• Censur

Om sömnmetoder..

det absolut bästa är väl att ha närhet med sina barn även om det inte alltid fungerar....
    Man får helt enkelt göra det man själv känner är bäst

• Censur
    TipTop86 skrev 2008-11-19 21:22:18 följande:
    Hade lite mer jag ville skriva..Vi funderade iaf på att använda nån sorts metod eller bara göra nån sorts ändring som kunde underlätta saker eftersom det tydligen finns så många som har använt olika metoder och fått barn som sover! Det är ju väldigt lockande! Fast jag kan inte bestämma mig för vad som känns mest rätt.. Därför gjorde jag den här tråden.. Nu inser jag ju att det var ganska meningslöst eftersom folk kommer att förespråka sin metod å jag kommer ändå inte kunna bestämma vad som är mest rätt!Jag tycker det är svårt eftersom jag vill ju göra vad som är rätt och bäst för min son! Det som är bäst kanske är att vara "hård" och låta han ligga när det är natt å sovdags eller så kanske det inte spelar nån roll om jag låter han vara vaken fastän han är jätte trött men bara vägrar somna.. Är ju ganska omöjligt att veta =/ ..Tack för svaren iaf! Vi får helt enkelt fundera mera och fortsätta göra vad som känns rätt för kvällen helt enkelt.. När han är 4 år så borde man väl iaf kunna säga åt han att han måste sova? =)
    så är det alltid här på FL, inga gråzoner- allt måste vara svart eller vitt! De som inte håller med har så fel att de i princip ska behandlas som idioter som förtjänar att bli nedtryckta...

Som förälder gör man ju det man tycker behövs för sin situation...
    Jag tror ju egentligen att Sova utan gråt (elisabeth Pantley) är det bästa alternativet för de flesta barn... skrikmetoder är egentligen till för barn med sömnproblem....
    Jag själv har kört 5MM så jag fördömer inte dig om du väljer en skrikmetode... däremot kan man riskera att barnet blir otryggt och sover ännu sämre, tyvärr... Det är något som kan vara bra att veta...
    Visstfungerar metoderna på alla barn men en del blir så otrygga att det tar jättelång tid att genomföra det så andra alternativ är alltid bra att testa först... för sin egen skull också eftersom skrikmetoder inte vara för evigt... man måste göra det om och om igen (i de flesta fall) och det ÄR hjärtskärande...
Svar på tråden Om sömnmetoder..