• AlexandraLuleå

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

såg att ni skrivit lite listor på vad ni handlat, kan ju bifoga min egen lista på min shopping:

i klädväg så har det blivit följande under julkalendern/mellandagsrean

2 hummel suit
    1 nova star byxor
    1 molo fleece
    3 molo suit
    3 molo byxor
    3 molo body
    1 byxor från hjorth
    2 tights från minirodini
    2 byxor/tihgts från gaia&co
    1 body gaia &co
    1 byxor från lundmyr
    1 dress från ej sikke lej
    2 kikkik klänningar
    3 kikik velour overaller
    1 kikkik velor jacka
    3 katvig suits
    1 katvig velour jacka
    1 katvig velor overall
    1 katvig body
    1 dunns suit
    1 louis suit
    1 suit från nanoou
    1 suit hjorth
    1 par badbyxor imse vimse
    1 par innetossor
    2 suit hugin&mugin
    2 hjälmmössor baby
    1 par fitn jeans
    1 påslakarnset (minns ej märke)
    2 snuttefiltar från geggamoja
    1 vinteroverall från mee too
    1 fleece overall tummen

summan av detta? vill jag inte tänka på

• AlexandraLuleå

ja det blir liksom mer när man helt plötsligt ser det på en lista

• AlexandraLuleå

idag var jag på doffi butiken i stan, hittade en ny windstopper fodrad stickad vintermössa till sonen, och till minsten hittade jag ett par fina byxor från mee to, och så en didriksson fleece jacka, allt med 50% rea så 398kr blev det totalt *nöjd*

• AlexandraLuleå
    Mamman till två skrev 2009-01-13 19:46:58 följande:
    jodå,.. vi är mycket nöjda, nästan hela familjen.. sambon är nog minst nöjd..
    hehe. förstår PRECIS vad du menar
  • AlexandraLuleå

Ari Gold skrev 2009-01-13 20:50:07 följande:

Min sambo gnäller mest över all tvätt. Han har som syssla att sköta tvätten samt vikning av ren tvätt. Jag underlättar inte direkt hans jobbsituation där *S*.
    ja det kan inte min gubbe gnälla på iaf, är glad om han slänger in sina arbetskläder efter arbetsveckan och tvättar dom
  • AlexandraLuleå

Ari Gold skrev 2009-01-14 11:05:18 följande:

Det är typ enda min inte tvättar...de går på kemtvätt, utom skjortorna då.Barnkläderna får han däremot jobba rätt hårt emd då vi har tre grabbar som grisar ner sig rätt bra  + att jag byter ju till nya matchningar även om de inte är lortiga (vilket han hatar!).Däremot klagar han inte så värst över kostnaderna, jag är inte så dyr i drift.
    ja kemtvätt behövs inte till min gubbes kläder iaf
    han arbetar på peab så där spelar det ingen roll hur mycket man tvättar kläderna för dom ser lika skitna ut ändå.

och så tycker han att jag byter kläder för ofta på barnen med, men vadå, inte fasen kan dom gå till dagis med samma kläder två dagar i rad eller om dom duschar och sen äter mat och spiller lite, då måste man ju också byta *hehe*

så mycket över kostnaderna klagar han väll inte, men svärmor gör det vill jag lova om hon råkar hitta någon etikett som jag precis tagit bort från något klädesplagg, "400kr för en tröja? men han växer ju så fort, ingen mening med det, bättre att köpa på rea" osv osv, men så länge som hon sliper betala så anser jag inte att hon har med det att göra.

tänk nu på mellandagsreorna och det, alla kläder man köpt på tex halva priset, när man lägger ut det på tradera så får man ju tillbaka dom pengarna!
    köp en tröja på lindex för 150kr och sälj på tradera, vad får man då? typ 5-10kr och går då alltså back i princip hela summan.
    istället för att köpa då dessa "märkes" kläder och få tillbaka större delen, eller åtminstonde om man köper till ord,pris, att man går back lika mycket som om man skulle handlat på lindex, pga det bra andrahandsvärdet.

eller tänker jag konstigt? kanske önsketänker för mig själv så jag inte ska få så dåligt samvete för alla kläder
  • AlexandraLuleå

nu har jag hämtat ut paketet från minidani, hon höll vad hon lovade när hon skrev att hon skickat med en liten present pga väntettiden, fick jättesöta magneter+ pappersklämmor+ en matchande pipmugg till en tallrik jag beställt!! kanonnöjd!

• AlexandraLuleå

sitter och kollar på tradera just nu, hade beslutat mig för att lägga ut 2st velour dressar från kik kid eftersom jag nu tvingas inse att dom inte kommer passa om bara någon månad, men ser då att dom har jättedåliga vinnarbud där just nu, då har man ju inte lust att lägga ut något :-/

• AlexandraLuleå

corrob skrev 2009-01-14 21:03:01 följande:

AlexandraLuleå skrev 2009-01-14 20:33:47 följande:
    vad är det för storlekar du säljer? och färg?
    jag har 2 st i strl 86, petrol samt brun! ena helt ny, andra använd en gång *suck*

och hittar inga större strl heller *buhu*
  • AlexandraLuleå

LillaÄrtan skrev 2009-01-15 00:33:36 följande:

Min tjej är snart 15 månader och jag har alldels just upptäckt heldressarna/bodysuit/jumpsuit eller vad nu nu heter! Hon ser lite ut som en... Jättebebis, haha!Är brukar ni sluta ha heldressar, vid vilken ålder... börjar de se knasigt ut?Sugen på massor av sånna just nu... Helt Molo på rea eller Småfolk
    jag har på min son (16mån) suitar till dagis och hemma, på dagis är dom perfekta, slipper fundera på långkalsonger/undertröja, utan tar en suit istället, och sen när han är inne på dagis så har han bara suiten, och all personal+ föräldrar brukar fråga vad det är för kläder,märke,pris osv för dom tycker kläderna är sååå snygga.

men jag tror nog att strl 86 som han har nu är sista strlk som jag köper i just suitar, jag har 3 st i strl 92 liggandes, men sen får det vara bra, har ju som tur är en bebis som kommer i mars som jag har köpt MASSA suitar till så mitt behov tillfredsställs där istället
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!