• Anonym (??)

Min kropp somnar av minsta lilla!!!

Detta började för några dagar sedan men jag har inte reagerat på det förrän nu då det blivit värre sista dagen. Min kropp har börjat somna mest hela tiden. Ni vet så där när foten somnar. Det räcker med att jag ligger i soffan med benen upp på armstödet, då somnar mina fötter. Sitter jag på en stol och lägger upp ena foten framför mig så somnar den. När jag gick hem från affären med två normaltunga påsar i händerna somnade mina händer så jag fick stanna och sätta ner påsarna hela tiden. Sitter jag med benen ikors, ena benet hängandes över det andra, så somnar benet som hänger.
    Ska jag vara orolig??

• Svar på tråden Min kropp somnar av minsta lilla!!!
  • Anonym

Kan tyda på magnesiumbrist, det är väldigt vanligt.

• Anonym (??)
    Anonym skrev 2008-11-12 16:41:51 följande:
    Kan tyda på magnesiumbrist, det är väldigt vanligt.
    Jasså? Är det något man bör kolla upp? Blir orolig eftersom jag själv fått för mig att jag har något fel i hjärnan då ingen läkare hittat orsaken till min 12 års pågående migrän (?) och väntar nu på magnetröntgen... Detta har säkert inget alls med mitt somnande att göra men man har ju en tendens att alltid leka doktor.
  • Anonym (c)

Gör det någonsin ont?Domningar kan ju även bero på nerverna.

• Anonym (??)

Anonym (c) skrev 2008-11-12 16:54:32 följande:

Gör det någonsin ont?Domningar kan ju även bero på nerverna.
    Nej, det gör inte ont utan känns precis som när foten somnar när man sitter på den. Så där det börjar kittla och sticka i den mer och mer och till slut har man ingen känsel i den. Precis så, men inget ont.
  • Anonym (??)

Ida 84 skrev 2008-11-12 17:07:48 följande:

Sådär hade jag med ofta förut. Det visade sig att för mig berode det på b12-brist.
    Jaha! Var du hos doktorn för det innan du fick veta eller? Det är ju rätt otäckt att det räcker med att lägga upp ena foten på stolen så sover den stenhårt efter bara nån minut. Precis som om man stryper hela blodtillförseln!
  • Ida 84

Ja precis. Jag gick till vårdcentralen så tog de blodprover. Och sedan fick jag medicin och då märkte jag skillnad efter ett par månader. Innan där hade jag svårt att köra bil tilloch med eftersom fötterna somnade när jag satt still. Kunde knappt ta mig till jobbet som tog 20 min att köra. skitläskigt...

• Anonym (??)

Ida 84 skrev 2008-11-12 17:16:10 följande:

Ja precis. Jag gick till vårdcentralen så tog de blodprover. Och sedan fick jag medicin och då märkte jag skillnad efter ett par månader. Innan där hade jag svårt att köra bil tilloch med eftersom fötterna somnade när jag satt still. Kunde knappt ta mig till jobbet som tog 20 min att köra. skitläskigt...
    Usch då! Skönt att det blev bättre med hjälp! Jag tog massa prover för någon månad sedan pga utredningen av mitt huvud.. Kanske ska ringa och höra vad dom visade och påpeka detta.
  • Anonym (psyk)

Jag hade så att mina armar somnade och gick till läkare som kollade B12, magnesium m.m., men det var ingen brist på något. Så frågade jag min massör som testade lite (lyfte mina armar och kollade puls och grejade) och insåg att det berodde på någon nerv/muskel-grej, och han masserade bort problemen på en eller två gånger. Förmodligen hade jag suttit för mycket framåtbörjd (vid datorn och så), och det var snabbt löst med massage och rekommendation om träning. Så om de inte kommer fram till något, gå till en riktigt bra massör som vet vad han pratar om, eller en kiropraktor/naprapat kanske.

• snart 5

jag har så i hela ryggen o armarna, det kommer o går, Ibland går det upp i huvudet på vänster sida. Väldigt obehaglig känsla, men jag har inte sökt för det ännu. Men jag tycker det blir värre när jag sover dåligt.

• Anonym (samma)

Jag har samma problem!
    Undrar också vad det kan bero på....

• Anonym
    snart 5 skrev 2008-11-13 20:48:11 följande:
    jag har så i hela ryggen o armarna, det kommer o går, Ibland går det upp i huvudet på vänster sida. Väldigt obehaglig känsla, men jag har inte sökt för det ännu. Men jag tycker det blir värre när jag sover dåligt.
    Ja så har jag också.
    Just flascharna upp i huvudet på vänster sida tycker jag känns läskiga...
    Åtyerkom om du kommer på vad du har... 
  • MizzTez

Hej hallå! Såg att detta är en jättegammal tråd men finns någon kvar i den??

Svar på tråden Min kropp somnar av minsta lilla!!!