• Anonym (1)
    Äldre 17 Nov 21:24
    20188 visningar
    16 svar
    16
    20188

    Finns det någon sprit som man kan dricka utan att det luktar värst mycket i andedräkt??

    På vilket sätt beter hon sig konstigt då?

  • Anonym (1)
    Äldre 17 Nov 21:39
    #3

    Men du har inte känt att hon luktar alkohol då? Det låter ju som att hon har alkoholbekymmer.

  • Anonym (1)
    Äldre 17 Nov 22:12
    #5

    Kan ju iofs vara annat än alkohol oxå. Men då måste man kanske ha
    lite mer ingående info om hur hon beter sig osv.
    Men om ni är väldigt bra vänner, kan du inte lite snyggt fråga henne, inte på ett skämtsamt sätt.. utan mer att du är oroad?

  • Anonym (1)
    Äldre 18 Nov 12:29
    #7

    Ja Fernet smakar och luktar ju typ som vadumecum munskölj
    Så det borde vara en smidig dryck ifall man vill dölja att man druckit lite.

  • Anonym (1)
    Äldre 18 Nov 17:41
    #9

    Okej..!
    Då är det ju konstaterat att hon har problem, och det kommer ju inte bli bra om detta fortsätter.. för förr eller senare blir hon ju av med barnen och då kommer hon troligen sjunka ännu längre ner. Nej det är ju verkligen ingen garanti att du får ta hand om dem. De blir säkert placerade.

    Blir hon väldigt arg och upprörd när du pratar om det med henne? Försvarar hon sig? Du kan inte prata snällt med henne och förklara för henne att det kommer bli samma upprepning som sist om hon inte erkänner att hon har problem och behöver hjälp. Att det är bättre att ni hjälps åt för barnens skull.

    Annars måste du nog gå någon annan väg och se till att hon får hjälp, men det kanske inte är lika kul.

  • Anonym (1)
    Äldre 19 Nov 10:37
    #11

    Jättebra!
    Det är vanligt att de blir arga och menar på att du är jobbig som kollar upp.
    Hon vill ju inte bli avslöjad, hon vill ju hålla på med sitt i fred. Men ge dig inte. Din kompis kommer tacka dig när hon inser att det var för henne och hennes barns skull du gjorde detta.

  • Anonym (1)
    Äldre 20 Nov 10:39
    #13
    Anonym skrev 2008-11-20 08:59:35 följande:
    Jag är en f.d missbrukare. Jag kan bara tala för mig själv - men jag fullkomligt HATAR när folk "kollar upp mig", när de ringer utan anledning eller ännu värre bara knackar på dörren.Det förstör för mig och mina barn. Det gör mig orolig och fruktansvärt irriterad. Jag vågar inte göra någonting längre, vågar inte resa, inte gå ut nån kväll, inte gå på jobbmiddag.......... inget där det kan misstänkas från andra att det skulle brukas alkohol.Nu låter det som om din vän kan ha fallit tillbaka........ men det behöver inte vara så. Det kan likaväl vara din egen osäkerhet och oro som gör att du tror det.
    Jo men hon har ju märkt på sin väninna att hon beter sig märkligt och ser berusad ut vid flera tillfällen.
    Sen förstår jag ditt resonemang, sköter man sig vill man inte bli polisad.
    Men de anhöriga är väl oftast på sin vakt när nån haft det trassligt.
Svar på tråden Finns det någon sprit som man kan dricka utan att det luktar värst mycket i andedräkt??