av att det kändes klumpigt, bökigt och vi bär våra barn mycket. Nu har vi bara 16 månader mellan våra barn så tillslut fick vi ge med oss å köpa en vagn. Vi köpte en easy duowalker. EW är en syskonvagn på bredden men är 75 cm bred och väger 13 kilo å jag tycker ändå den är rätt smidig. Den går lätt att styra vilket är toppen för mig som ofta har en hund med mig i koppel oxå. Liggdelen är rätt liten så jag vet inte hur länge vår kille kommer få plats i den men sittdelen har fullt liggläge, dock frammåtvänd men vi bor lite på landet så han får inte för mycket intryck skulle jag tro. Jag funderade på Phil&teds för den verkade så smidig för oss föräldrar men jag gillade inte riktigt tanken på att ett barn skulle sitta bakom och inte se lika mycket.Jag tror inte heller att min lillakille som vill se en hel del skulle acceptera att ligga där under vidare länge. Hittills är vi väldigt nöjda med EW får se om vi fortsätter vara det.

• Maalliinn

Babytravels vagn är stor - men smidig och lättkörd. Kan rekommenderas

• man76

jag har en teutonia s4 trivs enormt bra med den funkar jätte bra för mig
    lätt att köra och smidig att ta sig fram med

• Cleo4

Hur har ni gjort när ni bara är ute med det "lilla" barnet då? Tar ni dubbelvagnen då eller har ni fler alternativ? Jag har ju en Brio kombi sen tidigare, sen en kronan sulky...känns ju lite onödigt o sitta på tre vagnar (sulkyn har jag fått så den tänker jag behålla, är testperson på kronan).

Svar på tråden Syskonvagn???