• icka76

För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......

Helena: Jag vet precis hur det känns. Jag hade hoppats så på denna månaden. Min temp har legat jätte stabilt, högt och steg innan helgen ytterligare. Har haft konstiga symtom som jag inte haft tidigare. Men i morse störtdök tempen och nu har molvärken börjat så.... Fasen vilken ångest det är. Det gäller att vara stark så att man orkar ta nya tag. De finns de som plussar efter 18! pergokurer så än finns det hopp.

Annisens: Varför ska ni gå över till IVF efter "bara" tre kurer? Tror inte läkaren att det kommer att fungera för er?

• icka76

Annisen: Hon är lite speciell. Är inte så jättekunnig men intresserad. Ska be henne skriva remiss till vidare behandling. Hon skriver bara ut pergo inte sprutor och sådant.

nallebusig: Välkommen. Här får man gnälla. Hur ligger du till i cykeln?

• icka76

Hej Treasures och välkommen in hit. Ja, jag kände att vi behövde en tråd för att gnälla av oss.

Jag har ätit 4 kurer, äl på 3 av dem. Har/hade BIM i dagarna, vet inte riktigt då jag tempar på ff och de satte ut krysset på dag 12, vilket jag vet inte stämmer. Jag tror att jag hade äl dag 21 och då var BIM i söndags. Vissa tror att äl var dag 23 och då är BIM idag. Tempen gick ner i går, men steg lite idag. Ingen mens och ingen mensvärk än. Lite illamående bara.

Tog progprovet på dag 28 och det vsade på 30, vilket enligt min gyn var en perfekt äl, så jag vet att jag haft det.

Hatar denna väntan och ovissheten. Vågar inte testa, är livrädd för det där minuset som skrattat mig i ansiktet altt för många gånger.

• icka76

Nej ingen mens än.

Annisens: Jag har inte gjort några VUL. Min gyn tycker inte att det behövs då det enligt henne inte är så stor risk att man blir överstimulerad.

• icka76

Det är därför vi har den här tråden flickor, gnäll av er ångesten, spy galla över pergon, eller bara ge ett uppmuntrande ord till alla gnällspikar här inne

• icka76

Treasures: Ja hur mycket ska man orka? Nu kom mensen här. F*n. Vad ska vi göra?

• icka76

Treasures: Det tycker jag absolut att vi bestämmer, skulle vara en jättefin julklapp

• icka76

Treasures: Jag förstår hur du menar. Det är en enorm press att först vänta på äl (om den kommer) och sedan vänta på BIM. Det tar otroligt på psyket. Jag och sambon bråkar aldrig så mycket som under äl-perioden. Detta krav man har på sig att man MÅSTE få till det även om man har 0 lust. det är svårt att hitta tillbaka till det spontana sexet. I vårt fall så har nästan bara måstesex nu för tiden för jag liksom du vet inte om äl kommer, om den kommer tidigt eller sent. Så mysperioden kan hålla i sig ett par veckor, minst. Efter en sån period vill man inte ha sex, man har tröttnat.

Det är skönt att vi har varandra här inne för vi vet hur det är.

Svar på tråden För oss pergopinglor som äter pergo månad efter månad efter månad efter......