• Sanne 86

Finns det inte äggfri mjuk pepparkaka??

Jag har letat som en IDIOT överallt... Hittar inget recept på mjuk pepparkaka som är äggfri...!!?
    Har en son på 9 månader som jag ammar delvis o han är äggallergiker, alltså får inte jag heller äta ägg...
    Jag är så sugen på detta med julbak och vill sätta igång snart...
    Men jag hittar juh inte ett enda recept på ÄGGFRI MJUK PEPPARKAKA....
    Är det någon som kan hjälpa mig...? Förslag på internet sidor eller rentav ett recept..??

Vore väldigt tacksam om någon vänlig person ville hjälpa mig!!!
    Tackar!!

• Svar på tråden Finns det inte äggfri mjuk pepparkaka??
  • PetraD

har du kontakt med någon dietist??

jag pratade med en för ett tag sen för har två barn med äggallergi

finns något ersättningsmedel för ägg, men ska visst inte vara bra. men ska finnas något annat som dietisten rekommenderade. kommer inte ihåg nu vad det heter, men ska kolla om jag hittar papprena

här är en adress www.allergimat.com

• och

Jag brukar följa mitt vanliga recept och utesluta ägg, och det brukar bli bra. Annars hittar du säkert en hel del recept om du googlar på vegansidor, här är ett tex:

www.vegan.nu/recipes/index.php

• Pelink

Det finns en produkt som heter No egg, finns på ica. Jag brukar använda sojamjöl ist för ägg för att binda, men det är värre med recept där man behöver ägget för att fluffa till.

• PetraD

bakpulver går bra att ha i vissa recept istället för ägg

• sigrid86

brukar göra en filmjölkskaka, tycker den smakar som mjukpepparkaka och är utan ägg

• ThisIsMe

Mjuk pepparkaka är väl en sockerkaka med papperkakskryddor? Recept på äggfri sockerkaka måste väl gå att hitta?

• Sanne 86

Tack så jätte mkt för alla bra svar!!!

Svar på tråden Finns det inte äggfri mjuk pepparkaka??