EXTREMT hård i magen, Nutramigen orsak?!
Vad ska man göra åt en otroligt hård mage på en tremånaders liten tjej?
Hon bajsar aldrig spontant, har inte gjort sedan hon var ca. 1 månad gammal. Jag får hjälpa henne att bajsa varje dag. Försöker först med magmassage länge, ibland kommer det igång då, men oftast inte av det heller och då får jag ta hjälp av en tops eller en termometer. Det känns inte ALLS bra! Dessutom får hon lactulos varje dag som inte alls hjälper...
Hon är överkänslig mot mjölk och får Nutramigen och har fått det sedan hon var en månad. Jag ammar inte för att det inte fungerar dessvärre! Jag inbillar mig att hennes hårda mage beror på Nutramigen eftersom hon aldrig var såhär när jag delammade och gav babysemp 1. Men läkarna håller inte med utan säger att hon bara har trög mage. Hon bajsar även lite grönt i det tokhårda som kommer först och sedan är det jättelöst gult det som kommer sen.
Jag blir galen av detta och det känns inte alls bra mot henne att hålla på och peta med tops och termometer varje dag, det måste ju kunna ge henne skador?! men BVC och läkare säger att det inte är nån fara, men jag vill inte riktigt lita på det...
Jag börjar bli riktigt orolig eftersom hon sällan är riktigt nöjd och det inte verkar ge sig efter tre månader (trodde kanske det är tremånaderskolik)
Någon som känner igen sig?
Kan Nutramigen ge extremt hård mage?
Erfarenheter av att hjälpa dem att bajsa? Hur länge ska man kunna hålla på så utan att det är skadligt?
Ge mig era tips snälla!