• änglam­or
    Äldre 18 Nov 12:12
    3973 visningar
    8 svar
    8
    3973

    änglamor i en vecka nu

    en vecka sedan idag sedan jag förlorade min son emil...
    Han föddes i vecka 20 och det tog elva timmar av värkar innan hann kom till världen och fick ligga i min famn...han levde i ungefär två minuter och fick sluta sin korta tid hos mig liggandes mot mitt hjärta.

    Känns så tomt och tungt....hur går man vidare efter något sånt här? När slutar tårarna rinna??

    Känns så tomt i min kropp efter detta, trots att jag aldrig hann känna honom sparka. Moderkakan låg mot framväggen sa dom så därför kunde jag inte känna honom.

    Men nu känner man saknaden.tomheten.

    alla dessa varför och tänk om...dom håller mig vaken på nätterna och snurrar i mitt huvud...

    hur orkar man gå tillbaka och bli sig själv efter förlusten av sitt första barn? Längtade så efter honom...
    Jag har aldrig älskat så som jag älskar min Emil...

    Du kommer alltid finnas hos mig mitt änglabarn. I mitt hjärta kommer du alltid leva kvar och där ska jag vårda dig och bära dig med kärlek och stolthet....

  • Svar på tråden änglamor i en vecka nu
  • gretag­arbo
    Äldre 18 Nov 12:17
    #1

    Beklagar din stora sorg och vill skicka massa varma kramar. Har själv förlorat en son i v22 så jag vet hur du känner nu, finns inga ord..tyvärr är vi alldeles för många änglaföräldrar, men vi kan finna stöd hos varandra. Våra änglar finns med oss för alltid. KRAM

  • Änglam­amma 82
    Äldre 18 Nov 12:21
    #2

    Beklagar så att ni inte fick behålla er lille Emil! Vet vad du går igenom. Förlorade min lille kille 080816 (v41+2).

    Livet går vidare oavsett om man vill eller inte... Låt sorgen ta tid. Det gör fruktansvärt ont att mista sitt barn. Jag kan rekommendera att prata med en bra kurator. Jag går fortfarande en gång i veckan till min. Jag tycker det hjälpt mig att prata om det, både med familj och vänner och även med andra änglamammor. Tillåt dig själv att vara ledsen, arg osv. Låt tårarna rinna.... Stäng inte inne sorgen...

    Många kramar från ängeln Alexanders mamma

  • Äldre 18 Nov 22:17
    #3

    Grattis till lilla fina Emil, tänk att någon så liten kan lämna ett så stort tomrum! Jag beklagar att han inte kunde stanna hos dig, alltför sorgligt... Så fint att du fick ha honom hos dig ett par minuter! Sorgen tar tid och ork, det är bara att "haka på". Så småningom går det lättare att andas... Kram!

  • Äldre 19 Nov 16:42
    #4

    Grattis till din lille o beklagar att han inte kunde stanna. Vet själv hur de e då jag förlorade min dotter 080708 i v 39. Tänk att nåt sånt litet han lämna ett sånt stort tomrum. Håller fullständigt me Änglamamma 82....låt sorgen ta sin tid....

    Många varma kramar

  • Tjej84
    Äldre 22 Nov 21:33
    #5

    Beklagar att vi är så många som är änglamammor/pappor. Hoppas vi kan hitta stöd i varandra. Vet vilken stor sorg du bär, förlorade ett barn i v17 i våras och födde vårt änglabarn 2 nov i v.18 med acrani. Glad att vår tvååriga dotter är frisk men saknar hennes syskon nått så fruktansvärt.
    Styrkekramar från en annan änglamamma

  • mamman­anja
    Äldre 23 Nov 07:41
    #6

    Grattis till en son...Så ledsen att er fina underbara Emil inte fick stanna kvar...

    mamma till lillfisen o änglabarnen Adam o lille Lucas

  • ica003
    Äldre 8 Dec 17:12
    #7
    kramar om
    Gather ye rose-buds while ye may - Robert Herrick
  • Äldre 8 Dec 21:33
    #8

    Vad synd att er lille son inte fick stanna frisk på jorden. Jag förlorade min underbara änglason nu i nov och då var jag i vecka 21. Livet går vidare även om det känns för jävligt vissa dagar. Sorgen får ta sin tid och utnyttja all hjälp du kan få! Styrkekramar!

Svar på tråden änglamor i en vecka nu