• Busbellan

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

fröken ida skrev 2008-12-27 20:03:18 följande:
    Hur fort växer barns fötter. Jag ska köpa ett par Molo-stövlar. Han har storlek 20 nu. När bör strl 22 vara lagom då? Har aldrig köpt skor förut
    När mina äldsta barn var mindre så växte deras fötter ca 2 storlekar per år.
    Minstingen däremot hade strl. 20 i somras och har strl. 22-23 nu, så det är som sagt jätteolika
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    summertime123 skrev 2008-12-28 07:52:26 följande:
    när började ni köra med 2 delat på era små? Han kommer att vara 2.5 år när de ska användas så kanske ska ta det istället för overall? Vad tycker ni?
    Min 5-åring har overall i år och min äldsta dotter hade det tills hon började skolan. Det är ju så mycket lättare att ta på sig en overall själv
    Sen har vi alltid haft bara en jacka också som man kan ta i bilen t.ex
  • Busbellan
    isako skrev 2008-12-28 15:58:12 följande:
    Tjejer. Hur är Kik kids leggings/tights i strlken? Lyckades köpa en moln klänning från Me&I nu innan jul i 74/80. skall man ta 74 eller 80?
    Jag tycker de är som allt annat från kik kid, långa och smala
    Min dotter har strl. 86 i sina leggings från kik kid (hon är 82-83 cm lång)
    De är absolut tillräckligt långa, men det gör inget att de är lite långa för mudden är jättetight så de åker inte ner på fötterna
  • Busbellan

Nån som haft termobyxorna från mini a ture?
    Har ju nyligen köpt anoracken till sonen på rea och tog strl. 116 i den, men vilken storlek ska jag ta i byxorna?
    Han blir 6 år i oktober nästa år och om han följer sin kurva kommer han då vara ca 110 cm lång.
    Är det förresten band under fötterna på de termobyxorna eller är det bara sån där resår?
    Funderar även på vantarna, vilken storlek skulle passa en 6-åring med små händer?

• Busbellan
    kristinah skrev 2008-12-28 21:53:24 följande:
    midnatt eller lunch-12 imorrn?minpludevutt alltså
    Anar att det är vid lunch imorgon, annars hade det väl stått kl 24 eller 00
  • Busbellan
    Flisann skrev 2008-12-28 22:03:59 följande:
    Nogula: Var det du som undrade ang. MaT termobyxor? Vi har dem, vad ville du veta? sidan är så tröög att gå tillbaka på tar ju typ 100 år..
    Ja, det var jag
    Jag undrade lite om hur de var i storlek och om det är något band under foten, eller bara sån där resår.
    Nu har jag visserligen redan beställt, men skulle det låta som jag tagit helt fel storlek så kan jag ju ändra mig

Jag köpte alltså anoraken i strl. 116 till sonen som blir 6 år i oktober nästa år, han beräknas vara ca 110 cm lång i oktober.
    Tror du det blir bra med strl. 116 även på byxorna?
  • Busbellan
    Älskar skrev 2008-12-28 22:35:14 följande:
    Jag kikar in med en fråga och hoppas någon vill och kan svara. Kik velouroverall, hur är de i storleken?
    Korta i kroppen, men långa armar och ben
  • Busbellan
    Flisann skrev 2008-12-28 22:37:54 följande:
    Nogua: Det är ingen resår att sätta under foten. Jag tror 116 blir bra  vad är det för stl i ålder?
    6 år ska det väl vara
    Då satsar jag på det, tack!!
  • Busbellan
    rosenkind skrev 2008-12-29 07:49:21 följande:
    det var ju egentligen färgen jag ville ha råd om jag har alltså en tjej...rosa vore ju logiskt men jag gillar inte rosa så mycket...helbrunt blir lite väl tråkigt...men petrol är snyggt! Men blir det dumt på en tjej? Kanske jag måste ta makens åsikter i beaktande en gång och välja rosa?
    Jag tycker du ska ta en RÖD!!
    Den är såååå fin
  • Busbellan

Idag fick jag hem ett par strumpbyxor från kik kid, dom flerfärgade. Tycker de är jättefina och passar till allt.
    Har haft ett par såna innan och hade för mig att de var ganska små så jag tog strl. 25-26 till dottern som har strl. 86-92 på kläder, men oj, de var ju enorma
    Så idag beställde jag fler par från minpluddevutt. Tog både i strl. 21/22 och 23/24 så nu har hon för lång tid framåt

Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!