• Trogga

"Ja må du leva" med tecken?

Barnhab borde kunna plocka fram dessa tecken. Vissa tecken ändras lite när det är tecken som stöd.

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Trogga

Vi fick tecken från hab, inte de som du beskriver

Asia1 skrev 2008-11-09 23:28:13 följande:
    svårt att förklara.Ja=bokstavera J A. Må=mår, Du=peka på den som fyller,Leva=skaka händerna med handflatan frammåt och fingrarna uppåt.Skaka dem uppåt, i sidled. Hm...fattade du dedär?Uti hundrade=tecknet för 100, År=tecknet för år.Ja vist=rätt, Leva=som ovan, hmmm.... somsagt svårt att förklara!
    Men att sen är det olika hur man gör det, vilket kan vara lättare att fråga hab som även hjälper föräldrarna så det blir lika på förskola, skola och hemmet
  • Trogga
    Asia1 skrev 2008-11-09 23:34:24 följande:
    ja det såklart. Jag har lärt mej dehär på kurser jag gått. Det är en kvinna som har en döv dotter och håller mycket i teckenläger för barn med ds och deras föräldrar. Jag blir nyfiken nu på hur du lärt dig! Alltså vilka tecken du använder?
    Jobbar på tränings särskola
  • Trogga

HAr inte pärmen här och jag har inte börjat plugga in tecken igen, har varit hemma över två år nu, men vet bara att det inte är de som du beskrev. Men det är skillnad även på tecken som stöd och vanligt teckenspråk.

Svar på tråden "Ja må du leva" med tecken?