Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Blir jag först?

• primusbarn

Gissa vem som precis har somnat. Hon sov typ en kvart vid nio, sedan var det full fart igen. Skitunge!

Är det någon som vill gå på barnvagnsbio nästa torsdag? Det är Madagaskar 2 som visas, jag är barnsligt förtjust i såna filmer
    Vi spelade in den första Madaskarfilmen och det är Edvins favorit just nu, så vi tänkte gå med honom och se 2:an. Vi vill gå och se den båda två, men eftersom den visas som barnvagnbio också så kan Johan och Edvin gå och se den vanliga med svenskt tal så kan jag och Inez se den engelska

• primusbarn

Ahhh, dagens första kaffe. Finns det något som slår det?

Ja, det kanske är lite lättare med pyttebebisar på barnvagnsbio. Jag var för några veckor sedan med en granne (för första gången) och det gick faktiskt jättebra. Några som hade lite äldre barn hade tagit med sig filtar och satt på golvet längst fram och hade "picknick"
    Belysningen är halvt på och det står en micro längst fram så man kan värma välling, sedan är det en paus mitt i filmen. Jag trodde att det skulle vara jobbigt och svårt att koncentrera sig på filmen, men det var mycket lugnare än jag föreställt mig.

• primusbarn

Alex: Så fruktansvärt! Gråter Jag kan inte ens föreställa mig hur ont det skulle göra. Usch

Vi har pyntat lite idag, och nu ska vi dricka glögg och göra lite julpyssel
    Edvin har snart tjatat hål i huvudet på mig. Vi ska pyssla, vi ska pyssla viskapyssla viskapyssla viskapyssla viskapysslaviskapysslaviskapysslaviskapysslaviskapyssla.

• primusbarn
    Maria: Visst ja, du hade ju en stående inbjudan att hjälpa till med Vidar på måndagar, det glömde jag bort. Ja ja, jag har blivit förkyld så jag kunde nog ändå inte komma, och Inez hostar fortfarande ganska mycket.

Kajsa
    : Det låter ju som det gick jättebra med barnvakt, så skönt. Att det blir lite annorlunda får man ju räkna med.

Ja, det blev pyssel tillslut igår. Vi gjorde bl.a. toarulletomtar, julgranar och papperssnöflingor
    Det här är första året som Edvin visat intresse för julkalendern. Så vi gick i morse och öppnade luckor, jättemysigt.

Jag glömde ju visa bilder på mina tomtar när jag gjort färdigt dräkterna. Jag fick klippa ner pälsen ganska mycket, på bilden på Inez ser ni annars hur mycket det var
    http://www.familjeliv.se/hem/primusbarn/gallery/phpwxkqtn.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/primusbarn/gallery/phpyhlhs5.jpg

• primusbarn
    Maria: Nej, det var ju så sant! VKS betackar vi oss för

Linnea: tack för erbjudandet, men på onsdag så är Edvin ledig från dagis, tror det blir lite väl många barnstolar isf
    Alltså jag måste ta körkort någon gång.

Mica: Usch då, Stackars Alexander!
    Jag var tvungen att googla och såg att man kunde få det trots vaccination, men då var symptomen lindrigare. Hoppas det är vanlig hosta ändå, kikhosta låter inte alls kul.
  • primusbarn
    Ann-Sofie: Jättefint kort! Ser ut som han väntar på tomten

Linda: Knepig sits (Börjar bli en fullfjädrad ordvitsare nu )
    Ska ni flyga upp och använda stolen där sen? Vi köpte helt enkelt en till stol som vi har hos mina föräldrar, så vi slipper släpa med stolar varje år. Man kommer att behöva den i många år.

Linnea: Aha! Då ska jag fundera på det. Ska fråga Edvin också. det blir ju lite meckigt med att flytta två stolar, men jag ska tänka på saken.

Jag blir bara ledsen när jag tittar på hemnet, för jag inser att vi inte kan flytta.
    Jag vill inte flytta från Mölndal för jag vågar helt enkelt inte riskera ett annat dagis. Edvin går ju på en resursavdelning och jag tror han skulle bli superstressad på en avdelning med 18-20 barn och lite personal.
    Vi vill inte köpa hus för vi skulle inte orka med att ta hand om både stuga och hus. Då återstår bostadsrätter och även om man hittar hyfsat billiga så är månadsavgifterna vansinnigt höga, så man skulle behöva betala 10-12000 i månaden. Och det går inte! Nu betalar vi ca 7000 för månadsavgift + lån på både lägenhet och stuga, har inte råd med så mycket mer just nu, men det går ju inte att hitta.
  • primusbarn
    Emelie: Jag har hungriga, smutsiga barn som står och skriker vid mina fötter när jag sitter vid symaskinen

He he, nej jag har lugna barn och en ansvarsfull man
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV