• signorina

Om sömnmetoder..

Kör sova hela natten tycker jag.

Och lystna till din inre röst

Tror du att han mår bra av att sova på det sätt han gör?

Då kan du ju för all del göra som MuminMY beskriver.

Men troligen är inte han betjännt av att vara sömnlös, lika lite som du själv är det.

• signorina
    MuminMy skrev 2008-11-19 14:02:21 följande:
    Snälla Signorina, varför komma här och skuldbelägga en förälder? Det går helt och hållet emot allt vad Anna står för? Hur tror du att mamman och barnet blir hjälpt av detta?Bara för att barnet inte sover såsom vi som vuxna förväntar oss att det borde betyder det INTE att barnet är sömnlöst. Barn har inte samma sömnmönster och sömncykler som vuxna. Det finns INGET som bevisar att barn "måste" sova 12 timmar för att må bra.
    Har du inget konkret och underbyggt att komma med för att hjälpa finns det ingen anledning att göra livet värre för någon. eller hur?
    Jag svarar utifrån att jag vill hjälpa,
    det är det enda.

Det är inte värre än så förstår du.
  • signorina
    TipTop86 skrev 2008-11-20 11:53:34 följande:
    Som jag har fattat det så lovar dom flesta sömnmetoder att barnet börjar somna lättare och sover hela natten men det kanske är jag som har fatta fel å är trög? =)
    Jag har ingen erfarenhet av 5 mm, men däremot SHN kuren.
    SHN kräver din förädranärvaro under hela första natten.
    Det är lite mer arbeta i den, men du behöver sällan eller aldrig föra om metoden igen, eftersom man har "verktyg" att använda sig av.

Du måste själv avgöra vad som är bäst för er situation.
    Och lyssna först och främst till dig själv, här inne finns både motståndsrörelsen, och förespråkare.
Svar på tråden Om sömnmetoder..