• Magda78

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Wailea skrev 2008-12-16 21:12:37 följande:

Vad har din tjej för storlek i vanliga fall? Min är 1 1/2 och har stl 86, även i dessa klänningar från i fjol men från de i år fick det bli 80 när jag köpte i butik och kunde mäta. Årets i 80 hade exakt samma mått som de i 86 från förra året!!! Har också köpt cerise & petrol men är även sugen på en brun. Har en sedan förra året som är jättefin men är osäker på om det är samma bruna färg nu... Har strumpbyxor till, ofta från Lindex. Enfärgade, med hjärtan (till den röda) randiga i rosa/vitt med katten jansson på. Alla möjliga Om det blir rea på velourbyxorna i samma färg vore det roligt att prova dessa som kombo. Ingen som har dem och vet hur de är i storlek?
    Ja, hon har nog stlk 92 på de flesta kläder men på tex klänningar från Lindex så har hon stlk 98... hon blir 2år i mars.
    Oj, då låter det ju verkligen som att de är stora i år. Men får hoppas att hon inte drunknar i de när de kommer.
    Jag har velourbyxorna i petrol, stlk 92 och de är jättefina och mysiga. Och så har jag även suiten
  • Magda78

Wailea skrev 2008-12-16 21:24:24 följande:

Det låter som om hon är ganska mycket större än min tjej då för hon har typ max stl 86 i Lindex så kanske fungerar 92 till din då!! De är ca en storlek större på längden än i fjol. Hur är byxorna då? Förra året fungerade de inte alls till min tjej då de var långa i benen men väldigt smala i midjan, är det så nu med? Suiten var lagon i kroppen men då var ärmar och ben superstora så "vi" hade fel kroppsform för den
    Skulle nog säga att de är ganska normala i stlk, kanske liite långa till min tjej som tex har stlk 92 i Lindex velourbyxor --> de är 2-3cm längre än ett par tvättade Lindexbyssor.
    Väldigt smala i midjan vill jag inte hålla med om snarare breda. De är i alla fall bredare än ovan nämnda Lindexbyxor
    Hoppas att det hjälpte lite?! *kändes snurrigt*
  • Magda78

ShuppShupp skrev 2008-12-16 23:20:50 följande:

Någon som vet hur katvig velour suit är i storleken? Är det bra passform på dem? Blev sugen på den blå/gröna hos freshmilk
    Fick rådet tidigare i kväll att man skall gå upp en stlk... men för mig blev det ändå ingen beställning
  • Magda78

Duntoffla skrev 2008-12-17 00:17:14 följande:

Vem letade Ej Sikke Lej klänning? Det finns på erbjudande på Kullerbyttabarn nu
    Var det kanske 1o1? Eller letade hon suit? (minnet...*hmm*)
  • Magda78

Lokatt skrev 2008-12-17 00:31:49 följande:

nån som vet varför man inte kan välja storlek? www.minpluddevutt.se/product.do...
    Nä, vet inte varför det bara kommer upp dubbelstorlek när det är antingen 86 eller 92. Lite konstigt! Kanske kan du beställa och skicka ett mail samtidigt?
  • Magda78

Här är det också god natt nu!
    Ha det gott tjejer!

• Magda78

Wailea skrev 2008-12-18 14:09:13 följande:

Vilka köpte du då?
    Har du köpt några Kik*kid velourisar nu när de var i dagens lucka på Minpluddevutt??? Här är det en som kompletterade "samlingen" med ett par rosa
  • Magda78

medow skrev 2008-12-18 15:05:23 följande:

Fick tag på MinPluddeVutt tjejen var så trevlig och tyvärr så missade de min ena klänning snyft den kom bort . Säkert någon annan här i tråden som fick den i stället snyft. Men jag fick en annan jätte fin och dyrare klänning som kompensation av henn . Kan bara säga att det stället trotts allt får topp betyg av mig ..
    Ja, jag tycker att det stället är superbra. Har också haft trevlig mailkontakt med henne under dagen idag. Superbra service! Och rekordsnabba leveranser!!! (hon har redan postat mitt paket, trots att jag inte betalt ännu...)
  • Magda78

zasata skrev 2008-12-19 11:54:24 följande:

nån som skall till min pluddevutt idag?
    Tråkigt att man inte bor lite närmare...
    Funderar samma sak! Undrar vad det är för erbjudanden där då
  • Magda78

zasata skrev 2008-12-19 12:40:08 följande:

jag skall dito ch titta, har en kompis på donsö med som var hemma så
    Får väl meddela sedan om du ser något fint alt. hittar några fynd!
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!