Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Jag tror inte att Wilmer skulle uppskatta att gå på bio heller speciellt mycket.. vilken tid är bion, Jenny?

Micaela: Välkommen tillbaka! Va skönt att det går bättre med nätterna och maten! Äter Alexander välling på natten när han vaknar eller hur söver ni om honom?

Lotta: Ajajaj, inte bra att du mår knasigt igen.. hoppas att det går över, annars kanske det är lite morgonillamående..

Wilmer har blivit helt knasig med sömnen nu den senaste veckan, min mamma säger att det är för att han börjar bli större.. Han brukar somna vid 19 på kvällen men nu har det blivit så att om han sover mer än en gång på dagen så somnar han inte förrän kl 21! Igår sov han vanliga första sovpasset 1,5 h vid 10 och sedan sov han en halvtimma i vagnen efter fikan på vägen hem, och igår somnade han inte förrän vid 21! Så från och med nu ska han inte få sova mer än en gång på dagen.. Sen har han börjat äta på natten, i natt ville han ha mat 0.30 och kl 4.. Han är verkligen hungrig och blir hysterisk om han inte får man. Har dom någon slags tillväxtperiod nu eller vad?

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • lillaMallan857

Micaela: Okej, ja men då måste det ju vara någon slags tillväxtgrej nu då.. han äter ju lixom jättemycket mat på dagen plus 2 dl gröt på kvällen vid 18.30 sen vaknar han ändå kl 23 och är jättehungrig.. hoppas att det vänder snart... jag är trött!

Försöker pynta och städa lite här hemma idag, mysigt att sätta upp julstjärnor och ljusstakar! *falalalala*

• lillaMallan857

Ann-Sofie: Jag fattar verkligen inte hur du orkar!! Du ser alltid så pigg och glad ut när vi ses! Jag hade varit död och haft femhundra påsar under ögonen...

• lillaMallan857

Jasså, det är fler som vägrar somna i sin egen säng på dagen?? Wili har somnat så lätt och fint sen ett par månader tillbaka men nu vägrar han, bara tjoar och skriker, så jag har lagt honom i vagnen och dragit den fram och tillbaka och då somnar han på en halv minut så han är ju jättetrött... snark för såna här jobbiga perioder.. när ska det bli stabilt???????

• lillaMallan857

Tja, det kanske är för mycket begärt att det ska bli stabilt första året, det är så mycket som händer med dom små stackarna.. men man kan inte säga annat än att ens tålamod sätts på prov nåt så in i h****e... Det är verkligen en utmaning att vara mamma. Nu har han äntligen somnat... *phu* Detta var en lång förmiddag. Men jag har iaf hunnit städa och pynta en del..

• lillaMallan857

Alexandra: Men fy va hemskt! Det är ju det värsta tänkbara som kan hända.. Hoppas att hon repar sig och får komma hem till sin familj snart.. Va glad man ska vara att man har ett friskt och välskapt barn och att allt med förlossning och sånt gick bra.. Ofta man glömmer bort att uppskatta det, man är så upp i sina små bekymmer som ibland verkar så himla små.. Alla mina sympatier till din vän och hennes familj!

Wilmer sov idag till klockan 8!! Duktig gosse.. Välling vid 00 och 04, men det känns okej! Ikväll blir det bröllop! Tjoohoo!

Lek och buslandet låter kanon! Camilla pratade åxå om det på fikan i torsdags!

• lillaMallan857

Mmmm.. morgonkaffe! Håller med Jenny, morgonkaffet är det bästa kaffet... Blev det något pyssel igår, Jenny?

Lotta: Va skönt att Rasmus sover lite längre på morgonen nu, han har ju några tidiga morgonar(heter det så??) att ta igen! Synd att farmor inte verkar vilja passa Rasmus.. Det käns alltid skönt att ha iaf en barnvakt som man kan räkna med..

Är det till Ullared ni ska, Maria, Emelie och Alexandra?? Va roligt! Det finns säker mycket fint där nu, är så sugen på att köpa nya ljusstakar och stjärnor till fönstren, har haft mina i tusen år känns det som!

Vi var ju på bröllop i lördags och Wilmer var ensam hemma med farmor och nono för första gången.. det hade gått ganska bra. Han hade varit glad och somnat snällt klockan sju. Men sen hade han vaknat vid 22 och inte velat somna om så han hade fått vara uppe med dom tills vi kom hem vid 0.30. Han fick lite yoghurt och frukt och somnade på en halv sekund när jag la honom.. han hade inte varit ledsen eller så, bara gråtit när dom lade ner honom i sängen igen. Kanske han kände sig otrygg när han vaknade och varken mamma eller pappa varit där. Men detta var ju första gången så man ska väl inte begära för mycket..

Denna veckan borde korten från öf-fotograferingen komma, tre veckor sen nu! Är sååå nyfiken på hur dom blir, om det blir julklappar eller inte!

Nu sitter Wilmer och ropar mamma mamma mamma mamma, tror att han kanske vill något..

• lillaMallan857

Grattis Annie på 10-månaders dagen i efterskott!! Stora tösen nu! Men jag säger som jag alltid gör: Det är låååååååååångt kvar tills dom är ett år!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV